Tempel
torsdag 5 oktober 2017 - Siem Reap, Kambodja

Efter en kort stund av sömn och en god frukost, bar det av till Angkor Wat. En kunnig guide såg till att jag fick mycket info om platsen. Besök till Angkor Tom och några andra tempel blev det. Det äldsta  från 944. Sedan bjöds det på en traditionell Kmer lunch. Fantastisk gott.

Lars Erik
lekan i Asien i höst
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Den sista kvällen och åter tillbaka till Pattaya
måndag 28 augusti 2017 - Kambodja

Kambodja 27/8 - 28/8. På kvällen ösregnade ute och då menar jag verkligen ösregnade. Vi skulle iväg och äta buffé och uppvisning. Trevligt men är trött på alla bufféer och alla tar och på allt, åker in och ut. Inte konstigt man åker på baciller. Min sambo och hans familj är

Ankor Wat - olika tempel områden - floating village - Killing Fields - buffé med uppvisning .
söndag 27 augusti 2017 - Siem Reap, Kambodja

Klockan 0830 blev vi hämtade vid hotellet med minibuss och vår guide. Jag hade inte alls tänkt på lämplig klädsel med tanke på besök av tempelområden, så jag fick snällt inhandla ny outfit vid köp av entré biljett. Matchade mina gympaskor så det blev rosa från topp till tå. Det var

Fortsättning Kambodja
fredag 25 augusti 2017 - Kambodja

Lunch intogs och sen var det bara att sätta sig i minibussen igen.  Väl framme vid den Kambodjanska gränsen var det genom passkontroll, dels för att lämna Thailand och dels för att komma in i Kambodja. Mellan Thailand och Kambodja finns ett ingenmansland, där casino är lagligt. Vet inte

Kambodja 25/8 - 28/8
fredag 25 augusti 2017 - Kambodja

Kambodja 25-28/8. Tidigt fredag morgon blev vi hämtade för att åka till Kambodja. Det var en resa i sig. Tog ca 10 timmar med stopp, vi hade guide med oss och en familj från Irland. På vägen stannade vi till för att ordna med visum. Var i anslutning till en restaurang där blanketter

Höjdpunkt :)
måndag 3 juli 2017 - Siem Reap, Kambodja

Resans höjdpunkt, enligt någon av oss :D Övriga stod i alla fall ut med två heldagar bland ruinerna i den gamla tempelstaden Angkor. Förutom besök på nio av alla de tempel som det finns rester kvar av så såg vi en liten liten del av det Kambodja som de vill visa upp för turister, mest

fredag 3 mars 2017 - Kambodja

Vi bestämde oss för att ta bussen från Bangkok över till Siem Reap i Kambodja. Bussresan till gränsen gick smidigt utan några missöden. Dock hade vi i förväg hört att gränsen till Kambodja är bland de jobbigare att korsa då alla försöker lura dig. Väl framme vid gränskontrollen

Carolina G
carolinachristian i Kambodja
Senast aktiv - från Kambodja
Beautiful Kambodja-Angkor Whaaat?!
tisdag 14 mars 2017 - Siem Reap, Kambodja

Hej igen! Ytterligare nästan 2veckor har passerat och i skrivande stund har jag nu också hunnit vara i Kambodja i nästan 2veckor. Tror det allt som allt blev 11nätter i detta också underbara land. Som sagt jag lämnade Thailand och tog mig via Krabi flygplats till Bangkok för en kortare

Emelie Sandin
emet i All by myself...
Senast aktiv - från Portimão, Faro, Portugal
Angkor wat o marknad
söndag 19 februari 2017 - Siem Reap, Kambodja

Angkor wat är väl ett ställe man måste åka till, vilket vi gjorde hyfsat billigt tack vare britten som ordnade en tuk-tuk att köra oss dit o runt.Nu, Angkor är en hel del tempel... o en jävla massa sten... med en massa trappor.Många var förfallna eller att träd vuxit igenom o gjort saker

Cirkus, tempel o escape room
söndag 19 februari 2017 - Siem Reap, Kambodja

I siem reap lyckades vi fylla varje dag, mycket tack vare en bokningsbyrå driven utav en britt som (även att vi kom med kort varsel o ville åka på nåt) fixade biljetter o var hjälpsam o tydlig.Samma dag som vi anlände så gick vi på en cirkus, driven utav en skola som tar in föräldralösa

Thailand

Thailand

12 augusti 2017 - 9 september 2017

Idag åker jag och sambon till Thailand för att skapa fina nya minnen. Och hälsa på svärfar med fru Oj och vänner till sambon. Ska bli spännande att uppleva Thailand utan massa turistattraktioner och uppleva Thailand med mer genuin thai känsla. Och självklart bilda mig en egen uppfattning om Pattaya, så jag hört så mycket negativt om sexturismen. Eftersom jag är adopterad från The Land Of Smiles, så är det klart att man blir äcklad. Nu skavi njuta av vår upplevelse och första gången utomlands tillsammans. Vårda vårt förhållande på bästa möjliga sätt. 🙏🏾🍾🌴🌞

Asien

Resa till Kina, Kambodja och Thailand

Kambodja 2017

Kambodja 2017

11 februari 2017 - 4 mars 2017

Asien på riktigt!! Rundresa på tre veckor där vi besökte Angkor Wat (Siem Reap), Phnom Penh samt öarna Koh Rong Samloem och Koh Rong.

Asien runt

Asien runt

20 januari 2017 - 20 april 2017

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Asien 2016-2017

Asien 2016-2017

6 december 2016 - 10 januari 2017

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Andra volontärsresan i Siem Reap

Andra volontärsresan i Siem Reap

27 november 2016 - 18 december 2016

Har nu åter kommit till denna underbara stad i Kambodja. Med mig från Borås finns även Ulla o Kalle. Vi är här för att hjälpa barn via organisationen "LifeProjectCambodia" med bl.a mat, cyklar, rent vatten, barnkläder mm mm. Första dagen idag med långflygning i ca 19 timmar så nu lugnt för att ha en god middag ikväll med organisationen! Hörs

Lars Erik
lekan