Kanada

Flyg till Fort Lauderdale
lördag 26 oktober 2019 - Toronto, Ontario, Kanada

Tidig morgon och ruskväder när vi packade in oss i taxin. Träffade två familjer vi kände, en på väg till Italien och den andra på väg till Kanada.Första flighten gick till Bryssel där vi träffade både Tintin och Smurfarna. Äntligen fick jag köpt en ny bok på franska, det var

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning i Karibien
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Tre dagar i Vancouver
onsdag 2 oktober 2019 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Tisdag kväll 1 oktoberNu blir det en sammanfattning av våra dagar tre i Vancouver, staden som jag haft i tankarna sedan länge. Den var ett resmål som hägrade i framtiden, men så en dag läste vi om andra som gjort nyss genomförda tågresa, och tyckte att det var en bra idé. Det har vi inte

Senast aktiv - från Grebo, Östergötlands län, Sverige
Bland snöiga berg och mäktiga floder
onsdag 2 oktober 2019 - British Columbia, Kanada

Lördag 28 september, dag sjuGryning dag sju och jag kikar ut. SNÖ!! Ja det är klart, nu närmar vi oss Klippiga bergen, Vi stod stilla en stund och utanför stod vackra, höga och snöiga. Nu var landskapet annorlunda och tiden hade ändrats ännu en zon, 8 timmar efter Sverige nu. Utanför

Nu åker vi nattåg !
fredag 27 september 2019 - Saskatchewan, Kanada

Fredag 27 september, dag sexAtt somna på tåget var inget problem. Man vaknade några gånger under natten, men det gör vi nog annars också, så det blev bara att vaggas till sömns igen.Lite före gryningen satt jag uppe lite grann och tittade på hur det ljusnade.På the Canadian, som tåget

Senast aktiv - från Grebo, Östergötlands län, Sverige
I Winnipeg, med en upplevelserik väntan på tåget
torsdag 26 september 2019 - Winnipeg, Manitoba, Kanada

(Nu kommer dagböckerna med några dagars förskjutning, eftersom vi inte hade nätåtkomst under vår tågresa, som varade tre dagar. Idag är det måndag 30 september)-------------------------------------------------Torsdag 26 september, femte dagenUppe tidigt som vanligt. Åt frukost och fixade

Sista dagen till havs
lördag 28 september 2019 - Victoria, British Columbia, Kanada

En gång var jag i Canada ingen gång  🇨🇦I morse försov sej K o S 😂😴 Vi hade bestämt träff kl 9, och 9.00 knackade jag på deras dörr. Ut stack ett sömndrucket Stefanhuvud och undrade vad jag ville missinassen 😄 En kvart senare var vi iaf på väg till frukost och mina

Christina Svärd
Chris68 i Seattle samt Alaska
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
På väg till tåget
torsdag 26 september 2019 - Winnipeg, Manitoba, Kanada

Onsdag 25 september, fjärde dagenDags att åka vidare till Winnipeg efter två dagar i Toronto. Frukosten på vårt hotell vid flygplatsen var lika bra och varierad som första dagen där. Vi verkar också ha haft tur med vädret hittills, med Brittsommartemperaturer och härligt t-shirtväder.

På guidad tur i Toronto
tisdag 24 september 2019 - Toronto, Ontario, Kanada

Tisdag 24 september, tredje dagenImorse vaknade jag vid fyra, jättepigg. Lasse vaknade också, så idag blev det tidig frukost . Nåja inte vid fyra, men cirka halv sju.Det här hotellet har frukost med klass. Bra urval i buffén och välgjorda omeletter med äkta ägg. Man kan också få nystekta

Tillbaka mot Toronto
måndag 23 september 2019 - Toronto, Ontario, Kanada

Dag 2 - Måndag 23 decemberI morse vaknade vi på allvar halv sex och kunde äta frukost tidigt. Då skulle det vara lite färre gäster där, men det var rätt många ändå, mestadels en busslast japaner, som turligt nog redan var på plats, när vi kom. Matsalen var dock listigt uppbyggd i

Senast aktiv - från Grebo, Östergötlands län, Sverige
Resan till Toronto och första dagen där
söndag 22 september 2019 - Toronto, Ontario, Kanada

Söndag 22 sepResan började med en halvtimmes försening på Linköpings flygplats, men å andra sidan slapp vi gå och dra i Amsterdam. När vi kom dit var det bara att gå till gaten och gå ombord på Airbus 330 till Toronto. Det planet gick i tid kvart i tio. Vid tolv-tiden var vi framme! Det

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Seattle samt Alaska

Seattle samt Alaska

18 september 2019 - 30 september 2019

Med tåg i Kanada

Med tåg i Kanada

22 september 2019 - 3 oktober 2019

I år åker vi till Kanada, en för oss outforskad del av världen. Innan vi började planera hade jag lite dålig koll på det väldiga landet. Lasse var ju där vintern 1979, i trakterna av Winnipeg för raketuppskjutning i jobbet, och alltså inte som turist. Vi flyger till Toronto och stannar där några dagar, bor i närheten av Niagarafallen. Ifrån Toronto kan man ta ett transkanadensiskt tåg till Vancouver. Vi planerade att kliva på där först, men ändrade oss sedan. Vi börjar tågresan i Winnipeg, en bit in i landet, dit vi tar oss med flyg och hinner se lite av den staden. Det blir ändå tre nätter på tåget, där vi har sovkupé för två och får äta i restaurangvagnen. Vi avslutar i Vancouver några dagar, en stad som verkar vara trevlig att besöka, och lätt att ta sig runt i med olika kollektiva färdmedel plus apostlahästarna förstås. På tåget finns inget wifi, så det kommer nog att bli uppehåll några dagar.

Kanada 2019

Kanada 2019

13 juni 2019 - 25 juni 2019

Vi har blivit inbjudna till ett bröllop i Kanada. Passar på att utforska sydvästra delen av landet samtidigt. Vi flyger till Vancouver och hyr en bil. Stannar några dagar i Vancouver innan vi åker vidare. Bröllopet är på midsommardagen och vi åker därefter till Calgary för att flyga hem.

Afrikaresa

Afrikaresa