Shizuoka prefektur

Izu-Kogen
lördag 22 juli 2017 - 1183 Yawatano, Ito, Shizuoka prefektur, Japan

Idag lämnade vi Tokyo för att ta oss till Izu-Kogen. När vi kom fram så begav vi oss ut på en liten vandring ner mot Stilla Havet. Det var skönt att känna lite svalkande havsvind. Vi följde en vandringsled längs havet som både var väldigt fin och lite besvärlig emellanåt.Dessutom var

Hans Almström
Almstroms i Japan 2017
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Dag - 3 Mount Fuji del 1
torsdag 6 augusti 2015 - Gotenba, Shizuoka prefektur, Japan

Efter 16h sömn, 16h(!) vaknade vi upp när städerskan knackade på dörren. Förhoppningsvis utvilade inför kommande prövning av fysiken, men framförallt en prövning av mental styrka och disciplin. Efter att ha intagit en lunchbuffé på hotellet begav vi oss av med tåg till Gotemba,och

Patrik Berglund
Puttes i Japan
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Dag - 2 Jetlag deluxe
onsdag 5 augusti 2015 - Numazu, Shizuoka prefektur, Japan

Det blev en lång natt ombord på flighten till Tokyo, en natt utan sömn. Som 3 trötta själar anlände vi efter att ha åkt 3 olika tåg till staden Numazu, varifrån vi kommer att utgå imorgon när vi ska knata uppför Mount Fuji. Lär bli intressant. Just nu sitter vi likt 3 väldigt

Patrik Berglund
Puttes i Japan
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Kachikachi
söndag 14 juli 2013 - Fuji, Shizuoka prefektur, Japan

I dag skulle vi ha tagit oss en bit upp på Fuji, till 5:e nivån hade vi tänkt oss. Så vi började som sig bör med ett dopp och en meditation på Onsen i utomhusbaden. Frukostbuffen var stor och utsikten fantastisk, Fuji-san bredde ut sig i all sin prakt och vi hade fönsterbord. Kan det bli

Anette Risveden
AnetteR i Nettan&Petri i Japan
Fuji-Q Highland
lördag 13 juli 2013 - Fuji, Shizuoka prefektur, Japan

Fuji-Q Highland En kopp varmt te på rummet på morgonen sedan tvagningsritualerna i onsen innan meditation i den varma utomhuspoolen. Efter frukost tog vi linbanan ner till sjön Ashi, som ligger mellan bergen på ca 900 meters höjd över havet. Över sjön tog vi ett sjörövarskepp, lite i

Anette Risveden
AnetteR i Nettan&Petri i Japan
Fuji-Q Highland
tisdag 17 april 2012 - Fuji, Shizuoka prefektur, Japan

I helgen var vi åter hos tant Kyoko i Annaka Isobe. Vi passade på att besöka en varmkälla och gå till en onsen, japan bad. Redan igår fram tills i dag var vi i Fuji-Q Highland nära Fuji berget. Där har dem fyra regäla bergodalbanor som slår allt annat jag har åkt på tidigare. Samt

Kaoru Ueda
Kaoru i Japan 2012
Senast aktiv - från Västervik, Kalmar län, Sverige
Yokohama & Fuji-Q Highlands
lördag 5 november 2011 - Fuji, Shizuoka prefektur, Japan

I det avslutande inlägget från Japan postar jag även den andra delen av "Tokyo - The Movie". Foton och berättelser från Yokohama och nöjesfältet Fuji-Q Highlands finns självfallet med: http://asienresor.blogspot.com/

Izu Hanto,
söndag 17 oktober 2010 - Shimoda, Shizuoka prefektur, Japan

Efter att ha svettats hämningslöst i den stillastående luftfuktigheten och trettiogradiga värmen några dagar tillsammans med tokyoborna hoppar vi på ett tåg ut till halvön Izu-Hanto för att ta oss ett dopp i Stilla Havet och bo på ett traditionell Ryokan (en typ av ritualiserat

Gundam
torsdag 29 juli 2010 - Shizuoka, Shizuoka prefektur, Japan

Idag blev det åka av då jag, Yuko, 俊之 och 雅裕 åkte till Shizouka för att se en stor robotstaty som byggdes till Gundams trettioårs jubileum. Det var en lång tripp men det fanns gott om berg och natur att titta på, på vägen. Sen jag kom till Japan har det varit fint väder och

Olof Olsson
p41nfu11 i Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Shimoda
torsdag 1 juli 2010 - Shimoda, Shizuoka prefektur, Japan

Idag har vi lamnat vackra Shimoda. Stallet med fyra av Japans atta finaste strander... Forsta dagen for vi till en som inte ingick i den skaran. Det fick vi saklart hora efterat sa da vi tankta fara radan efter tva natter var det bara att stiga upp kl 6.30 for att satta sig pa bussen dit ut, kolla

tjocko
tjocko i Japan-o
Senast aktiv - från Örnsköldsvik, Västernorrlands län, Sverige
Japan 2017

Japan 2017

17 juli 2017 - 2 augusti 2017

En rundresa i Japan på 17 dagar med min bror Anders.

3 augusti 2015 - 23 augusti 2015

Äntligen dags för en längre resa igen, den här gången står Japan som resmål. Med mig har jag Fredde i vanlig ordning, men även Hampus gör oss sällskap på denna resa. Svarta boken är med som vanligt och vi ska försöka få till några inlägg även den här resan. På återseende! /Putte, Fredde och Hampus

Nettan&Petri i Japan

Nettan&Petri i Japan

23 juni 2013 - 20 juli 2013

Först några dagar i solen (eller monsunregn) i lugn och ro på Okinawa, därefter följer ett svettigt träningsläger i ca 30 graders värme. Flyg till Kagoshima, södra delen av det Japanska fastlandet. Här lämnar vi sedan den svenska truppen för två veckor på tu man hand på en upptäcksresa mot Tokyo. Det ska bli underbart!

Japan 2012

Japan 2012

2 april 2012 - 21 april 2012

Nu ska jag och min grabb Joakim till Soluppgångens land, Japan. Här är vår resplan: 2/4-3/4: Norrköping till Narita Japan 3/4-6/4: Manazuru 6/4-8/4: Annaka 8/4-9/4: Tokyo 9/4-11/4: Kyoto 11/4-14/4: Kumamoto 14/4-16/4: Annaka 16/4-17/4: Fuji-Q Highland 17/4-20/4: Tokyo 20/4-21/4: Narita till Helsinki, Köpenhamn, Stockholm, Norrköping

Bangkok, Bali & Tokyo: sommaren 2011

Bangkok, Bali & Tokyo: sommaren 2011

21 juni 2011 - 14 juli 2011

Nu bär det av till Asien igen! Denna gång till Bangkok, Bali och Tokyo! Följ dessa resor och tidigare fantastiska äventyr från t.ex. Hong Kong, Kuala Lumpur, Tioman Island, Singapore, Shenzhen och Macao här: http://asienresor.blogspot.com/

Exploring the east

Japan!

Shimbukan on tour

Shimbukan on tour

7 juni 2010 - 21 juni 2010

Shimbu-gänget bestämde sig för ca 2 år sedan att göra en resa till Japan. Nu blir den av=

Japan 2010

Japan 2010

16 mars 2010 - 9 april 2010

Rundresa i Japan med tyngdpunkten på Tokyo.

Fuji-Yui By-pass, Fuji, Shizuoka prefektur, Japan
573