Tochigi prefektur

Nu drar vi ut på landet
söndag 22 april 2018 - Utsunomiya, Tochigi prefektur, Japan

Start från hotellet med taxibilar till Tunnelbanan, vidare till Tokyo:s centralstation, snabb tåg en timme till Utsunomiya, här tog vi ett lokaltåg till Niko ( ca 580 möh), där väntade en buss.Vi disponerade bussen hela dagen.Först körde vi upp till Kegon Fallet med 98 m fallhöjd, vidare

Kulturdag i Nikko
lördag 29 september 2012 - Nikko, Tochigi prefektur, Japan

Den sista dagen med tågpasset gick till templen i Nikko. Tre av templen är med på Unescos lista över världsarv. Efter 50 minuter snabbtåg och 40 minuter lokaltåg var vi framme i Nikko. Vädret var fint och vi tog gångvägen (ca 25 min) längs den ganska torra floden upp till tempelområdet.

Marcus Andersson
Marcus_vbg i Japan 2012
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Nikko nationalpark
måndag 13 februari 2012 - Nikko, Tochigi prefektur, Japan

Utekväll i shibuya blev det! Jag gillar när stället öppnar först 23 och när man betalar inträdet så blir man bjuden på efterfest som börjar 07 (!). Jag var dock lite för trött för att hålla mig uppe så länge. Drog därifrån mellan 4-5 nångång. Hittade ett GRYMT fyllekäkhak!

Mats Anderman
fresurf i 6v semester!
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Vandringar med buddor i heliga berg
måndag 26 september 2011 - Nikko, Tochigi prefektur, Japan

Hej allihopa! I helgen har jag varit i Nikko. Nikko grundades på 700-talet av en präst och har under århundraden varit ett mäktigt religiöst center för en religion som är en blandning mellan buddism och shinto. Under Meji (sent 1800-tal) förlorade religionen sin betydelse och makt men

Nikko
onsdag 2 mars 2011 - Nikko, Tochigi prefektur, Japan

Tempel ska vara roda och fulla med trasniderier och mossbelagda stentrappor och ligga i bergen /Nyutexaminerade tempelexperten schwamp Tog en liten tagtur upp norrut till Nikko, ca 12 mil, da kom man upp pa 540 meters hojd. Nikko ar en liten stad i bergen, paminde om Zabljak, men har bor hela

Aksel Malmström
schwamp i Tokyo Marathon
Senast aktiv - från Cluj-Napoca, Rumänien
Matförgiftningen
onsdag 16 februari 2011 - Tochigi, Tochigi prefektur, Japan

Hej allihopa!!! Hoppas att ni har det bra i hemlandet mitt! Nu får jag allt skärpa till mig och skriva inlägg lite oftare! Då fick jag äntligen återse Tokyo igen efter ca två och ett halvt år. Tommys chef hade bjudit hem oss på både lunch och middag med övernattning i deras nya

Tobu World Square
fredag 28 januari 2011 - Tochigi, Tochigi prefektur, Japan

Konbanwa mina vänner! Nu var det ett tag sedan jag skrev, gomenneee! ;) Tommy har redan börjat på sitt nya jobb för två dagar sedan, vilket innebär att han får pendla totalt 4 timmar per dag...stackarn Vi måste verkligen försöka hitta något närmare Tokyo. Tommys föräldrars vänner

Jordbävning
fredag 21 januari 2011 - Tochigi, Tochigi prefektur, Japan

Ja, då fick man igår kväll vara med om den första jordbävningen av de 100 000 som enligt statistik drabbar Japan varje år! De flesta känner man inte, men denna var en tvåa på den japanska sjusiffriga skalan. Den var dock över snabbare än den kom! Igår ansökte vi även om att få

Senast aktiv - från Tochigi, Tochigi prefektur, Japan
Första två dagarna i vårt nya hem
onsdag 19 januari 2011 - Tochigi, Tochigi prefektur, Japan

Hej allihopa! Här sitter jag nu i soffan hos svärföräldrarna och skriver mitt första inlägg. Känns som om tiden har stått stilla sedan vi var här sist, men samtidigt har mycket hänt! Macu Donarudo har kommit till Takanezawa och Tommy är mäkta imponerad! hehe Vi anlände igår efter en

Laundry day
fredag 23 juli 2010 - Nikko, Tochigi prefektur, Japan

Idag blev det en lugn dag vi behövde det också det är full fart mest hela tiden. Vi samlade ihop all vår tvätt och gick ner till en Coin Laundry. En mycket bra inrättning jag begriper bättre här hur jag ska göra än hemma i tvättstugan fast allt står på japanska. Allt är mycket

Anne-Christine Ros
anki_55 i Japan 2010
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

19 april 2018 - 3 maj 2018

Så skall vi öppna ett nytt land i Asien. Tiina har alltid pratat om Snöaporna (Makkaker heter dom) i Japan. Å så hittade hon denna resa, med Världens Resor. Dyrt men spännande. Liten grupp (13 st) å svensk guide. kan det bli bättre?? Startar i Tokyo å lufsar norrut, både med tåg, buss å till fots.

Japan 2012

Japan 2012

18 september 2012 - 3 oktober 2012

Min bror och jag drar till Japan för att upptäcka vad som upptäckas kan.

6v semester!

6v semester!

22 januari 2012 - 4 mars 2012

Puderjakt i japan, sollapning i malaysia, ölprovning i belgien, rehab i göteborg.

Människans drömmar tar aldrig slut

Människans drömmar tar aldrig slut

4 september 2011 - 31 augusti 2012

Ett år som utbytesstudent i Japan.

Flytten till Japan

Japan!

Japanresan-2010

Japanresan-2010

22 juni 2010 - 19 juli 2010

Nu bär det av mot the Land of the Rising Sun, Japan! :-)

Japan 2010

Japan 2010

5 juli 2010 - 4 augusti 2010

OpLivsQ no3

OpLivsQ no3

5 november 2009 - 2 april 2010

start Sweden - New Zealand (nov-jan): sightseeing, nature, culture - Fiji (feb): culture, relax - Japan (march): visit son, culture - Sweden

Leif Jonsson
lionkungen