Mer tragisk historia
tisdag 6 mars 2018 - Siem Reap, Kambodja

Dagen efter killing Fields besökte jag S-21 även det en mörk tragisk historia, inte så långt tillbaka i tiden.S-21 Tuol sleng var ett av tre säkerhetsfängelser som kallade S-21, och ett av minst 150 avrättningscentra under Pol Pots regim i landet. Från början var det två skolor, men hit

Pellebeman i Indokina
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Bland khmerer, fransmän o tyskar
tisdag 27 februari 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Veng Vang ett känt festställe för några årsedan. Då sades det att opium fanns på menyn. Röker du gräs eller liknande utomhus så åker du dit av poliser som kan tjäna en extra hacka. Det kinesiska nyåret innebär att boenden fylls upp fort. Därför får man ta det som finns ibland. Så

Pellebeman i Indokina
Forts
tisdag 16 januari 2018 - Battambang, Battambang Province, Kambodja

flodbåt från Siem Reap. Sevärd resa men båten var ganska sliten och med obekväma säten. Detta samt att resan tog 8 tim sänkte värdet av upplevelsen något! Själv(Anders) satt jag en stund uppe på taket och kunde lapa sol och sträcka ut lite!

Flodresa
tisdag 16 januari 2018 - Battambang, Battambang Province, Kambodja

Vi är nu i Battambang där vi stannar två nätter! Staden är den näst största i Kambodja men känns som en trevligt loj stad med lugn trafik och låg ljudvolym. Vi har idag strosat runt i den gamla stadskärnan med mycket kvarvarande arkitektur från franska kolonialperioden. Hit kom vi med

Fler bilder
lördag 13 januari 2018 - Siem Reap, Kambodja

Tempelbilder!

Tempel i Angkor
lördag 13 januari 2018 - Siem Reap, Kambodja

Nu varit två dagar i Siem Reap, staden som ligger vid Angkor dvs ruinstaden i djungeln som på 1100- talet varor en miljonstad men nu bara kvar ruiner av stora tempel! Under två dagar har vi med tuc tuc och förare Nie tittat på 12 stora tempel! Imponerande byggnader!

Tillbaka till PP
tisdag 9 januari 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Efter underbara dagar på Koh rong Samulen är vi, via Sihanoukville, tillbaka till huvudstaden. Planen är att på torsdag åka till Siam Reap och titta på Angkor Vat med flera tempel. En bussresa på ca 5-6 timmar. Efter att verkligen ha slappat på vår favoritstrand ”Lazy beach”  är det

Vi har äntligen sett Angkor Wat
lördag 6 januari 2018 - Siem Reap, Kambodja

Då sitter vi på bussen till Phnom Penh. För att liksom sluta den kambodjanska cirkeln. 6 timmar är det sagt att det ska ta och faktiskt har tidsangivelserna stämt ganska bra tidigare.Siem Reap åker man till för Angkor Wats skull. Eller “Angkor Whaaat?!?”, som vår guide envisades med att

Stefan O Catarina Johansson O Hjelm
StefanoCattis i Kambodja 2017-18
Senast aktiv - från Koh Rong, Krong Preah Sihanouk, Kambodja
Härliga stränder

Vi har förflyttat oss på ön och är nu i Saracen Beach som känns mer åldersadekvat. Fantastiska stränder. Idag djungelvandring 5 km fram o tillbaka till näst intill egen strand. Kall öl vid hemkomsten inte helt fel!

Ute på Ko rong samluen
tisdag 2 januari 2018 - M-Pai Bay, Krong Preah Sihanouk, Kambodja

I går lämnade vi Sihanoukville i 40 knop med snabbåt ut till denna vackra ö. Bor i enkel men vacker bungalow vid vattnet med underbar utsikt mot andra ön Ko rong. Liten by med många europeiska turister i 20-30 årsåldern så vi är nog äldst. Bad, böcker och god mat. Somnar till ljudet av

Indokina

Indokina

22 januari 2018 - 27 mars 2018

En tur och retur till Bangkok med planer om Thailand, Burma, Laos och Kambodja

Kambodja 2017-18

Kambodja 2017-18

10 januari 2018 - 10 januari 2018

Rundresa I Kambodja: Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap och till sist Phnom Penh igen.

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Sydostasien runt

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Thailand

Thailand

12 augusti 2017 - 9 september 2017

Idag åker jag och sambon till Thailand för att skapa fina nya minnen. Och hälsa på svärfar med fru Oj och vänner till sambon. Ska bli spännande att uppleva Thailand utan massa turistattraktioner och uppleva Thailand med mer genuin thai känsla. Och självklart bilda mig en egen uppfattning om Pattaya, så jag hört så mycket negativt om sexturismen. Eftersom jag är adopterad från The Land Of Smiles, så är det klart att man blir äcklad. Nu skavi njuta av vår upplevelse och första gången utomlands tillsammans. Vårda vårt förhållande på bästa möjliga sätt. 🙏🏾🍾🌴🌞

Asien

Asien