Siem Reap

Siem reap
tisdag 3 februari 2015 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

Hej barnen och alla vänner! Så var vi då framme efter en ganska lång resa. Varmt som tusan:-) fint hotell med pool på taket. Lite trötta efter resan bestämde vi oss föra att bara strosa runt och ha det gott. Fotmassage tog vi alla och det var mycket fniss från massörerna som tyckte att

Soluppgång o Floating Village
tisdag 5 mars 2013 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

Resan första etapp börjar närma sig sitt slut. I morgon runt 08.00 blir vi hämtade på hotellet för resa till Phnom Penh,avståndet till Phnom Penh är 240 km och tar 4 timmar med minibus (som vi skall åka) och 6 timmar med vanlig buss. Dagen startade vi med att besöka Angkor Wat för att

Lennart Johansson
lensiankan i Dreamtour
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Måndag 24 Julafton
onsdag 26 december 2012 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

Måndag 24Julafton Känner mig lite avslagen och ett svagt illamående, åt ingen middag i går kväll och frukosten smakar inte så bra. Det blir ändå en promenad längs stranden på ca2 timmar med Olov och Siv. Vidgår förbi alla barerna strandstolarna till vi når den del av som

Toje Andersson
dnajot i Indokina
Senast aktiv - från Delhi, Delhi, Indien
Fran thailandsk Bangkokhets till smastadskambodjanskt turisttryck
fredag 21 december 2012 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

Sa var det dags igen. Inlagg pa resdagboken pa halvtaskig dator med heltaskigt tangentbord utan å, ä, ö. Tva dagar i Bangkok over. STOR stad med gulligt folk om man bara hittar ratt. Sa har i efterhand kanns det som om det primara var shopping. Till och med for oss som normalt inte agnar sa

Siem Reap
fredag 2 mars 2012 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

Hej Vänner! Då var det dax att ge sig till SiemReap (S R).Klockanringer 6.00 på morgonen,frukost och sedan tuk tuk till båten,5,5 timmars resa. Delar på mekong floden sedan mindre flod ,och sedan genom den störste insjön Tonlé Sap. Vi sätter oss i båten vi har ju bokat plats!!! väl på

Siem Reap, Angor
onsdag 23 februari 2011 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

21-23 feb. Vi anländer med båt till Siem Reap vid lunchtid Härifrån kommer vi att få utforska Angor. Vi får en tredagarsbiljett. Angor är ett gigantiskt område med flera hundra tempel som byggts från början av 800-talet till 1400-talet. Första dagen åker vi till Angor Wat. Bara att

Karin Wahlberg
Gara i Längs Mekong
Green Gecko och Angkor Wat
onsdag 8 december 2010 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

Hej alla! Har sett i kommentarerna att många (Mamma ;-)undrar hur varmt det är. Vet inte exakt men det är precis lagom, så ca 28 grader på dagen och 24 på kvällen...? Igår var det mulet och regnade lite på kvällen, men idag har det varit sol hela dagen. Idag har det varit full fart. Vi

Thailand Vietnam Kambodja
tisdag 7 december 2010 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

Nu när det nästan har gått en månad sedan avfärd så tänkte vi att det kunde passa att lägga upp någonting om resan. Vi landade i Bangkok, staden med ett stort smugmoln över sig konstant. Bangkok var inte den trevligaste staden med försäljare som tyckte att det var en bra idé att sälja

Kristofer Wallöf
KristoferW i SydO Asien -10-11
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Framme...
tisdag 7 december 2010 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

Nu är vi framme och vi har hunnit tagit vårt första dopp i poolen. Tjejerna är överlyckliga! Resan gick bra och det var 4 st väldigt tappra tjejer som väntade många timmar i London, åkte flyg hela natten och rusade sen över hela Bangkoks flygplats för att hinna med anslutningsflyget till

Fantastiska tempel!
torsdag 21 oktober 2010 - Siem Reap, Kandal, Kambodja

I dag har vi varit och kollat på Ankorwat, en helt otrolig upplevelse! Vi gick upp kl 04:30 i morse och en tuk-tuk kom och hämta oss vid 05 eftersom vi skulle kolla in soluppgången, tyvärr så var det ganska mulet så den var inte så fantastisk som alla sagt. Vi åkte runt på lite olika

Cambodia

Cambodia

1 februari 2015 - 16 februari 2015

Upplevelseresa med lite sol o bad

Dreamtour

Stockholm-Hanoi-Phnom Penh-Bangkok-Vientiane-Bangkok-Stockholm

Kambodja-Vietnam

Kambodja-Vietnam

18 december 2012 - 11 januari 2013

Start i Bangkok (billigast så), därefter till Siem Reap och Angkor Vat. Sen - får vi se! Vi flyger så småningom från Ho Chi Minh, Vietnam, tillbaka. Fem i familjen: 48, 47, 17, 14 och 14.

Kambodja med Thailand som avslut

Kambodja med Thailand som avslut

27 februari 2012 - 20 mars 2012

Längs Mekong

Längs Mekong

1 februari 2011 - 1 mars 2011

Längs Mekong Laos, Kambodja och Vietnam. Vi kommer att följa Mekongs nedre flöde från Thhailand och Laos gräns ned till södra Vietnams deltaområde.

SydO Asien -10-11

SydO Asien -10-11

10 november 2010 - 10 januari 2011

Snön kommer, vi åker. Lucas hade suktat oss lite för mycket för att det skulle bli en hel vinter i Sverige igen med sina berättelser från Thiland, Laos osv. Nu drar jag och Anton till värmen...

Asien, nya platser nya upplevelser, denna gång med min goda vän Eva!

Asien, nya platser nya upplevelser, denna gång med min goda vän Eva!

18 oktober 2010 - 18 november 2010

En ny upplevelse helt enkelt & en efterlängtat semester!!

Adrianson pa turne i Asien

Adrianson pa turne i Asien

24 juni 2010 - 31 juli 2010

Vi har nu flugit i tio timmar med Thai och fått bra service. Klockan elva pa kvallen så fick vi frukost! Då var kl fyra på morgonen för dem!! Vi satt bra och såg två filmer, Alice i underlandet och Free Willy 4. Nu har vi granskats, stämplats och fotograferats tre gånger för att kunna flyga vidare. Vi väntar nu på nästa flyg som går kl nio för dem men fyra för oss....vi mår ra!!Äventyret b

Kambodja, Thailand

Kambodja, Thailand

3 december 2010 - 5 januari 2011

Nu börjar vår resa närma sig! Vi åker först till Siem Reap i Kambodja. Därefter Phnom Phen och Kep samt Koh Krong innan vi åker över till Thailand. Där startar vi på Koh Mak, jul på Koh Chang och nyår på Koh Samet. Likt många andra avslutar vi med några dagars shopping i Bangkok. Vi reser med min syster och hennes familj så vi har med oss fyra barn mellan 4-7 år.

Resmål