Japan

Med snabbtåg genom Japan

Med snabbtåg genom Japan

22 mars 2018 - 3 april 2018

Ibland är det 5 år mellan de utomeuropeiska resorna, inbland 3 månader. För klimatet och privatekonomin är det väl inte jättebra men för välbefinnandet desto bättre. Självklart blir det Asien igen, det är det ju alltid... Japan blir det denna gång och det är ju i alla fall ett nytt land. Väl här blir det mitt favorittransportmedel tåg genom centrala Honshu. Till skillnad från tidigare asiatiska tågupplevelser förväntar jag mig snabba, rena och punktliga tåg. Lite oroväckande är dock att japanska tåg ska ha dåligt med bagageutrymme och det faktum att jag inte tycker om sushi!? Japan är väl inte direkt känt som något billigt resmål så några fina hotell blir det inte, vilket också resulterar i att på 10 övernattningar blir det inte ett enda eget badrum! Men först väntar ett härligt dygn på resande fot med inte mindre än två mellanlandningar! Inte ens flera års dagligt cyklande kan nog klimatkompensera det koldioxidutsläppet men det ska jag tänka på en annan dag.

RWC2019 Japan

15 december 2017 - 2 januari 2018

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

21 september 2017 - 3 oktober 2017

Semester i Japan

Inte Johannas Sista Äventyr

Inte Johannas Sista Äventyr

18 augusti 2017 - 7 januari 2018

Min utbytestermin i Seoul, Sydkorea + diverse länder som jag råkar hamna i.

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

26 augusti 2017 - 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

17 juli 2017 - 2 augusti 2017

En rundresa i Japan på 17 dagar med min bror Anders.

Japan squad

Japan squad

22 juni 2017 - 3 juli 2017

Så var det dags för en lite kortare resa. En spontan bokning till Tokyo för att möta upp våra vänner från Australien. Ett nytt land där vi förväntar oss god mat både av det mycket billiga och mycket dyra slaget, kanske smaka saké, se galna utstyrslar, bling-bling, mycket ljud och ljus samt ordning av sällan skådat slag. Det ska bli väldigt spännande och fantastiskt kul att träffa Marius, Amy och Sophia igen. Tjejerna lär kolla butikerna och vi med betalkorten får väl lösa ut dem :) Vi försöker uppdatera här i mån av tid och uppkopplingsmöjligheter, och i värsta fall får vi komplettera i efterhand. Tokyo, here we come!

Långresa till Japan

Långresa till Japan

25 maj 2017 - 22 juni 2017

Hela familjen åker till Japan för att hälsa på lillebror som pluggar i Sendai. Det blir släktsammankomst, sightseeing och shopping i en månad!