Tokyo prefektur

Vackra parker, sushi och shabu-shabu
måndag 25 september 2017 - Tokyo prefektur, Japan

25/9 måndag. Tar tunnelbanan till Koushikawa Korakuen-parken. Idag kom vi till rätt park. Tokyos äldsta bevarade park anlagd 1629 av en länsherre. Skönt att vandra i denna rofyllda miljö. Vattnet strömmar ner i dammen. Här finns broar i sten och trä. I vattnet simmar karpar (gråa) och

Sensoijtemplet, Sumidafloden och Edo-Tokyomuseet
söndag 24 september 2017 - Tokyo prefektur, Japan

24/9 söndag Litet rum och litet badkar som är perfekt att duscha i. Vi har gott om varmvatten. Sitter man ner får det vara en liten japan. Efter frukost tar vi tunnelbanan till Senojitemplet. Japaner, japaner överallt dessa japaner men så är vi i Japan också. Vi hinner precis fram när fyra

Kejserliga palatset med omgivningar
lördag 23 september 2017 - Tokyo prefektur, Japan

23/9 Lördag Efter en stor frukost beger vi oss till tunnelbanan. Köper 72-timmars pass för 1500Y pp. Lär oss systemet och efter ett par byten går vi av vid Takebashi-stationen. Här är nära till kejserliga palatsets östra trädgård. Vi går bron över vallgraven. En vacker rofylld plats

Dag 2 och 3. Zoo + skytree
fredag 4 augusti 2017 - Tokyo prefektur, Japan

Efter att ha skrivit långt och detaljerat men resedagboken + mobil inte vill samarbeta och raderar allt två gånger så kommer här tl:dr  dag 2 upptäcktsfärd i asakusa där vårat hotell ligger samt besöker tokyo zoo, testar riktig ramen gott gott.dag 3 skytree Tokyos högsta utsiktsplats

sildor i Japan resan
Äntligen framme
onsdag 2 augusti 2017 - Tokyo prefektur, Japan

Så där framme i Japan.  Dygnsrytmen är nu ifas.  hotell har införskaffats, vädret är bara 28 grader och mulet. Ska visst bli varmare i morgon, super mys.

sildor i Japan resan
Shopping i Shibuya och Shibuya crossing
måndag 26 juni 2017 - Shibuya, Tokyo prefektur, Japan

Beslöt att låta tjejerna välja dagen och det stod shopping i Shibuja på schemat så vi åkte dit direkt på morgonen för att äta frukost där. T-banestationen vi kom till var enorm. Flera våningar och man kom in i ett stort köpcentrum. De två nedersta våningarna hade mat till salu men

Söndag - Japan squad fulltaligt och magiskt kött
måndag 26 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Sent igår kom våra vänner Amy, Sophia och Marius från Australien. Vi väntade i receptionen och det var fullständig lycka att återse varandra igen. 4,5 år sen vi senast träffades och om nån var orolig över att det skulle vara stelt och nervöst kunde snabbt koppla av. Inte bara två Piff

Senast aktiv - från Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan
Varmt, tempel och mycket folk i Shibuya
lördag 24 juni 2017 - Shibuya, Tokyo prefektur, Japan

Tog en rejäl sovmorgon och gick till Starbucks för frukost. Ca 2500 Yen för två kaffe, två mackor, en juice och en yoghurt... som hittat 😄Efter det var vi redo att åka ut i stan. Promenerade till stationen Shinjuku-Sanchome där vår plan var att köpa ett tredagarskort till Metro. Väl

Senast aktiv - från Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan
Resan dit och väldigt lite midsommar
fredag 23 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Har nu landat i ett galet fuktigt Peking. Flygresan med Air China business var toppen med bekväma stolar, fin service och väldigt mycket mat. Vi lyckades även få några timmars sömn trots att det var 25 grader på flyget. Vi hade sett fram emot en airconditionerad kall flygplats men där

Shopping i Ginza, och legolek
söndag 18 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Lördagar är ju perfekta shoppingdagar och den här var inget undantag. Med en hel del plats i väskorna att fylla och reskassa att bränna så var dagens uppgift tydlig. Dennis och Leo var inte intresserade utan ville stanna hemma och hänga i lekparker och bygga med lego, så jag fick åka och

Jeanette Skierus

Semester i Japan

Japan squad

Japan squad

22 juni 2017 - 3 juli 2017

Så var det dags för en lite kortare resa. En spontan bokning till Tokyo för att möta upp våra vänner från Australien. Ett nytt land där vi förväntar oss god mat både av det mycket billiga och mycket dyra slaget, kanske smaka saké, se galna utstyrslar, bling-bling, mycket ljud och ljus samt ordning av sällan skådat slag. Det ska bli väldigt spännande och fantastiskt kul att träffa Marius, Amy och Sophia igen. Tjejerna lär kolla butikerna och vi med betalkorten får väl lösa ut dem :) Vi försöker uppdatera här i mån av tid och uppkopplingsmöjligheter, och i värsta fall får vi komplettera i efterhand. Tokyo, here we come!

Långresa till Japan

Långresa till Japan

25 maj 2017 - 22 juni 2017

Hela familjen åker till Japan för att hälsa på lillebror som pluggar i Sendai. Det blir släktsammankomst, sightseeing och shopping i en månad!

Höst i Japan

Höst i Japan

6 november 2016 - 20 november 2016

Vi åker runt i Japan för att uppleva de vackra höstfärgerna och uppleva kulturen.

Nippon, sumimasen.

Nippon, sumimasen.

28 september 2014 - 12 oktober 2014

Tokyo! Japan! Katter!

Longboarding in Tokyo

Longboarding in Tokyo

25 maj 2012 - 10 juni 2012

Tillsammans med mina två närmsta vänner ger vi oss av på en longboard-resa genom Tokyo.

Japan 2012

14 september 2011 - 25 september 2011

Tokyo Banzai!

Tokyo Banzai!

17 augusti 2010 - 31 augusti 2010

A solo trip to Japan where I visit the capital Tokyo and the Ancient Capital Kyoto. A guest star on the trip is Richard Boss who is living Japan since 9 months ago studying Japanese.

Droemmen
sildor