Wakayama prefektur

Lost in Japan
torsdag 25 mars 2010 - Wakayama, Wakayama prefektur, Japan

Hej! Nu har vi rest runt i Japan, vadret dar ar som hemma hos er. Kyligare och friskare luft. Helt ok for oss. Daremot regnade det forsta dagen. Lite jobbigare da nar man ska fota samtidigt som man ska balansera med paraplyet. Japaner ar ett valdigt vanligt folk som bugar at alla. Kineser har ett

Att vara en del av kollektivismen
tisdag 24 november 2009 - Ito District, Wakayama prefektur, Japan

I fredags hade mina japanska vänner som var utbytesstudenter i Växjö ett reunion möte i Osaka. Jag var givetvis inbjuden och såg fram emot att få träffa framförallt Ryu san som jag inte hunnit hälsa på i Tokyo. Vi drack och åt på en izakaya belägen nära den stora nattlivsgatan

Dimmigt och regnigt
tisdag 17 november 2009 - Ito District, Wakayama prefektur, Japan

Ja, det var verkligen inte till stralande solsken som jag vaknade upp imorse. Men det fanns inget annat alternativ an att ta pa sig ordentligt med klader och ge sig ut i det osregn som valde ner. Det tog ca fem minuter innan min vanstra sko var dygnsur och efter den timme som jag var ute och gick

Anni Siesing
Annistacia i Sydkorea/Japan
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Jag har hittat en valdigt speciell plats
måndag 16 november 2009 - Ito District, Wakayama prefektur, Japan

Vad kan jag saga om Koyasan sa att ni kan forsta vad det ar jag haller pa att uppleva just nu. Jag har hittat en plats som ar helt underbar, trots att jag bara har varit har i ett par timmar. Tog taget fran Osaka till Hashimoto som var en stad, far man nog kalla det, med slitna

Anni Siesing
Annistacia i Sydkorea/Japan
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Tidig morgon och vita hägern
lördag 14 november 2009 - Ito District, Wakayama prefektur, Japan

Idag var jag uppe kl:06 för att gå på mässa… Niklas avböjde och valde att sova istället… Madrassen vi sov på var inte direkt mjuk så vi båda hade sovit lite oroligt.. Isabella vaknade vi 03.00 och ville ha välling och typiskt nog så valde vi att ta den färdig drickvällingen med

Sofia Brunefeldt
niklasosofia i Asien 2009
Senast aktiv - från Hội An, Quang Nam, Vietnam
Natt i tempel
fredag 13 november 2009 - Ito District, Wakayama prefektur, Japan

Igår skulle vi åka till Mt:Koya och bo i tempel.. Vi kom upp hyfsat i tid och packade iordning.. Vi hade turligt nog fått rum på samma hotell efter tempelvistelsen, så vi kunde ställa bagaget på hotellet.. Däremot hade dom bara rökrum så vi får väl se hur det är!! Vi tog en frukost på

Sofia Brunefeldt
niklasosofia i Asien 2009
Senast aktiv - från Hội An, Quang Nam, Vietnam
Gravplats & Munktempel
lördag 11 april 2009 - Ito District, Wakayama prefektur, Japan

Jag lämnade Iya med sorg men efter några timmar på vägen var det bortglömt när vi far över den enormt långa tågbron som tog oss tillbaka till huvudön Honshu och Osaka. Det blev dock inget längre stopp i Osaka denna gång heller utan vi hoppade på nästa tåg som skulle ta oss till

Moshi moshi Hong-Kong & Japan

Moshi moshi Hong-Kong & Japan

5 mars 2010 - 5 april 2010

Dags för en resa till Hong-Kong igen samt en tur till Japan!

Asien 2009

Asien 2009

27 oktober 2009 - 24 december 2009

China, Japan och Thailand

Sydkorea/Japan

Sydkorea/Japan

22 oktober 2009 - 26 november 2009

Äntligen är det dags att besöka en annan del av vår stora planet :) Det bär av till ASIEN! Hälsa på en kompis, kolla in buddistmunkar och buddhastatyer, äta sushi och bara njuta av att ha semester!

This is for the people of the sun

This is for the people of the sun

25 augusti 2009 - 22 december 2009

jag kommer inte komma hem med stora ögon, grönt hår och ett två meter långt monstersvärd vilandes på min axel...

Japan - Under Körsbärsblommen

Japan - Under Körsbärsblommen

27 mars 2009 - 17 april 2009

En resa i Japan från det att körsbärsblommen börjar knoppa tills dess att den är helt utslagen. Resan började i Osaka och for runt till många av de stora städerna men även en hel del guldklimpar inte många visste om. Efter tre veckor på rundvandring i stora delar av landet avslutades det hela i Tokyo. Detta var en gruppresa anordnad av [link url=http://www.varldensresor.se/]Världens Resor[/link] där man gör denna resa tillsammans med femton andra personer från Sverige och en guide. Nu är det ju så att medelåldern på gruppresor är ganska hög. Jag är ju då 21, och den yngsta bortsett mig var 34, sedan gjorde det ännu ett hopp upp till nära 50 och hela vägen upp till 80. Detta gjorde dock ingenting för egen räkning då jag hade en underbar tid tillsammans med dessa fantastisk människor. För den intresserade finns alla mina tagna bilder från denna resa upplagda i mitt [link url=http://gallery.me.com/rasmus.axelsson/]Bildgalleri[/link]

104
108