Tisdag morgon
tisdag 10 oktober 2017 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Sitter på färjan över till Vancouer 10.00 lokal tid. Det ska vara en väldigt vacker överfart men tyvärr är det lite regnigt o molnigt idag. Nu ska det bli spännande att se lite mer av Vancouer. Många har påpekat att det är en väldigt trevlig och mysig stad. Husbilen ska städas ur o

Torsdag kväll
torsdag 5 oktober 2017 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Nu har vi tagit oss med färja till Vancouer Island. Vi fick reda på att kandensarna firar Thanks giving den här helgen och då kunde det bli svårt att ta sig över till Vancouer Island eftersom många kandensare åker över hit då. Så vi åkte över en dag dag tidigare än vi hade tänkt. Vi

Rekord i Bilförsäljning och Droghundar
tisdag 30 april 2013 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Det finns bra och dåliga sätt att utföra bilaffärer. Den affär som vi gjorde hamnar antagligen i gråzonen men en sak är säker, den var en oerhört effektiv! Väl tillbaka i Vancouver efter ett antal bra dagar på ön med samma namn var vi tvungna att bli av med vår trotjänare "Taurusen",

Öken och Kallsupar
torsdag 25 april 2013 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

En klarblå himmel speglas i det salta vattnet utanför Tofino (Vancouver Island) och nån enstaka mås tjoar till med jämna mellanrum. Plötsligt ropar Sofie "nu kommer en stor!". Jag vänder mig om för att försöka parera vågen men jag är för långsam. Det blir mörkt när jag dränks och

Godkväll!
tisdag 4 december 2012 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Hoppas ni har det bra där hemma i kylan. Inte avundsjuk :P I dag fick jag äntligen pengar! Så nu mamma o mormor har jag köpt en hjälm. Och skor till jobbet. Och mat. Mina rumskamrater var lite oroliga häromdagen, de satt och käkade tacos. Och jag satt och åt pasta med tonfisk, som alltid.

Woop woop!
torsdag 29 november 2012 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Heej mina små kycklingar! Hoppas ni mår bra! Det gör jag :) Yes yes. Hela tiden innan jag åkte kände jag att det skulle bli så jävla skönt när första månaden hade gått så att jag skulle ha kommit in i det hela. Stämde så himla bra. Nu har det gått 1,5 vecka sen jag kom hit. Till

I Whistleeerrrrrrrrrr!
fredag 23 november 2012 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Det här är fan ingen dans på rosor. Jag är på väg att kasta in handduken och åka hem flera gånger om dagen. Så fort något inte går min väg vill jag bara hem. På sekunden. Det är råångest av den värsta sort. Men sen andra stunden känns det rätt bra. Om en månad har jag nog inte

Hej Hej!
onsdag 21 november 2012 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Originell rubrik. Min hjärna är lite trög. Jag tror att den tror att jag är i Australien. Försöker tala om för den att vi befinner oss i Kanada. Åt andra hållet. Men icke. Vad skulle jag göra där liksom? Nä, det är väldigt svårt att förstå. Och det är en jävla process och

Godkväll
måndag 19 november 2012 - Vancouver Island, British Columbia, Kanada

Här sitter jag i min säng på Samesun Backpackers och snurrar omkring. Är så trött, och allt bara gungar. Men måste hålla ut en dryg timme till. SEN ska jag sova för att vakna upp som en människa igen imorgon. Bor med 3 tjejer, en från Skottland och 2 från Australien. Australienarna

Mn. Wash.

Nu börjar äventyret!

Californiacation vacation in Obamas Nation

Californiacation vacation in Obamas Nation

26 april 2013 - 31 maj 2013

Amerikaner är i regel väldigt allmänbildade... Ja om allt som gäller deras eget land förstås. Den typ av kunskap som inkluderar allt som inte är USA besitter medel amerikanen en kunskaps nivå i höjd med svenska 7-åringar (ingen källa på det dock). Ignorans påstår många, dumhet andra men under de kommande fem veckorna ska jag utforska en del av detta vida land. Vad är det som gör USA så intressant att jänkarna inte har lust att lära sig om nåt annat? Namnet till trots börjar resan i Kanada men slutar i Californien. Häng med!

How to be a Canadian

How to be a Canadian

18 november 2012 - 3 maj 2013

Au pair

Au pair

24 februari 2011 - 24 juli 2011

Jobbar som au pair i en familj på 5 i Chilliwack.

20 juli 2010 - 28 juli 2010

Uppsala till Winnipeg sedan vidare till Vancouver Island i Kanada

SkiRoadtrip 2010

SkiRoadtrip 2010

30 januari 2010 - 2 mars 2010

On da road for å finne det perfekte Canadiske pudder ;-)

138
146