Yamanashi prefektur

Mount Fuji
tisdag 6 juni 2017 - Fujikawaguchiko, Yamanashi prefektur, Japan

Kawaguchiko är litet, ganska mycket turister men ändå lugnt eftersom det är lågsäsong. Under högsäsong är det säkert lite irriterande att vara här men nu är det behagligt och trevligt.När jag vaknade i morse och sneglade ut genom fönstret på en klarblå himmel tänkte jag att det är

Tilda
TilDaMoshpit i Japan 2017
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kawaguchico
måndag 5 juni 2017 - Fujikawaguchiko, Yamanashi prefektur, Japan

Första etappen med tåg är gjord. Det gick bra, men jag är glad att jag har hyrt en pocket WiFi.    Är mycket värt för att kunna navigera och komma med rätt tåglinje åt rätt håll. Annars hade det nog  knepigare, eller i alla fall hade jag blivit mer stressad.Bergen är höga och

Tilda
TilDaMoshpit i Japan 2017
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Vi bugar för Mt Fuji
tisdag 15 november 2016 - Fujikawaguchiko, Yamanashi prefektur, Japan

Fujisan. Fujisan! Med sina ståtliga 3776 meter står den bara där i ensamt majestät och sträcker på sig, synlig från alla håll. Jag känner en djup vördnad och glädje över att bara få befinna mig i dess närhet. Någon skrev ”Mt Fuji is a beautiful mountain to view, but an ugly one to

Catrin Johnson
CatrinJ i Japan
Senast aktiv - från Figueres, Katalonien, Spanien
Dag - 4 Mount Fuji del 2
fredag 7 augusti 2015 - Kamiyoshida, Fujiyoshida, Yamanashi prefektur, Japan

När vi påbörjade vår vandring igår eftermiddag var himlen hotfullt svart och vi fick vandra dom första timmarna till åskans ljusspel i horisonten. Men tack och lov så klarade vi oss undan ovädret. Nattens måltid, jämte energikakor bestod av frystorkad pasta med ostsås som natten till

puttes
Puttes i Japan
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Mount Fuji, Shinjuku och Golden Gai

Tidig morgon idag, kl 07, för att ta oss till bussterminalen för en tur till Mount Fuji. Vi har bokat den turen via Sun Rise Tour och den kostar ca 1200 kr/ person. Resan börjar med 1,5 tim buss. Våran guide pratade om allt, från hur japanerna bor (fick tom se en plan över hur en typisk

Mount Fuji, gruppresa och Golden Gai

Den otroliga vandringen

Sent på natten till fredagen körde vi mot Fuji. Tyfonen hade precis dragit fram i området och det blåste och låg grenar, löv och vatten på vägen och Lukas körde snabbt på den slingriga vägen för att ta oss till hotellet innan midnatt för att kunna checka in. Men allt gick bra och vi

En slitsom natt

For å rekke til toppen av Mt.Fuji til soloppgang kan man enten gå et stykke opp og campe, eller starte kvelden før og gå hele natten. For å spare både tid og penger valgte vi det siste. Bussturen fra Tokyo(Shinjoku) til Mt.Fuji(5th station) gikk veldig smidig. Vi hadde bestilt billetter på

Sandra Linnea Hansen
travelbug i Japan
Senast aktiv - från Okinawa, Okinawa prefektur, Japan
Barnslig moro

I dag var det kun en ting på agendaen, Fuji Q Highland - en fornøyelsespark med bl.a verdens bratteste berg og dalbane. Kvelden før hadde vi googlet at parken også hadde hatt tre andre verdensrekorder - bonus!:) (Den som tidligere hadde verdens raskeste akselerasjon var dessverre stengt nå,

Sandra Linnea Hansen
travelbug i Japan
Senast aktiv - från Okinawa, Okinawa prefektur, Japan
Fuji-san
söndag 21 november 2010 - Kamiyoshida, Fujiyoshida, Yamanashi prefektur, Japan

Efter en dimmig morgon klarnade det till slut upp men lite moln hängde kvar hela dagen. I dag blev det blev mest promenerande kring sjön och till ett mindre berg i närheten med utsikt över området runtomkring. På kvällen blev varmt japansk bad. I morgon åker jag vidare till Tokyo, nu med

Thomas Gustafsson
ThomasGu i Japan 2010
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Japan 2017

Japan 2017

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

30 oktober 2016 - 18 november 2016

Lite mer civiliserad Asientur.

3 augusti 2015 - 23 augusti 2015

Äntligen dags för en längre resa igen, den här gången står Japan som resmål. Med mig har jag Fredde i vanlig ordning, men även Hampus gör oss sällskap på denna resa. Svarta boken är med som vanligt och vi ska försöka få till några inlägg även den här resan. På återseende! /Putte, Fredde och Hampus

Valla ftg, resan går till Tokyo

Valla ftg, resan går till Tokyo

27 februari 2015 - 6 mars 2015

Valla fritidsgårds årliga resa går 2015 till Tokyo. Vi blir 10 st på den här resan.

Sydkorea och Japan

Sydkorea och Japan

2 juli 2014 - 16 juli 2014

2 juli 2013 - 24 juli 2013

3 ukers dobbeldate i Japan, med Frida, Kim og Anders og meg. En rundreise i annerledeslandet, hvor vi forventer mye latter, uforståelige tegn, fin natur og rare duppedingser.

Japan 2010

Japan 2010

31 oktober 2010 - 27 november 2010

Tokyo Banzai!

Tokyo Banzai!

17 augusti 2010 - 31 augusti 2010

A solo trip to Japan where I visit the capital Tokyo and the Ancient Capital Kyoto. A guest star on the trip is Richard Boss who is living Japan since 9 months ago studying Japanese.

22 juli 2010 - 9 augusti 2010

Första gången i Japan

Are we there yet

Are we there yet

25 september 2010 - 15 september 2011

Galen resa genom en galen värld! Två magiska män tar sig an en värld full av möjligheter, utmaningar och äventyr. Resan kommer gå genom [b]morgonpigga karaokebarer [/b]i downtown Tokyo, förbi [b]pastellfärgade paraplydrinkar[/b] och [b]uråldriga tempel[/b] i Sydostasien, över [b]glödhet outback [/b]i Australien och [b]nyfallen puder [/b]i NZ samt på [b]episka kvarlevor av route 66 [/b]i landet på andra sidan Atlanten. En hel del [b]avstickare och överraskningar[/b] lär nog även vänta på vägen. [b]Följ oss här eller på metrobloggen.se/arewethereyet![/b]

Fujikawaguchiko, Yamanashi prefektur, Japan
367