Fernie

Två dagar i Fernie
tisdag 24 januari 2012 - Fernie, British Columbia, Kanada

Hej på er! Nu har vi gjort två dagar på Fernie Alpine Resort. Skapligt stort berg med många korgliftar, varav en som mestadels är stängd pga av dålig sikt eller för kraftig vind går till den högsta toppen. Polar Peak. Första åkdagen måndag så öppnades den och vi fick fem-sex åk

Aprilfernie
tisdag 5 april 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Nu tänkte jag göra en ytterst kort men ack så innehållsrik Fernieuppdatering! Datum: 5:e april Tid: 17.19 Väder: Sol, moln och snö- allt i en enda underbar röra! Snödjup: 440 cm Snöfall hittills den här säsongen: 1051 cm Snö senaste dygnet: 23 cm Har gjort idag: Haft en heelt sjuk

Vårkänslor i vinterstövlar
fredag 18 mars 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Hej alla söta! Här sitter jag ännu en gång med en kopp kaffe i höger hand, en President’s Choice Peanut Butter Power Bar i vänster (vilken hand jag skriver med vettefan…) och lite solstrålar i ögonen. Det märks att det börjar bli vår. Jag hoppas fortfarande innerligt på ännu ett

Mera snö och ännu en slagen hjälte
måndag 7 mars 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Hallåeller! Ännu en gång har det dumpat här i Fernie och veckan har, på supercoolt skidåkarspråk (även kallat engelska) varit epic. Knä- till midjedjupt och big smiles! Förra veckan däremot var det kalltkalltkallt, typ minus 30 och lagom mkt vind på det, så jag och Gurra passade på

Champagne Pow! (som jag hört att alla coola killar säger)
lördag 19 februari 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Hojhoj! Äntligen äntligen verkar snön hittat även hit till Fernie och inte bara alla närliggande skidorter! Jag vet inte om någon där uppe tyckte vi duschade allt för sällan eller bara ville djävlas lite med oss, men efter ännu en rejäl omgång regn var den halvmeter snö som dimpt ner

Happy Valentine!
måndag 14 februari 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Tänker på er alla där hemma o hoppas ni har det bra. Vi mår alla bra.Idag skall vi åka vidare norrut mot ngn annan skidort. Det är inte riktigt bestämt ännu men det lutar åt Kicking Horse. Vädret är väldigt varierande, igår blåste det så vissa liftar fick stängas. Idag skiner solen

Carita Lindgren
Citan i Kanada och USA
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Skidåkning
fredag 11 februari 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Så har jag två dagars härlig skidåkning i benen. Stela muskler och träningsvärk lite var stans. Jag har köpt nya feta skidor till bla lössnöåkning och en transeiver, spade med inbyggd såg och sond. Idag skall jag ut och lära mig hur alla grejerna fungerar. Vi kom till Fernie i tisdags

Carita Lindgren
Citan i Kanada och USA
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Semlor och grillpremiär
tisdag 8 februari 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Sobreee! I helgen fyllde Nils år och det hela tänkte vi fira storslaget med grillning på vår balcony BBQ och semlor! När vi stod där redo att börja blanda deg kom vi dock på att vi inte hade något recept, och internet var trasigt. Här hade kanske de flesta tänkt att oj vad synd, då

Capita Space Metal Fantasy
torsdag 3 februari 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Håhåå! Nu kära vänner och ovänner har jag vart duktigt och laddat upp lite bilder! Checkitout. Idag är det onsdag vilket betyder quiz på The Pub. Vi börjar få in ett finfint vardagsschema här i Fernie: Mån: Stora säsongarutedagen. Först the pub, sen drum n' base på Central Tis:

Boom Boom POW!
söndag 30 januari 2011 - Fernie, British Columbia, Kanada

Hejhejheeeeeej! Jag vet att jag skrev igår, MEN! Nu är det så att jag just varit ute och åkt det finaste jävla pudret jag nånsin sett (ok, det betyget kan vara aaningen påverkat av de senaste två veckornas regn, men ändå :p) så jag är bara tvungen att göra er lite avundsjuka! Det har

Pudertur till Kanada

Pudertur till Kanada

22 januari 2012 - 10 februari 2012

Sällskapsresa med The Maltners till Nordamerika. Med på resan är jag själv, Slava, Peter och Carolina. Vi ska under tre veckor förlusta oss ibland gles granskog med förhoppningsvis metervis med lätt fin puder. Resan startar i Calgary och går sedan med bil till ett antal snöhål som vi ska utforska grundligt. Mer info kommer eftersom..

Kanada och USA

Kanada och USA

6 februari 2011 - 21 april 2011

Så var det dags för nästa långresa. Vi skall ta oss till Kanada för att åka skidor och träffa Tobias och Niklas. Planen är sen att åka runt i USA några veckor, flyga till Mexico, sola bada och sen avsluta med några dagar i New York.

Snö och sånt

Snö och sånt

10 januari 2011 - 10 maj 2011

En vinter i Fernie!

Canada- USA

Canada- USA

14 februari 2010 - 11 maj 2010

Hjelmet, Maggan och Tove (det blir inte roligare än så) åker skidor i canada och bilar genom USA.

Skiing CANADA 2010

Skiing CANADA 2010

30 januari 2010 - 23 februari 2010

Hyberg & Hedström ska till Canada för att åka skidor!

På skidskola i Canada.

På skidskola i Canada.

1 februari 2010 - 1 april 2010

Tanken är att vi ska lära oss att åka skidor, min pojkvän och jag. Så vi beger oss till OS-landet med vårt pick och pack och våra tunga pjäxbagar, med förhoppningar om att komma hem som två fullfjädrade offpiståkare. Två månader har vi på oss, och här har ni möjligheten att följa vårat äventyr!

2010 en volgend?!

2010 en volgend?!

1 januari 2010 - 31 december 2010

Nieuw jaar, nieuwe kansen: we beginnen met een schone lei.

Waist deep ash.

Waist deep ash.

29 december 2009 - 1 maj 2010

Ett äventyr i ett snöigt Kanada!!

Ski Around the Rockies

Ski Around the Rockies

29 januari 2010 - 9 februari 2010

Fem skidorter är fler än en. Nio skiddagar, en van, nio skidpolare (typ) och en Langleyguide. Allt detta ger bra förutsättningar för att få uppleva den bästa pudersnön och största bergen i Rocky Mountains.