Phnom Penh

Att springa på en munk
söndag 10 december 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Var ute och unnade mig en sista ordentlig lunch för att njuta av det Khmerska-köket. Mötte en munk som tilltalade mig. Blev lite ställd. Vanligtvis när man är i tempel så måste man som kvinna täcka armar och ben för att visa respekt. Munkar får man inte ta kort på och de har ett

Från mörker och ondska till färgglad rik kultur
lördag 9 december 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Hej Resdagboken, vi testar igen. Sidan har varit svår att komma in på så jag har gjort uppdatering på polarsteps för de som följer mig där. Men ska ändå sammanfatta dagarna här i Phnom Penh.Staden är kaotisk med galen trafik, ingen sophantering och mycket ljud och damm. Trots allt har

Tre säten för fem personer och en massage med mammografi på köpet tack!
torsdag 7 december 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Bussresan från Sihanoukville till Phnom Penh var minst sagt en upplevelse. Köpte en biljett, satte mig på bussen och var i stort sett den enda västerlänningen där. Fanns någon enstaka till. Det var tre säten per rad och normalt brukar det i västerländsk anda betyda att man sitter tre

Kambodja

tinagust i Kambodja 2017
Senast aktiv - från Kinna, Västra Götalands län, Sverige
Phnom pehn
onsdag 15 februari 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Framme i Phnom penh, kambodja, efter ca 6 timmar buss från Ho chi minh , vietnam. Vi tog en flodtur där vi mötte fler backpacker som föreslog att vi åkte på genocide museet i stan. Vilket vi gjorde, det var en tung men intressant vistelse som berättade mycket om kambodjas historia o vilken

Killing in the name of
fredag 27 januari 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Minnelsedagen av befrielsen av Auschwitz spemderades på Röda Khremereras fritidsgård till med Polpottans hantlangare och offer. Dagen började med pannkakor för att sedan ta en tuktuk tillsammans med två engeslskor, en holländare och en engelsman till S21 fängelset i Phnom Penh. Fängelset

Tomas Rydehed
Kakihara i Rumble in the jungle
Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Di di mao!
torsdag 26 januari 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Lämnade imorse Vietnam ocj min kollega för att ta bussen mot Kambodja. Vietnam har varit ett trevligt återbesök och jag fick gjort det jag missade sist med Mekongfloden och Cu chi tunnlarna. Klockan halvåtta hämtades jag på hostelet och då hade jag redan hunnit käka lite frukt till

Tomas Rydehed
Kakihara i Rumble in the jungle
Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Varmt, fuktigt o en sorg i blicken
torsdag 8 december 2016 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Till Pnom Penh för 2 dagars vistelse. Kollosallt varm men andra dagen tog oss tuktukdriver Tim till tortyrfängelset S21 o därefter till Killing Fields!! En förbannelse, besvikelse, sorgsen blick, o frågan! Hur kan den egna befolkningen göra detta mot sina egna med tortyr, avrättningar av

Esbjörn Ölmesten
Essis i Andra volontärsresan i Siem Reap
Senast aktiv - från Siem Reap, Kambodja
Phnom Penh, huvudstaden!
torsdag 10 november 2016 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Haha sämst på att uppdatera!Nu kommer det ett inlägg om huvudstaden, och sen ska jag försöka få in några om de andra ställena vi har hunnit besöka. Vi kom till Phnom Penh ganska så sent på kvällen. Det var vägarbete och väldigt mycket bilar, man saknade alla moppar! Till slut kom vi

Emelie Sandberg
EEEsandberg i 80dagariAsien
Senast aktiv - från Vietnam
Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Kambodja 2017

Kambodja 2017

11 februari 2017 - 4 mars 2017

Asien på riktigt!! Rundresa på tre veckor där vi besökte Angkor Wat (Siem Reap), Phnom Penh samt öarna Koh Rong Samloem och Koh Rong.

Asien runt

Asien runt

20 januari 2017 - 20 april 2017

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Andra volontärsresan i Siem Reap

Andra volontärsresan i Siem Reap

27 november 2016 - 18 december 2016

Har nu åter kommit till denna underbara stad i Kambodja. Med mig från Borås finns även Ulla o Kalle. Vi är här för att hjälpa barn via organisationen "LifeProjectCambodia" med bl.a mat, cyklar, rent vatten, barnkläder mm mm. Första dagen idag med långflygning i ca 19 timmar så nu lugnt för att ha en god middag ikväll med organisationen! Hörs

80dagariAsien

80dagariAsien

4 oktober 2016 - 21 december 2016

En tripp som planeras innehålla Vietnam, Kambodja, ev. Laos & Thailand

Asien 15/16

Asien 15/16

18 december 2015 - 11 januari 2016

Backpackerfamiljen utökas, efter att ha rest med ryggsäck med familjen, utökas nu ressällskapet med pojkvän till dottern och flickvän till sonen. Vi förbereder oss inför årets äventyr. I år är första året när jag faktiskt har farhåga inför hur äventyrsbenägen jag kommer att vara utifrån hur arbetssituationen varit under senaste tiden .....

Examensarbete Kambodja

Examensarbete Kambodja

14 september 2015 - 22 november 2015

Termin 10 på läkarprogrammet innebär examensarbete för oss. Här kommer jag skriva dagboksinlägg om arbetet och livet i Kambodja, temat är psykiatri i primärvården. Välkommen och läs.

Äventyr nr 2

Äventyr nr 2

9 mars 2015 - 9 april 2015

Vår andra lång resa

Resan med stort R

Resan med stort R

1 mars 2015 - 17 maj 2015

2,5 månaders backpacking runt Sydostasien tillsammans med Hjalmar, följt av Transsibiriska Järnvägen hem.

Sandra Rudholm
sandraemelie