Victoria

Sista dagen till havs
lördag 28 september 2019 - Victoria, British Columbia, Kanada

En gång var jag i Canada ingen gång  🇨🇦I morse försov sej K o S 😂😴 Vi hade bestämt träff kl 9, och 9.00 knackade jag på deras dörr. Ut stack ett sömndrucket Stefanhuvud och undrade vad jag ville missinassen 😄 En kvart senare var vi iaf på väg till frukost och mina

Christina Svärd
Chris68 i Seattle samt Alaska
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Då kan vi börja

Nu är resanbokad via resebyrån.Grabbarna har fått ledigt från skolan aktuell vecka. Skönt. Så nu kan vi sätta reseplanen.Resan börjar från Arlanda. Flyg till Port Elisabeth, Sydafrika. Där efter blir det bil till Karegiea Game Reservat. Med boende på Main Lodge.Resesällskap är Vi i

Home sweet home ☺️🍀

Tack för att ni läste min lilla dagbok. Det blev lite sällskap på vägen hihi. Leh Pangongsjön och Nubra Valley - Himalaya är de finaste platserna jag sett och Goa förstås. Det är inte farligt att resa själv i Indien men som på de flesta platser i världen finns det områden och

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Burseryd, Jönköpings län, Sverige
Måndag kväll
tisdag 10 oktober 2017 - Victoria, British Columbia, Kanada

Nu är vi i Victoria på södra Vancouer island, en stad som i vissa delar sägs vara mer engelsk än England själv. Här är otroligt lyxiga hotell. Vi bor på camping strax utanför staden. Det var ganska svettigt att ta sig in i staden när vi kom igår em. Fullt ös överallt med bilar och

Victoria, victoria, victoooooria
tisdag 3 september 2013 - Victoria, British Columbia, Kanada

Sitter här på vår näst sista frukost i vår sista stad att besöka, Victoria. Ola har försett sig väl av hotellets buffé! Frågan är om han orkar allt men gratis är gott sa Ola. (Sen att han betalat för hotellet är en annan sak) Victoria är en otroligt vacker stad, härlig stadsmiljö

Sverigebesök och julparader
onsdag 14 december 2011 - Victoria, British Columbia, Kanada

Hej allesammans! Hur har ni det i dessa juletider? Hoppas ni hinner njuta av vänner och livet i dessa väntans tider. Här i Victoria så är julen på intåg. Vi har kunnat se julparader á la grande, bl.a. en lastbilsparad med 100 fordon som inte gick av för hackor. Det skapades ett härligt

Victoria in der Weihnachtszeit
söndag 11 december 2011 - Victoria, British Columbia, Kanada

Hallo ihr Lieben! Eigentlich wollte ich an dieser Stelle von einer grandiosen Bootstour von Victoria hinaus auf´s offene Meer mit Blick auf ein paar der Walfamilien, die hier vorbeiziehen, berichten. Da diese Tour aber aufgrund mangelnder Nachfrage gestrichen wurde, habe ich das ganze Wochenende

Swedes in the river of Salmon
torsdag 24 november 2011 - Victoria, British Columbia, Kanada

Hey there people! so now i'm in victoria. when i first arrived here i didnt feel that great so my first morning i had a sleep in then i covered most of the city in a walk :) yestoday i went to mount douglas park and climed the mountain althou i kinda took the wrong trail :) took a diffrent route

Torbjörn Börjesson
Totte1 i Time For more dreamchaseing
Senast aktiv - från Jerusalem, Israel
Guldströmmen, hello halloween och Van der Waalsbindingar
torsdag 17 november 2011 - Victoria, British Columbia, Kanada

Hej igen! På den kanadensiska västkusten händer det grejer! Vi väntar för tillfället på ett stort skrot-sjok från Japan som ska flyta in här de närmaste dagarna. Lite saker som sköljdes ut i havet under den stora vågen som träffade Fukushima i Japan. Skrot -sjoket förväntas vara

Seattle samt Alaska

Nu börjar äventyret!

Back 2 Canada

Back 2 Canada

19 augusti 2013 - 4 september 2013

Åter igen åker familjen Lång på Kanada-trip. Dock är en resemedlem (Moa) utbytt mot en ny (Mattias).

Time For more dreamchaseing

Time For more dreamchaseing

5 november 2011 - 3 november 2012

well this time it's canada :) starting of in vancouver! then we shall see where the roads take me ;) from west to north to south and then into the east and back over mountains praries and over the hills and far away :)

Oh Canada

Oh Canada

25 augusti 2011 - 13 januari 2012

Vi gör en termin i Kanada. Utforskar Stilla havet, jagar grisslybjörn, åker skidor, grillar korv och pluggar. Vi inkvarterar oss hos ett pensionerat par i centrala Victoria på Vancouver Island med målet att lära känna den kanadensiska kulturen och bekanta oss med landets natur. Följ med på en resa utmed den kanadensiska västkusten....kan inte bli annat än spännande, bra, kul och alldeles fantasiskt!

OpLivsQ no 5. Canada - USA/ Louisiana and Florida - Island

OpLivsQ no 5. Canada - USA/ Louisiana and Florida - Island

15 augusti 2011 - 9 oktober 2011

A JUBILEE-trip times 2 - for two - performed as a nature sightseeing model on our own! From east coast Canada / Nova Scotia across Canada to west coast / British Columbia. Further on to New Orleans in Louisiana and to Orlando + Space center in the Orlando area. The finish in Island /Reykjavik. A NEW EXPERIENCE as an Operation Quality of Life trip, one more and before it is too late! Documented as OUR diary in this form.

canada

canada