Shinjuku

Ramen
onsdag 26 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Igår vart det en sväng till Ramenmuseumet. Ett litet museum som ligger vid Shin-Yokohama. Var trevligt och se, läsa om ramens (nudelsoppa) historia . Sen fanns det flera små restauranger där man kunde käka nudelsoppor. Självklart så testade jag, det stod faktiskt att det var väntat att man

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Tokyo
måndag 24 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Se då har man kommit fram till Tokyo. Resan hit gick riktigt bra. Japan Airlines levererade riktigt bra måste jag säga. Bra säte, bra mat och trevlig kabinpersonal. Ett plus är att man hade tillgång till lounge. Måste vara ett av de få flygbolagen som erbjuder lounge nör man flyger i

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Söndag - Japan squad fulltaligt och magiskt kött
måndag 26 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Sent igår kom våra vänner Amy, Sophia och Marius från Australien. Vi väntade i receptionen och det var fullständig lycka att återse varandra igen. 4,5 år sen vi senast träffades och om nån var orolig över att det skulle vara stelt och nervöst kunde snabbt koppla av. Inte bara två Piff

Condan i Japan squad
Resan dit och väldigt lite midsommar
fredag 23 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Har nu landat i ett galet fuktigt Peking. Flygresan med Air China business var toppen med bekväma stolar, fin service och väldigt mycket mat. Vi lyckades även få några timmars sömn trots att det var 25 grader på flyget. Vi hade sett fram emot en airconditionerad kall flygplats men där

Condan i Japan squad
Sista dagen i Shinjuku --- Last day in Shinjuku
fredag 10 augusti 2012 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Idag skulle vi åka till Nikko, men vi irrade runt så länge att det blev för sent. Först sklle pappa ta ut pengar, och vi sprang omkring i en halvtimme innan vi hittade något ställe. Sen gick vi till stationen, och kom från Shinjuku till Omiya, vilket var en återvändsgränd. Efter att ha

Ueno
onsdag 8 augusti 2012 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Idag väckte pappa oss 8. Vi åkte till Ueno och gick omkring där hela dagen. Det ar meningen att vi skulle gå en tur mellan "höga och låga staden" men kom helt fel, så vi gick i afärer i Ueno istället. Vi hittade även ett tempel som jag gick in i. Jag har köpt en kimono, som jag tycker

Vilse i Japan --- Lost in Japan
måndag 6 augusti 2012 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Idag vaknade vi sent, 11 på förmiddgen. Det blev sent i säng då vi inte kom fram till hotellet förrän 11 på kvällen dagen innan, och alla var tvugna att dusha och borsta tänderna. Vi gick ut på stan för at leta lunch ställe, men kunde bara hitta fika. Tillslut köpte vi hamburgare/pizza

Svårt att hitta --- Hard to find
söndag 5 augusti 2012 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Efter en natt på planet har vi kommit fram till Beijing, Kina. Vi ankom 9:23 på morgonen kinesisk tid, eller 3:23 på morgonen svensk tid. Efter det gick vi omkring på flyplatsen och letade efter terminalen där flyget till Japan skulle gå från. Men den kinesiska flygplatsen var som en

Resan startar --- The journey begins
lördag 4 augusti 2012 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Idag åker vi till Japan! Vi åkte hemifrån klockan 3 på eftermiddagen och åkte till Arlanda. Men vi hade lite problem på flygplatsen. Det fanns maskiner för själv-incheckning, och för vårt flygbolag var det endast själv-incheckning. Men i maskinen kunde vi inte hitta Air China, vilket var

Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Japan squad

Japan squad

22 juni 2017 - 3 juli 2017

Så var det dags för en lite kortare resa. En spontan bokning till Tokyo för att möta upp våra vänner från Australien. Ett nytt land där vi förväntar oss god mat både av det mycket billiga och mycket dyra slaget, kanske smaka saké, se galna utstyrslar, bling-bling, mycket ljud och ljus samt ordning av sällan skådat slag. Det ska bli väldigt spännande och fantastiskt kul att träffa Marius, Amy och Sophia igen. Tjejerna lär kolla butikerna och vi med betalkorten får väl lösa ut dem :) Vi försöker uppdatera här i mån av tid och uppkopplingsmöjligheter, och i värsta fall får vi komplettera i efterhand. Tokyo, here we come!

Nippon, sumimasen.

6 september 2011 - 2 augusti 2012

Tokyo Banzai!

Tokyo Banzai!

17 augusti 2010 - 31 augusti 2010

A solo trip to Japan where I visit the capital Tokyo and the Ancient Capital Kyoto. A guest star on the trip is Richard Boss who is living Japan since 9 months ago studying Japanese.

Japan/Indien

Japan/Indien

21 juni 2010 - 21 augusti 2010

2 månader lång resa till Japan (3 veckor) och Indien (6 veckor). Tokyo och sydvästra Japan. Delhi och primärt norra Indien.

Japan och Korea

Japan och Korea

30 maj 2010 - 22 juni 2010

En resa till det fjärran Östasien. Okänd mark, där vi aldrig tidigare vistats. Först blir det ett par veckor i Japan innan vi flyger vidare till Sydkorea den 12:e juni.

World tour of Tokyo!

World tour of Tokyo!

25 mars 2010 - 9 april 2010

Magnus och Erica reser till fjärran östern för att spendera två finfina veckor i 東京 i den uppåtgående solens land! Neonblinkande arkadhallar och vild shopping, varma onsens och kall sake, stiliga samurajer och fnissiga geishor, gamla tempel och galna skyskrapor - bring it on!

Tokyo Metropolitan Government Building, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan
338