Tokyo prefektur

Tokyo-Kamakura-Tokyo
lördag 5 oktober 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Så var det äntligen dags för en guidad grupptur igen 😆Denna morgon skulle vi ta oss själv till en bussterminal där turen skulle börja. Vi lyckades hitta rätt på tunnelbanan och även vara i tid på mötesplatsen. Tog ca 30 min att ta sig dit. Guldstjärna till oss 👏. Vår

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Westport, West Coast, Nya Zeeland
Museum och Izakaya
tisdag 1 oktober 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Hej! En liten uppdatering från oss på andra sidan av jorden. ​​​​ Vi började dagen med att köpa lite frukost på Ueno station för att sedan sätta oss i Ueno park och titta på folk och äta i lugn och ro innan vi gick till Tokyos National museum. Tiden gick snabbt idag och vips så

Kimonoprovning + Meiji Shrine
måndag 30 september 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Vi började dagen med att hoppa av i Omotesando och gå stritan ner till Meiji Shrine och Yoyogi Park. Där spenderade vi ett flertal timmar för att utforska templet samt parken. Idag var det väldigt varmt och kvavt och vi båda svettades floder. På eftermiddagen gick vi till Harajuku, där

Dag 2 22000 steg
lördag 28 september 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Idag började dagen med en snabb frukost på 7eleven för att sedan fortsätta mot Sensoji templet som är det största i Asakusa.Där fick vi en tempelstämpel som är handmålad av munkar och varje temple har sin unika stämpel så nu blir det stämpeljakt för fullt.Efter det styrde vi mot en

Nu är vi äntligen här!!!
fredag 27 september 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Resan till Japan har gått bra även om den var lång. Nu ligger vi i sängen och ska strax sova, vi har nu dygnat och är dels trötta på grund av det men även alla intryck. Just nu är det svårt att förstå och förklara alla intryck. Det går nog inte att förklara för den som inte varit

Bakgrund
lördag 13 juli 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Det var sonen som kom med idén att åka till Japan. Vi var inne på tågluff i Europa. Men efter funderingar så bestämde vi oss för Japan. Sonen var fascinerad av att många spel kommer från Japan. Bland annat pojemon go som vi spelar. Han tyckte även att Shinkansen var häftigt. Innan resan

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Japan 2019 med railpass
Framme i Tokyo
onsdag 3 juli 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Vi flög vid 12 från Umeå till Helsingfors och sen därifrån till Tokyo. Flyget skulle komma fram 2:30 på natten svensk tid (9:30 lokal tid). Sonen lyckades somna en stund och låg raklång mellan oss, men vi kunde inte mer än slumra till en stund. Väl framme så var det lång kö först

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Japan 2019 med railpass
Ramen
onsdag 26 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Igår vart det en sväng till Ramenmuseumet. Ett litet museum som ligger vid Shin-Yokohama. Var trevligt och se, läsa om ramens (nudelsoppa) historia . Sen fanns det flera små restauranger där man kunde käka nudelsoppor. Självklart så testade jag, det stod faktiskt att det var väntat att man

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Tokyo
måndag 24 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Se då har man kommit fram till Tokyo. Resan hit gick riktigt bra. Japan Airlines levererade riktigt bra måste jag säga. Bra säte, bra mat och trevlig kabinpersonal. Ett plus är att man hade tillgång till lounge. Måste vara ett av de få flygbolagen som erbjuder lounge nör man flyger i

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Krigsbåtar, inälvor och sprit
torsdag 9 maj 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Ytterligare en lång dags turistande är till ända och fötterna får vila ett par timmar. Efter vinterns slackande så är det väl bra att chocka systemet med typ tjugo tusen steg per dag.En stor del av dagen idag har handlat om krigsbåtar.Först åkte vi till Yokosuka där vi fick åka båt

Vår stora Japanresa 2019

Vår stora Japanresa 2019

26 september 2019 - 18 oktober 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Hit och dit i Japan

Japan 2019 med railpass

Japan 2019 med railpass

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. Vi åker såklart med tåg!

Trieste till Tokyo över havet

12 juni 2018 - 5 augusti 2018

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

19 april 2018 - 3 maj 2018

Så skall vi öppna ett nytt land i Asien. Tiina har alltid pratat om Snöaporna (Makkaker heter dom) i Japan. Å så hittade hon denna resa, med Världens Resor. Dyrt men spännande. Liten grupp (13 st) å svensk guide. kan det bli bättre?? Startar i Tokyo å lufsar norrut, både med tåg, buss å till fots.

Med snabbtåg genom Japan

Med snabbtåg genom Japan

22 mars 2018 - 3 april 2018

Ibland är det 5 år mellan de utomeuropeiska resorna, inbland 3 månader. För klimatet och privatekonomin är det väl inte jättebra men för välbefinnandet desto bättre. Självklart blir det Asien igen, det är det ju alltid... Japan blir det denna gång och det är ju i alla fall ett nytt land. Väl här blir det mitt favorittransportmedel tåg genom centrala Honshu. Till skillnad från tidigare asiatiska tågupplevelser förväntar jag mig snabba, rena och punktliga tåg. Lite oroväckande är dock att japanska tåg ska ha dåligt med bagageutrymme och det faktum att jag inte tycker om sushi!? Japan är väl inte direkt känt som något billigt resmål så några fina hotell blir det inte, vilket också resulterar i att på 10 övernattningar blir det inte ett enda eget badrum! Men först väntar ett härligt dygn på resande fot med inte mindre än två mellanlandningar! Inte ens flera års dagligt cyklande kan nog klimatkompensera det koldioxidutsläppet men det ska jag tänka på en annan dag.

RWC2019 Japan

RWC2019 Japan