Arakawa

Shopping i Ginza, och legolek
söndag 18 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Lördagar är ju perfekta shoppingdagar och den här var inget undantag. Med en hel del plats i väskorna att fylla och reskassa att bränna så var dagens uppgift tydlig. Dennis och Leo var inte intresserade utan ville stanna hemma och hänga i lekparker och bygga med lego, så jag fick åka och

Parken i Tachikawa
fredag 16 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Efter gårdagens besvikelser och eftersom Dennis inte kände sig helt på topp, bestämde vi oss för att åka till en park och ha picknick och äta glass. När jag spanade in barnvänliga saker i Tokyo så hittade jag en park i en förort som heter Tachikawa och som ligger ca 1 timme med pendeln

Besvikelsernas dag
torsdag 15 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Jag glömde ju att berätta en sak till som hände natten mellan måndagen och tisdagen! Vi vaknade mitt i natten av att sängarna hoppade runt på golvet och lamporna svingade fram och tillbaka i taket. Det var en liten jordbävning och kändes som flygplansturbulens ungefär. Det var ändå lite

Vilodag i Ueno Park och en fantasifull resa på Disney Sea
tisdag 13 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Vi har en sådan lyx att vi bor i närheten av en av Tokyos största stadspaker, Ueno park. Efter helgens festivalyra så bestämde vi oss för att ägna eftermiddagen åt att hänga i parken och titta på tempel och folkliv och eventuellt geocasha lite. Det var en lite mulen måndag, men varm och

Lugna dagar
fredag 9 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Leonas fick jättehög feber på natten och var inte i stånd att delta i någonting nästa dag. Jag gick själv och mötte mamma och Susanne för att göra den sista shoppingen som de ville hinna med under sin sisat dag i Tokyo. Av någon anledning så möttes vi i Fabric Town, där mamma hade

Huset i Arakawa
söndag 4 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

När vi vaknade upp till denna sista dag i Kyoto så var vi lite lätt ledbrutna och trasiga i ben och fötter. Planen hade varit att checka ut, låsa in väskorna på stationen och åka till ett jättestort tempelområde strax utanför staden innan vi på kvällen styrde tillbaka till Tokyo, men

Långresa till Japan

Långresa till Japan

25 maj 2017 - 22 juni 2017

Hela familjen åker till Japan för att hälsa på lillebror som pluggar i Sendai. Det blir släktsammankomst, sightseeing och shopping i en månad!

Nettzson