Yamagata prefektur

Presentation och japanska toaletter
fredag 27 juni 2014 - Tsuruoka, Yamagata prefektur, Japan

Torsdag, sista dagen på konferensen. Framför allt dags för mig att hålla min presentation. Jag var inte nervös förrän jag faktiskt gick upp på scenen. Jag har hört att vissa är tvärtom, de plågas i dagar innan men när de väl är på plats är det inga problem. Jag gillar min typ av

Park, Tsuruoka Metabolomics Campus och konferensmiddag
onsdag 25 juni 2014 - Tsuruoka, Yamagata prefektur, Japan

Onsdagen bjöd på några bra föredrag men det jag kommer ihåg bäst är fransmannen som hävdade att oskyddad sex är största orsaken till cancer. Här går vi och tror vi ska akta oss för solen och inte käka bränd mat när det hela tiden var sex som var boven. Ett under att det

Metabolomics och Mt Haguro
tisdag 24 juni 2014 - Tsuruoka, Yamagata prefektur, Japan

Vid frukosten träffade jag på Sakda, min kollega från Göteborg. Fint att ha hittat lite sällskap. Det var inte min vanliga frukost precis med ris, friterat lite av varje och misosoppa. Men de hade kaffe, som ändå var lite link kaffe och jag blev mätt så inte så det blir godkänt. Är man

Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
En oväntad start, god sömn och lite flyt
söndag 22 juni 2014 - Tsuruoka, Yamagata prefektur, Japan

Dags för årets komboresa, konferens och backpacking. I år bär det av till Japan! Jag är mycket nöjd över att konferensens organisatörerna hade den goda smaken att lägga den just i Japan, ett land jag haft på min "att-besöka-listan" länge. Planen var att möta Thomas, min handledare,

Sokushinbutsu
måndag 29 augusti 2005 - Tsuruoka, Yamagata prefektur, Japan

Efter tokyo akte vi till Nanas larare Abe som bor ute pa landet och bodde med hans familj i nagra dagar. Mandag 29/8 Idag vaknade jag upp med en stor lufs som lag och simmade pa mig och kramade mig. Tamekei(den aldsta sonen i familjen jag bor i och stor som ett hus t om med svenska matt). Flinet

Svensk viking goes Geisha

Svensk viking goes Geisha

21 juni 2014 - 7 juli 2014

Börjar min Japanvistelse i Tsuruoka med Metabolomics Society Conference 2014 och fortsätter med homestay över helgen följt av fyra dagar i Kyoto och avslutar med fyra dagar i Tokyo. Klart man ska förena nytta med nöje när man har chansen!

Bland geishor, hello kitty och förpackad mat

Bland geishor, hello kitty och förpackad mat

22 augusti 2005 - 12 september 2005

Tre veckor i sushins förlovade land