Kambodja

Beautiful Kambodja-Angkor Whaaat?!
tisdag 14 mars 2017 - Siem Reap, Kambodja

Hej igen! Ytterligare nästan 2veckor har passerat och i skrivande stund har jag nu också hunnit vara i Kambodja i nästan 2veckor. Tror det allt som allt blev 11nätter i detta också underbara land. Som sagt jag lämnade Thailand och tog mig via Krabi flygplats till Bangkok för en kortare

Emelie Sandin
emet i All by myself...
Senast aktiv - från Vang Vieng, Laos
Angkor wat o marknad
söndag 19 mars 2017 - Siem Reap, Kambodja

Angkor wat är väl ett ställe man måste åka till, vilket vi gjorde hyfsat billigt tack vare britten som ordnade en tuk-tuk att köra oss dit o runt.Nu, Angkor är en hel del tempel... o en jävla massa sten... med en massa trappor.Många var förfallna eller att träd vuxit igenom o gjort saker

Cirkus, tempel o escape room
söndag 19 februari 2017 - Siem Reap, Kambodja

I siem reap lyckades vi fylla varje dag, mycket tack vare en bokningsbyrå driven utav en britt som (även att vi kom med kort varsel o ville åka på nåt) fixade biljetter o var hjälpsam o tydlig.Samma dag som vi anlände så gick vi på en cirkus, driven utav en skola som tar in föräldralösa

Hemåt igen
fredag 3 mars 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Hemåt igen

Tina Gustavsson
tinagust i Kambodja 2017
Senast aktiv - från Kinna, Västra Götalands län, Sverige
Tempel i mindre ort
fredag 17 februari 2017 - Kompong Thom, Kambodja

När ni var klara i phnom pehn tog vi minibuss till kompong thom, halvvägs till siem reap där vi spenderade två nätter. Hittade en liten trevlig turistinfo ställe där som gav ett par rekomendationer. Vi åkte ut till ett ställe som hade typ tre fält med en massa torn där en lokal guide

Phnom pehn
onsdag 15 februari 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Framme i Phnom penh, kambodja, efter ca 6 timmar buss från Ho chi minh , vietnam. Vi tog en flodtur där vi mötte fler backpacker som föreslog att vi åkte på genocide museet i stan. Vilket vi gjorde, det var en tung men intressant vistelse som berättade mycket om kambodjas historia o vilken

The Bucket List
onsdag 1 februari 2017 - Siem Reap, Kambodja

Igårkväll var det fest likt alla andra kvällar tydligen och jag drack mitt livs första bucket. Eftersom jag ville vara classy när jag drack från min lilla sann så beställde jag white russian. Sex vanliga drinkar hällda i en liten hink. Så festen fortsatte hela kvällen och jag hängde med

The Monkey King
tisdag 31 januari 2017 - Angkor Thom, Siem Reap, Kambodja

Hann inte mer än posta förra inlägget klockan sex på morgonen förrän jag fann en aktivitet för dagen. Två australiensiskor och en amerikan skulle bege sig ut till Angkor Wat och jag hängde på. Även om jag nyligen besökte Prambanan i Indonesien var det här en väldigt unik och

Turning Bronze like Hogan
måndag 30 januari 2017 - Siem Reap, Kambodja

Sihanoukville var ju ingen höjdare till stad och Serendipity beach ett stenkast ifrån hostelet var heller inte bra. Förutom då om man är på festhumör och ska vidare till öarna utanför. För många av barerna på stranden säljer ölen för 50 cent under happy hour och andra hela kvällen.

Holiday in the sun
måndag 30 januari 2017 - Sihanoukville, Kambodja

Denna stad var inte alls vad jag förväntade mig. Proppfull av 4 sorters turister; inhemska, vanliga, väldigt unga backpackers och gamla gubbar. De inhemska turisterna håller sig på en egen del av stranden. De unga britterna och australiensarna är här för att supa, ta droger och åka ut till

Kambodja 2017

Kambodja 2017

11 februari 2017 - 4 mars 2017

Asien på riktigt!! Rundresa på tre veckor där vi besökte Angkor Wat (Siem Reap), Phnom Penh samt öarna Koh Rong Samloem och Koh Rong.

Asien runt

Asien runt

20 januari 2017 - 20 april 2017

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Asien 2016-2017

Asien 2016-2017

6 december 2016 - 10 januari 2017

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Andra volontärsresan i Siem Reap

Andra volontärsresan i Siem Reap

27 november 2016 - 18 december 2016

Har nu åter kommit till denna underbara stad i Kambodja. Med mig från Borås finns även Ulla o Kalle. Vi är här för att hjälpa barn via organisationen "LifeProjectCambodia" med bl.a mat, cyklar, rent vatten, barnkläder mm mm. Första dagen idag med långflygning i ca 19 timmar så nu lugnt för att ha en god middag ikväll med organisationen! Hörs

80dagariAsien

20 februari 2016 - 31 mars 2016

Asien 15/16

Asien 15/16

18 december 2015 - 11 januari 2016

Backpackerfamiljen utökas, efter att ha rest med ryggsäck med familjen, utökas nu ressällskapet med pojkvän till dottern och flickvän till sonen. Vi förbereder oss inför årets äventyr. I år är första året när jag faktiskt har farhåga inför hur äventyrsbenägen jag kommer att vara utifrån hur arbetssituationen varit under senaste tiden .....

Emelie Sandin
emet