Revelstoke

Måndag morgon
måndag 25 september 2017 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Idag regnar det tyvärr, inte så mkt. Vi ska ge oss iväg till Lake Louise o vägen dit beskrivs som en av världens vackraste så vi hade hoppats på lite bättre väder. Men vi få ta det som det är. Vi pratade med tjejen på campingen som berättade att de förra året fick skjutas 22 björnar

Söndag em
måndag 25 september 2017 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Nu har vi kommit så långt som Ravelstoke, en liten ort. Nu har vi tagit ett steg närmare vildmarken. Vi har besökt O'Keefe ranch strax utanför Vernon. Den är bevarad i sitt ursprung från 1800-talets senare del. En fattig irländare som började med att driva boskap från Oregon. Han var gift

Siste dager i Revelstoke
onsdag 27 mars 2013 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Hei kjære venner! Vi synger på siste Revelstokeverset nå, men før vi peker tommelen vest- og sørover må jeg mimre litt om de siste ukene i snøparadiset, som for øvrig har vist seg fra sin beste side nå på slutten. For noen uker siden pakket jeg, Johanna og Kaia sekkene fulle av mat,

Heyhey!
torsdag 14 februari 2013 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Hei! Ja vi lever! Det bli litt lenge mellom hver gang jeg skriver for det skjer ikke så mye nytt her egentlig. Vi står på ski, står på ski og står på ski. Hehe. Men det har da skjedd bittelitt nevneverdig siden sist. Forrige uke var vi på topptur i Rogers Pass for første gang. Det er et

Ger upp dagboken..
tisdag 12 februari 2013 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Jag ger upp det här med dagboken nu. Internet är ju värre än i kashmir på det här stället! Jag har det iaf bra. Var nära att köpa mig ett tält så vi kunde ge oss ut på expedition. Men dom hade inte mitt hilleberg jannu som jag spanat på i två år. Så det får vara.. Får se om det

Mats Anderman
fresurf i Öst och väst
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
coquihalla
tisdag 5 februari 2013 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Hej igen! Vi har varit i coquihalla lakes lodge några dagar. Ett riktigt mysigt ställe mitt ute i ingenstanns. Många fina åk i närheten. Men man får jobba för dom! Sjukt tungt att åka tandem på skoter när man inte är van. Det kändes nästan som en vilodag när vi skidrade upp på

Mats Anderman
fresurf i Öst och väst
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Latest news
söndag 20 januari 2013 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Hei igjen! Forrige fredag var det Freeride World Tour her. Det er en ganske stor frikjøringskonkurranse, med deltagere fra hele verden. Var bl.a. med to jenter fra Norge. Det var en relativt overskya og kald dag nede i byen men vi dro opp på fjellet likevel. Når vi var nesten på toppen av den

Vi er fremme!
onsdag 9 januari 2013 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Hei kjære venner! Nå er vi endelig fremme i søte lille Revelstoke. Klokka er 6 om morran, jeg våkna for en time siden. Deilig uthvilt og klar for dagen. Ikke så rart kanskje siden vi la oss klokka 21 i går kveld. Ikke helt inni riktig døgnrytme ennå nei. Reisen gikk bra, men var i lengste

yo brotha!
tisdag 24 april 2012 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

HEJ!! Nisse har fått ett nytt hem, hos filipinoparet Demy och Mayra. Kändes bra att sälja den till Demy, eftersom han är filipino ;) Dagen efter försäljningen åkte jag och Marie ut till Vancouver Island, som alltså är den stora ön utanför Vancouver. Vi siktade mot staden Victoria och

Coldplay? Nisse? Tofino? Hem?
torsdag 19 april 2012 - Revelstoke, British Columbia, Kanada

Många frågetecken har vi ställt och fått svar på det senaste dygnet. Bland annat... Var ska Nisse bo resterande tiden av sitt liv? Var ska Marie och Lovisa bo resterande tiden av sin Kanadavistelse? Det har varit ett hektiskt dygn. Vi kom till Vancouver i söndags och btw Whistler var

Rosenhills goes to Kanada

7 januari 2013 - 16 maj 2013

Öst och väst

Öst och väst

9 januari 2013 - 3 mars 2013

Åker till Kashmir och Kanada för att leta fina åk och nya upplevelser.

Skidåkning 11/12 St Anton + Revelstoke

Skidåkning 11/12 St Anton + Revelstoke

24 december 2011 - 28 april 2012

Skidåkningen fortsätter ett år till med en start i sköna gamla St Anton med familjen över jul och nyår och sedan säsong i kanadensiska lilla byn Revelstoke där det vanligtvis kommer 11-13(!!) meter snö per vinter. Det här ser jag fram emot och jag hoppas ni får glädje av mina små rapporter hem. Tack alla som läser och kommenterar, det är mycket uppskattat! :)

sunny side up in Canada

sunny side up in Canada

4 december 2011 - 2 maj 2012

Skidåkning och galenskap i de kanadensiska skogarna

canada

canada

6 september 2011 - 27 september 2011

Drygt en månad kvar...

Canada 2011

Canada 2011

16 januari 2011 - 5 juni 2011

Distansstudier, Resande å Livsnjutande i ett halvår...

Canada, here I come!

Canada, here I come!

2 september 2010 - 2 maj 2012

Getting started... It's time to get on the road - again!!!

Kanada

Kanada

24 juni 2010 - 23 juli 2010

Uppsala till Winnipeg sedan vidare till Vancouver Island i Kanada

SkiRoadtrip 2010

SkiRoadtrip 2010

30 januari 2010 - 2 mars 2010

On da road for å finne det perfekte Canadiske pudder ;-)

Lena Carlson
rosenhills