Tokyo prefektur

Shopping i Shibuya och Shibuya crossing
måndag 26 juni 2017 - Shibuya, Tokyo prefektur, Japan

Beslöt att låta tjejerna välja dagen och det stod shopping i Shibuja på schemat så vi åkte dit direkt på morgonen för att äta frukost där. T-banestationen vi kom till var enorm. Flera våningar och man kom in i ett stort köpcentrum. De två nedersta våningarna hade mat till salu men

Söndag - Japan squad fulltaligt och magiskt kött
måndag 26 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Sent igår kom våra vänner Amy, Sophia och Marius från Australien. Vi väntade i receptionen och det var fullständig lycka att återse varandra igen. 4,5 år sen vi senast träffades och om nån var orolig över att det skulle vara stelt och nervöst kunde snabbt koppla av. Inte bara två Piff

Senast aktiv - från Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan
Varmt, tempel och mycket folk i Shibuya
lördag 24 juni 2017 - Shibuya, Tokyo prefektur, Japan

Tog en rejäl sovmorgon och gick till Starbucks för frukost. Ca 2500 Yen för två kaffe, två mackor, en juice och en yoghurt... som hittat 😄Efter det var vi redo att åka ut i stan. Promenerade till stationen Shinjuku-Sanchome där vår plan var att köpa ett tredagarskort till Metro. Väl

Senast aktiv - från Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan
Resan dit och väldigt lite midsommar
fredag 23 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Har nu landat i ett galet fuktigt Peking. Flygresan med Air China business var toppen med bekväma stolar, fin service och väldigt mycket mat. Vi lyckades även få några timmars sömn trots att det var 25 grader på flyget. Vi hade sett fram emot en airconditionerad kall flygplats men där

Shopping i Ginza, och legolek
söndag 18 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Lördagar är ju perfekta shoppingdagar och den här var inget undantag. Med en hel del plats i väskorna att fylla och reskassa att bränna så var dagens uppgift tydlig. Dennis och Leo var inte intresserade utan ville stanna hemma och hänga i lekparker och bygga med lego, så jag fick åka och

Parken i Tachikawa
fredag 16 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Efter gårdagens besvikelser och eftersom Dennis inte kände sig helt på topp, bestämde vi oss för att åka till en park och ha picknick och äta glass. När jag spanade in barnvänliga saker i Tokyo så hittade jag en park i en förort som heter Tachikawa och som ligger ca 1 timme med pendeln

Besvikelsernas dag
torsdag 15 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Jag glömde ju att berätta en sak till som hände natten mellan måndagen och tisdagen! Vi vaknade mitt i natten av att sängarna hoppade runt på golvet och lamporna svingade fram och tillbaka i taket. Det var en liten jordbävning och kändes som flygplansturbulens ungefär. Det var ändå lite

Vilodag i Ueno Park och en fantasifull resa på Disney Sea
tisdag 13 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Vi har en sådan lyx att vi bor i närheten av en av Tokyos största stadspaker, Ueno park. Efter helgens festivalyra så bestämde vi oss för att ägna eftermiddagen åt att hänga i parken och titta på tempel och folkliv och eventuellt geocasha lite. Det var en lite mulen måndag, men varm och

Lugna dagar
fredag 9 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Leonas fick jättehög feber på natten och var inte i stånd att delta i någonting nästa dag. Jag gick själv och mötte mamma och Susanne för att göra den sista shoppingen som de ville hinna med under sin sisat dag i Tokyo. Av någon anledning så möttes vi i Fabric Town, där mamma hade

Fabric Town och ninjarestaurang
tisdag 6 juni 2017 - Tokyo prefektur, Japan

Idag var dagen som mamma hade väntat på! Förberedelserna var många, plats i väskan noga uträknad. Det var dags för henne och mig att besöka Fabric Town. Huset som vi har hyrt ligger nära, så vi promenerade för att möta hotellsovarna vid Nippori station där vi delade upp oss. Jag och

Japan squad

Japan squad

22 juni 2017 - 3 juli 2017

Så var det dags för en lite kortare resa. En spontan bokning till Tokyo för att möta upp våra vänner från Australien. Ett nytt land där vi förväntar oss god mat både av det mycket billiga och mycket dyra slaget, kanske smaka saké, se galna utstyrslar, bling-bling, mycket ljud och ljus samt ordning av sällan skådat slag. Det ska bli väldigt spännande och fantastiskt kul att träffa Marius, Amy och Sophia igen. Tjejerna lär kolla butikerna och vi med betalkorten får väl lösa ut dem :) Vi försöker uppdatera här i mån av tid och uppkopplingsmöjligheter, och i värsta fall får vi komplettera i efterhand. Tokyo, here we come!

Långresa till Japan

Långresa till Japan

25 maj 2017 - 22 juni 2017

Hela familjen åker till Japan för att hälsa på lillebror som pluggar i Sendai. Det blir släktsammankomst, sightseeing och shopping i en månad!

Höst i Japan

Höst i Japan

6 november 2016 - 20 november 2016

Vi åker runt i Japan för att uppleva de vackra höstfärgerna och uppleva kulturen.

Nippon, sumimasen.

Nippon, sumimasen.

28 september 2014 - 12 oktober 2014

Tokyo! Japan! Katter!

Longboarding in Tokyo

Longboarding in Tokyo

25 maj 2012 - 10 juni 2012

Tillsammans med mina två närmsta vänner ger vi oss av på en longboard-resa genom Tokyo.

Japan 2012

14 september 2011 - 25 september 2011

Tokyo Banzai!

Tokyo Banzai!

17 augusti 2010 - 31 augusti 2010

A solo trip to Japan where I visit the capital Tokyo and the Ancient Capital Kyoto. A guest star on the trip is Richard Boss who is living Japan since 9 months ago studying Japanese.

Japan/Indien

Japan/Indien

21 juni 2010 - 21 augusti 2010

2 månader lång resa till Japan (3 veckor) och Indien (6 veckor). Tokyo och sydvästra Japan. Delhi och primärt norra Indien.

Adam Lord
sildor