British Columbia

Tre dagar i Vancouver
onsdag 2 oktober 2019 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Tisdag kväll 1 oktoberNu blir det en sammanfattning av våra dagar tre i Vancouver, staden som jag haft i tankarna sedan länge. Den var ett resmål som hägrade i framtiden, men så en dag läste vi om andra som gjort nyss genomförda tågresa, och tyckte att det var en bra idé. Det har vi inte

Grebo i Med tåg i Kanada
Senast aktiv - från Grebo, Östergötlands län, Sverige
Bland snöiga berg och mäktiga floder
onsdag 2 oktober 2019 - British Columbia, Kanada

Lördag 28 september, dag sjuGryning dag sju och jag kikar ut. SNÖ!! Ja det är klart, nu närmar vi oss Klippiga bergen, Vi stod stilla en stund och utanför stod vackra, höga och snöiga. Nu var landskapet annorlunda och tiden hade ändrats ännu en zon, 8 timmar efter Sverige nu. Utanför

Grebo i Med tåg i Kanada
Sista dagen till havs
lördag 28 september 2019 - Victoria, British Columbia, Kanada

En gång var jag i Canada ingen gång  🇨🇦I morse försov sej K o S 😂😴 Vi hade bestämt träff kl 9, och 9.00 knackade jag på deras dörr. Ut stack ett sömndrucket Stefanhuvud och undrade vad jag ville missinassen 😄 En kvart senare var vi iaf på väg till frukost och mina

Christina Svärd
Chris68 i Seattle samt Alaska
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Första veckan i Kanada
tisdag 18 juni 2019 - Pemberton, British Columbia, Kanada

Landade i Vancouver i torsdags eftermiddag, 9 timmar att dra tillbaka klockan.Gick direkt och hämtade hyrbilen vi hade bokat och körde till det airbnb vi bodde på i tre nätter tillsammans med Malin och Russell (Jaris systerdotter och hennes pojkvän) som åkt ända från Nya Zealand. Vi

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Kanada 2019
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Då kan vi börja

Nu är resanbokad via resebyrån.Grabbarna har fått ledigt från skolan aktuell vecka. Skönt. Så nu kan vi sätta reseplanen.Resan börjar från Arlanda. Flyg till Port Elisabeth, Sydafrika. Där efter blir det bil till Karegiea Game Reservat. Med boende på Main Lodge.Resesällskap är Vi i

Day 6 - NHL game in Vancouver
onsdag 16 januari 2019 - Vancouver, British Columbia, Kanada

We woke up 8 o’clock at the Saturday morning. Half an hour later we went down to the breakfast. At the breakfast they have eveeeerything. Some scrembled eggs, bacon, warm sandwitches and many different juices. After the breakfast we fixed ourselves and soon go to the subway, who would take us to

Day six
onsdag 16 januari 2019 - Vancouver, British Columbia, Kanada

So today, we began our day with a fancy breakfast and we went on an icehockey game in the evening. We ate our breakfast at a breakfast resturant called Medina. We had waffles and coffe. Later we started our trip to vancouver giants, we took the Metro there. The game started at 8 pm. So we had some

Day one in Canada
måndag 14 januari 2019 - Vancouver, British Columbia, Kanada

We arrived in Vancouver at 12 am (canadian time). We picked up our bags and then called a taxi that would take us to the nearest hotel. Our hotel was much better than we thought, everything was fresh. The food was also soooo good, we ate meat with potatoes. And to dessert we had to take as much as

Day two
måndag 14 januari 2019 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Today we went on a trip to capilano suspension bridge at the evening because we wanted to se the bridge with all the lights. It was a really cool experience, but we thought we would fall down in the Forrest and die. We had our dinner at the place were the bridge was. It was beautiful view and the

Seattle samt Alaska

18 september 2019 - 30 september 2019

Med tåg i Kanada

22 september 2019 - 3 oktober 2019

I år åker vi till Kanada, en för oss outforskad del av världen. Innan vi började planera hade jag lite dålig koll på det väldiga landet. Lasse var ju där vintern 1979, i trakterna av Winnipeg för raketuppskjutning i jobbet, och alltså inte som turist. Vi flyger till Toronto och stannar där några dagar, bor i närheten av Niagarafallen. Ifrån Toronto kan man ta ett transkanadensiskt tåg till Vancouver. Vi planerade att kliva på där först, men ändrade oss sedan. Vi börjar tågresan i Winnipeg, en bit in i landet, dit vi tar oss med flyg och hinner se lite av den staden. Det blir ändå tre nätter på tåget, där vi har sovkupé för två och får äta i restaurangvagnen. Vi avslutar i Vancouver några dagar, en stad som verkar vara trevlig att besöka, och lätt att ta sig runt i med olika kollektiva färdmedel plus apostlahästarna förstås. På tåget finns inget wifi, så det kommer nog att bli uppehåll några dagar.

Kanada 2019

13 juni 2019 - 25 juni 2019

Vi har blivit inbjudna till ett bröllop i Kanada. Passar på att utforska sydvästra delen av landet samtidigt. Vi flyger till Vancouver och hyr en bil. Stannar några dagar i Vancouver innan vi åker vidare. Bröllopet är på midsommardagen och vi åker därefter till Calgary för att flyga hem.