Carstairs

Sista semestern innan den stora semestern
onsdag 16 november 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Nu har jag haft min sista semester vecka o har 2 veckor kvar tills jag flyger till Florida!! Det ska bli så skönt. Vi har haft lite snö, men det försvann ganska snabbt. Dock har vi minus grader varje dag nu. Det är rikigt jobbigt för det blåser en hel del med så man blir väldigt kall

Födelsedag, fest o Thanksgiving
tisdag 11 oktober 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Tackar så mycket för alla Gratulationer! Väldigt snällt att ni ringde o allt! Hade en mycket trevlig dag. Jobbade lite grann fick sluta tidigt o sen iväg till Max o Jerome. Vi gick till en countrybar nere i Cochrane. Väldigt trevligt! Träffade lite kanadensake som vi satt o sncka med. De

Hösäsongen är över
söndag 28 augusti 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Äntligen så är det slut. Blev klara med den sista balen på onsdag. Så nu är det att ta det lugnt innan vi börjar med skörden. Är ledig denna helgen o har inget planerat, vilket passar väldigt bra. Fixar helg har jag behövt länge. Sitter i telekö just nu. När jag började hade jag 55

Uppdatering
tisdag 13 september 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Vilken mycket trevlig eftermiddag o kväll jag har haft. Joan, min värd mamma tog med mig till hennes lilla club. "Albertas Women's Institutes". Ett gäng äldre damer som hjälper till i samhället med olika saker. Det jag fick göra var att ha en presentation om Sverige. Det var riktigt kul.

Tre helger
lördag 6 augusti 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Hösäsongen är i full gång! Detta är min tredje helg jag jobbar, har haft en dag ledigt under dessa veckor. Det funkar förvånasvärt bra faktiskt. Trodde jag skulle somna i traktorn när man sitter där i 8 tim i sträck. Men jag har riktigt kul. Har hittat en riktigt bra radio kanal som

Calgary Stampede o lite annat
söndag 24 juli 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Ujuj, vilken vecka det var förra veckan ^^ Calgary Stampede, stor folk fest/festival mitt in i Calgary. Nu ska ni också veta att Calgary har 1,2 miljoner invånare så det är ingen liten stad. Vilket fall som så har de en del inne i staden, en stor park tillägnad bara för Stampede. Varje

FreeBird
söndag 26 juni 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Så nu är jag hemma igen efter 2 veckor med FreeBird. FreeBird består av 2 personer som äger detta företaget o deras hjälpreda. De fixar denna resan för AgriVentur praktikanter hela sommaren. Vi åkte runt i en buss med plats för 12 personer o dessa 3 andra. De fixar all mat, förutom 4

Semester!
fredag 10 juni 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Äntligen semester!! Sitter o väntar på att mina kompisar ska komma o hämta mig. Ska med freebird så det ska bli två veckor med trevligt folk o fest ^^ Kan meddela det att solen här gör mig väldigt brun, vilket är väldigt bra! Gillar det väldigt mycket, så tyvärr Kim, nu är jag

Trainee helg
måndag 30 maj 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Hejsan hoppsan! Här händer det grejer. Vi har haft en hel vecka utav regn nu. Jag har mest sprungit runt på gården o fixat staket för att tjurarna bestämmde sig för att gå igonom det. Två dagar i rad, för de verkade inte fatta att det var lagat den första dagen.. Åkte runt med Max o

Regnig dag
torsdag 19 maj 2011 - Carstairs, Alberta, Kanada

Nu har jag jobbat konstant i 10 dagar. Börjat kl 8 o slutat när solen har gått ner. Skulle nog ha jobbat mer om det inte vorae för att det regnar idag. Kommer nog göra lite små jobb som att mata korna men det går på mindre än timme. Säsongen har verkligen börjat nu. Sitter i en John

Kanada

Kanada