Sihanoukville

Julfirande
måndag 25 december 2017 - Sihanoukville, Kambodja

Sista kvällen på Otres Beach och Good Times resort. Regnet strilar ner och det är ganska svalt i luften. Mysigt att ligga och lyssna på. Mysigt att ha semester. Mysigt att vara ledig. Även om senaste dygnet varit lite turbulent.Igår firade vi julafton genom att åka på snorkel-utflykt.

Stefan O Catarina Johansson O Hjelm
StefanoCattis i Kambodja 2017-18
Senast aktiv - från Koh Rong, Krong Preah Sihanouk, Kambodja
Den som väntar på något gott
fredag 22 december 2017 - Sihanoukville, Kambodja

När skolan började var det 18 veckor kvar till vi skulle åka. Sen sa det swoosch och så var det dax.Resan var inte helt smidig. Först åkte vi åt fel håll, till London för mellanlandning. Sen åkte vi förbi Kambodja för mellanlandning i Hong Kong. Till sist var vi på rätt ställe och

Stefan O Catarina Johansson O Hjelm
StefanoCattis i Kambodja 2017-18
Senast aktiv - från Koh Rong, Krong Preah Sihanouk, Kambodja
Nattbussen söderut
torsdag 30 november 2017 - Sihanoukville, Kambodja

Fruktade den 12 timmars långa bussfärden mot Sihanoukville. Vi bokade en hotellbuss med sängplatser. Låter kanske bra men det man bör veta är att en biljett bara ger en en halv slaf. Dvs man delar slaf med någon annan. Slafarna motsvarar kanske en vanlig 90-säng. Längden är dock beräknad

Övärld
fredag 21 december 2012 - Sihanoukville, Kambodja

Koh Rong

Holiday in the sun
måndag 30 januari 2017 - Sihanoukville, Kambodja

Denna stad var inte alls vad jag förväntade mig. Proppfull av 4 sorters turister; inhemska, vanliga, väldigt unga backpackers och gamla gubbar. De inhemska turisterna håller sig på en egen del av stranden. De unga britterna och australiensarna är här för att supa, ta droger och åka ut till

Kakihara i Rumble in the jungle
No Money No Honey
lördag 28 januari 2017 - Sihanoukville, Kambodja

Blev en promenad på kvällen längs vattnet i Pnom Penh. Då det blinkade betydligt mer på gatorna innanför så tog jag in på en tvärgata som var mindre lustig att beskåda när jag vandrade dit. Istället för vanliga barer så var det fullt med en massa barer där unga kambodjanskor

Kakihara i Rumble in the jungle
Strand och bad
torsdag 17 november 2016 - Sihanoukville, Kambodja

Sihanoukville Jag vet inte om jag undermedvetet låter bli att skriva bara för att jag vet att varje gång jag loggar in på resdagboken så står det hur många dagar jag har kvar av min resa. Har dock halva resan kvar så det är ju mycket kvar att uppleva :). Nästa ställ var sihanoukville.

eeesandberg
EEEsandberg i 80dagariAsien
Senast aktiv - från Vietnam
Kambodja 2017-18

Kambodja 2017-18

10 januari 2018 - 10 januari 2018

Rundresa I Kambodja: Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap och till sist Phnom Penh igen.

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

80dagariAsien

80dagariAsien

4 oktober 2016 - 21 december 2016

En tripp som planeras innehålla Vietnam, Kambodja, ev. Laos & Thailand

Transmongoliska järnvägen, Kina och sydostasien

Transmongoliska järnvägen, Kina och sydostasien

3 september 2012 - 20 februari 2013

Det här är vår drömresa där vi förhoppningsvis ska få vara med om härliga saker, se fantastiska miljöer, träffa nya människor! Examenspresenten till oss själva.

Marie B
Mariebra