Tokyo prefektur

Krigsbåtar, inälvor och sprit
torsdag 9 maj 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Ytterligare en lång dags turistande är till ända och fötterna får vila ett par timmar. Efter vinterns slackande så är det väl bra att chocka systemet med typ tjugo tusen steg per dag.En stor del av dagen idag har handlat om krigsbåtar.Först åkte vi till Yokosuka där vi fick åka båt

Lågt och högt och klantigt
onsdag 8 maj 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Så sjuuuukt gött vi sov, nu känner iaf jag mig mer på banan. Eller känner å känner..  nu är här sen kväll och jag är trött igen.  :)Idag åkte vi först till Yokohama som officiellt är Japans näststörsta stad, trots att det i verkligheten är Osaka som är det. Det hade nåt med

Regn, vänstertrafik, en massa paraplyer - var är vi?
onsdag 1 maj 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Rätt gissat - vi är i Tokyo!Costa Venezia kom in i förrgår (29/4) morse och en stor del av passagerarna skulle lämna fartyget. Långa köer och väntan innan vi kom iväg med vår buss på sightseeing i stan. Vi är 20 svenskar som reser med Globetrotter och är med på samma upplägg.

Dag 40 och 41 - En ny jättebuddha och en hopplös dag på jobbet
måndag 23 juli 2018 - Kamakura, Tokyo prefektur, Japan

Igår, söndag, tog jag mig en dagstur till Kamakura, en liten ort precis vid havet ungefär en timme utanför Tokyo. En timme utanför Tokyo innebär alltså två timmar från Kamifukuoka, men det gjorde inte så mycket att det blev mycket tågåkning. Det var mest bara skönt att komma bort från

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Dag 10 och 11 - Midsommardans
fredag 22 juni 2018 - Sendagi, Tokyo prefektur, Japan

Så var den första "riktiga" jobbveckan slut och den första delen av mitt sommarprojekt avklarat. Än så länge har jag spenderat tiden åt att kartlägga vilka modeller som finns tillgängliga för activity recognition och hitta publik källkod som kan användas för att bygga en egen modell.

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Äntligen, mitt livs första automatiska "RUMPTVÄTT".
fredag 20 april 2018 - Tokyo prefektur, Japan

Vilket dygn, startade på med att Lasse körde mej till Arlanda kl 11:45, flög från Arlanda kl 14:35, studsade å bytte flyg i Helsingfors landade i Tokyo vid 02-tiden svensk tid, kom ut i Tokyo vi 9-tiden Japan tid.Ännu inte sovit en blund. Strålande sol, full swing mot hotellet, lämnade

Trötta fötter i Tokyo
tisdag 3 april 2018 - Tokyo prefektur, Japan

Efter tre dagar av Tokyo är vi minst sagt lite matta. Det var lite av en smekmånad i början av resan när vi var här då vi tyckte att staden var ganska greppbar men nu känns den så enorm som den faktiskt är och då har vi ändå mest hängt runt områdena kring Shibuya. Paris känns som en

Maria Eriksson
Mariaer i Med snabbtåg genom Japan
Senast aktiv - från Shinagawa, Tokyo prefektur, Japan
Tåg och toaletter
lördag 31 mars 2018 - Shinagawa, Tokyo prefektur, Japan

Åka tåg är en fröjd i detta land, punktligt, massor av avgångar och snabbt går det även när man åker de långsammare tågen. Just nu sitter vi på Shinkansen på väg från Kyoto tillbaka till Tokyo. Vi och alla andra utlänningar åker med ett Japan Rail Pass, vilket gör tågresorna

Maria Eriksson
Mariaer i Med snabbtåg genom Japan
Senast aktiv - från Shinagawa, Tokyo prefektur, Japan
Vackra parker, sushi och shabu-shabu
måndag 25 september 2017 - Tokyo prefektur, Japan

25/9 måndag. Tar tunnelbanan till Koushikawa Korakuen-parken. Idag kom vi till rätt park. Tokyos äldsta bevarade park anlagd 1629 av en länsherre. Skönt att vandra i denna rofyllda miljö. Vattnet strömmar ner i dammen. Här finns broar i sten och trä. I vattnet simmar karpar (gråa) och

Droemmen i Japan 2017
Sensoijtemplet, Sumidafloden och Edo-Tokyomuseet
söndag 24 september 2017 - Tokyo prefektur, Japan

24/9 söndag Litet rum och litet badkar som är perfekt att duscha i. Vi har gott om varmvatten. Sitter man ner får det vara en liten japan. Efter frukost tar vi tunnelbanan till Senojitemplet. Japaner, japaner överallt dessa japaner men så är vi i Japan också. Vi hinner precis fram när fyra

Droemmen i Japan 2017
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

12 juni 2018 - 5 augusti 2018

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

19 april 2018 - 3 maj 2018

Så skall vi öppna ett nytt land i Asien. Tiina har alltid pratat om Snöaporna (Makkaker heter dom) i Japan. Å så hittade hon denna resa, med Världens Resor. Dyrt men spännande. Liten grupp (13 st) å svensk guide. kan det bli bättre?? Startar i Tokyo å lufsar norrut, både med tåg, buss å till fots.

Med snabbtåg genom Japan

Med snabbtåg genom Japan

22 mars 2018 - 3 april 2018

Ibland är det 5 år mellan de utomeuropeiska resorna, inbland 3 månader. För klimatet och privatekonomin är det väl inte jättebra men för välbefinnandet desto bättre. Självklart blir det Asien igen, det är det ju alltid... Japan blir det denna gång och det är ju i alla fall ett nytt land. Väl här blir det mitt favorittransportmedel tåg genom centrala Honshu. Till skillnad från tidigare asiatiska tågupplevelser förväntar jag mig snabba, rena och punktliga tåg. Lite oroväckande är dock att japanska tåg ska ha dåligt med bagageutrymme och det faktum att jag inte tycker om sushi!? Japan är väl inte direkt känt som något billigt resmål så några fina hotell blir det inte, vilket också resulterar i att på 10 övernattningar blir det inte ett enda eget badrum! Men först väntar ett härligt dygn på resande fot med inte mindre än två mellanlandningar! Inte ens flera års dagligt cyklande kan nog klimatkompensera det koldioxidutsläppet men det ska jag tänka på en annan dag.

Japan - Tokyo, Kyoto, Hakone

Semester i Japan

Japan squad

Japan squad

22 juni 2017 - 3 juli 2017

Så var det dags för en lite kortare resa. En spontan bokning till Tokyo för att möta upp våra vänner från Australien. Ett nytt land där vi förväntar oss god mat både av det mycket billiga och mycket dyra slaget, kanske smaka saké, se galna utstyrslar, bling-bling, mycket ljud och ljus samt ordning av sällan skådat slag. Det ska bli väldigt spännande och fantastiskt kul att träffa Marius, Amy och Sophia igen. Tjejerna lär kolla butikerna och vi med betalkorten får väl lösa ut dem :) Vi försöker uppdatera här i mån av tid och uppkopplingsmöjligheter, och i värsta fall får vi komplettera i efterhand. Tokyo, here we come!

Långresa till Japan

Långresa till Japan

25 maj 2017 - 22 juni 2017

Hela familjen åker till Japan för att hälsa på lillebror som pluggar i Sendai. Det blir släktsammankomst, sightseeing och shopping i en månad!

Höst i Japan

Höst i Japan

6 november 2016 - 20 november 2016

Vi åker runt i Japan för att uppleva de vackra höstfärgerna och uppleva kulturen.

Christer
Chrisbi