Kanada

Vancouver, Canada
måndag 12 mars 2018 - Vancouver, British Columbia, Kanada

We have now been in the beautiful city of Vancouver for a week. We have been experiencing the wildlife and nature outside of Vancouver for a whole week. There is a lot of snow so we have been hiking by foot and also with snowmobiles. We have seen so many cool things. The lanscape is just

Sa17A
SA17A i Vancouver
Senast aktiv - från Australien
Höjdskräck
fredag 13 oktober 2017 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Idag har jag (Lena) utmanat en av mina fasor. Jag har gått på en av världens längsta hängbroar 140 meter lång och 70 meter över marken, över en ravin. Jag gjorde det men vågade inte titta ner, det gungade en hel del eftersom där gick en del andra människor också. Det finns bildbevis på

Torsdag kväll 21.30 lokal tid
fredag 13 oktober 2017 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Hej alla!Vi börjar se slutet på vår resa. I morgon är sista heldagen i Kanada, på lördag em åker vi härifrån och landar i Sverige strax före 14, svensk tid.Idag har det regnat och åskat här, det kom 38 mm regn i ngn del av Vancouer. Känns som det var där vi befann oss, regnet öste

Tisdag kväll
onsdag 11 oktober 2017 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Jag har lagt upp några bilder, bla parlamentsbyggnaden i Victoria, hamnen där. Victorias hamntaxi. En bild på beachen i Tofino, Vancouer Island som kandensarna är mkt stolta över. Där var otroligt många surfare.

Tisdag morgon
tisdag 10 oktober 2017 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Sitter på färjan över till Vancouer 10.00 lokal tid. Det ska vara en väldigt vacker överfart men tyvärr är det lite regnigt o molnigt idag. Nu ska det bli spännande att se lite mer av Vancouer. Många har påpekat att det är en väldigt trevlig och mysig stad. Husbilen ska städas ur o

Måndag kväll
tisdag 10 oktober 2017 - Victoria, British Columbia, Kanada

Nu är vi i Victoria på södra Vancouer island, en stad som i vissa delar sägs vara mer engelsk än England själv. Här är otroligt lyxiga hotell. Vi bor på camping strax utanför staden. Det var ganska svettigt att ta sig in i staden när vi kom igår em. Fullt ös överallt med bilar och

Björn
söndag 8 oktober 2017 - Port Alberni, British Columbia, Kanada

Nu har vi sett en Björn. Här i Port Alberni kommer de fram till floden för att fånga döda fiskar när det är ebb. Så igår morse gick vi upp tidigt för detta. Det var väldigt dimmigt men lättade ngt och björnen kom. Vi stod nog o tittade på björnen i minst en kvart. Jätte häftigt. Vi

Torsdag kväll
torsdag 5 oktober 2017 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Nu har vi tagit oss med färja till Vancouer Island. Vi fick reda på att kandensarna firar Thanks giving den här helgen och då kunde det bli svårt att ta sig över till Vancouer Island eftersom många kandensare åker över hit då. Så vi åkte över en dag dag tidigare än vi hade tänkt. Vi

Onsdag kväll
onsdag 4 oktober 2017 - Whistler, British Columbia, Kanada

Idag hände det: Åke såg ryggen av en björn! Björnen hade gått runt här på campingplatsen och var på väg härifrån när några andra campare fick se den. Vi frågade i receptionen om det var vanligt att det kommer björnar hit och de bekräftade att det sker ett antal dagar i veckan och

Tisdag kväll
tisdag 3 oktober 2017 - Whistler, British Columbia, Kanada

Vi har lagt upp några kort bla hur det ser ut inne i husbilen. Jag skriver ibland rubrik till fotot men vet om ni kan läsa det. Nu har vi rest över en tidszon igen så nu är vill tillbaka där vi startade i Kanada.Kanadensarna kör bil väldigt fort men är hänsynfulla i trafiken ändå. Tutar

Canada

Nu börjar äventyret!

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

Roadtrip in Canada

Roadtrip in Canada

8 september 2016 - 30 september 2016

New York - Miami by car

New York - Miami by car

23 juni 2016 - 10 juli 2016

En intensiv resa, 2 veckor. New York, Niagarafallen, Washington, 4 Juli (nationaldag) födelsedag o bröllopsdag. Och en HEL del där emellan. Med på resan är också Amalia o Peder.

Mot Rocky Mountains i Kanada tillsammans med hela familjen

Mot Rocky Mountains i Kanada tillsammans med hela familjen

12 september 2015 - 11 september 2018

Vi har i flera år funderat över hur det skulle vara att bo och arbete utomlands. Tillsammans med vår två pojkar John 3,5 år och Aron 1,5 år (som nu känns "lagom gamla") väljer vi att flytta till Edmonton i Kanada för att här fortsätta att jobba för våra företag Heidelberg Cement och WSP. Förutom vardag och jobb ser vi fram emot mycket snö och vinter i Edmonton och att få utforska Kanadas natur och vildmark!! Vi lämnar familj och vänner i Sverige, för en kort eller lång tid framöver, vilket känns jättesorgligt! Men vi hoppas att ni kommer och hälsar på!!

Det bästa av västra USA

Det bästa av västra USA

9 oktober 2015 - 23 oktober 2015

Detta är en av Albatros-Travels klassiska temaresor. Vi har dammat av cowboystövlarna och kommer bl a att åka till Grand Canyons branta raviner, Hollywoodstjärnornas Los Angeles och Golden Gate-bron i San Francisco. Resan startar på fredag från Landvetter och går sedan via London till L.A. En nätt liten tripp på drygt 20 timmar.

USA East Coast Road Trip

USA East Coast Road Trip

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Nu är det dags igen för The Six Travlers en ny Usa resa igen denna gånng blir det av till östrstra sidan nänmligen Washington,New York, Niagara Falls samt Chicago. mm.

Canada/alaska

Canada/alaska

5 juli 2015 - 27 juli 2015

Vi börjar i Toronto med Niagara fallen. Sen åker vi tåg mellan Tåoronto och Vancover med några dagars stopp i klippiga bergen. Från Vancover tar vi oss till Ancjhorage, Alaska för att ta oss ut till en loge för anat skåda björnar. Sen far vi hem via Seattle och Frankfurt.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja