Manitoba

I Winnipeg, med en upplevelserik väntan på tåget
torsdag 26 september 2019 - Winnipeg, Manitoba, Kanada

(Nu kommer dagböckerna med några dagars förskjutning, eftersom vi inte hade nätåtkomst under vår tågresa, som varade tre dagar. Idag är det måndag 30 september)-------------------------------------------------Torsdag 26 september, femte dagenUppe tidigt som vanligt. Åt frukost och fixade

Grebo i Med tåg i Kanada
På väg till tåget
torsdag 26 september 2019 - Winnipeg, Manitoba, Kanada

Onsdag 25 september, fjärde dagenDags att åka vidare till Winnipeg efter två dagar i Toronto. Frukosten på vårt hotell vid flygplatsen var lika bra och varierad som första dagen där. Vi verkar också ha haft tur med vädret hittills, med Brittsommartemperaturer och härligt t-shirtväder.

Grebo i Med tåg i Kanada
Winnipeg
måndag 16 september 2013 - Winnipeg, Manitoba, Kanada

Sightseeing i Winnipeg...bor hos syssling Hart Brown. Vidare mot Edmonton imorgon. Laddar upp bilder naer jag kommer dit...detta aer skrivet m h a Harts Macbook...

Lac du Bonnet
söndag 15 september 2013 - Lac du Bonnet, Manitoba, Kanada

Så där ja...äntligen lite kontakt med omvärlden. Bor på en camping i en liten husbil precis i utkanten av LdB Det funkar fint. Kanonväder. Igår var vi på den plats där farmors mor m familj bodde. Numera sportflygfält och pontonflyg för jakt & fiske norröver. Precis intill bor nu ett par

2 Canada 15-22 August 2011. Nova Scotia. Part 1(2) (Text Svenska + in English)
måndag 5 september 2011 - Winnipeg, Manitoba, Kanada

2 Canada 15-22 August 2011. Nova Scotia. (text kopplat till foto´n). Part 1(2) Arlanda och direkt lite basic logistics i form av maltdrycker från Scotland – hittade 2 st bra som dessvärre verkar dunsta bort väldigt fort under vår resa – klimatet? Reykjavik på em

Besök av släktningar och ett födelsedagskalas
söndag 18 juli 2010 - Gimli, Manitoba, Kanada

På lördagen kom barn och barnbarn till Loffe och Lesley och även Lesleys bror med svägerska på besök. Allt som allt var det 3 hundar, 2 barn och 8 vuxna här samtidigt. Vi grillade umgicks. På söndagen bar det av till en stad som heter Lorette för att besöka Ulrikas familj och uppvakta

Slappardag igen
fredag 16 juli 2010 - Gimli, Manitoba, Kanada

Vi hade en riktig slappardag idag med lite sol, bokläsning, grillning och plumpspel.

Shoppingdag i Winnipeg
torsdag 15 juli 2010 - Gimli, Manitoba, Kanada

Vi åkte in till Winnipeg idag för att titta lite i affärer vilket vi inte har gjort på hela tiden. Vi åkte till ett stort shoppingcentra med massor av affärer för att finna att inget var riktigt billigt ur svenskt mått mätt. Vi ögonshoppade och åkte vidare till ett annat ställe men inte

Äntligen tillbaka
onsdag 14 juli 2010 - Gimli, Manitoba, Kanada

Nu är vi äntligen tillbaka i Winnipeg efter ca 260 mils resa. Vi började sista etappen av resan i morse kl 7.30 och kom hit 17.30.

Besök av släktingar
söndag 27 juni 2010 - Gimli, Manitoba, Kanada

Idag fick Loffe och Lesley besök av barnen Ulrika med sin man Gerald, deras två barn Hannah och George, och Ann-Christin. Med sig hade de också hunden Bear. Det blev många skitgubbar spelade och den största skitgubben blev värden själv. Vädret var inte det bästa, regn och blåst hela

Med tåg i Kanada

Med tåg i Kanada

22 september 2019 - 3 oktober 2019

I år åker vi till Kanada, en för oss outforskad del av världen. Innan vi började planera hade jag lite dålig koll på det väldiga landet. Lasse var ju där vintern 1979, i trakterna av Winnipeg för raketuppskjutning i jobbet, och alltså inte som turist. Vi flyger till Toronto och stannar där några dagar, bor i närheten av Niagarafallen. Ifrån Toronto kan man ta ett transkanadensiskt tåg till Vancouver. Vi planerade att kliva på där först, men ändrade oss sedan. Vi börjar tågresan i Winnipeg, en bit in i landet, dit vi tar oss med flyg och hinner se lite av den staden. Det blir ändå tre nätter på tåget, där vi har sovkupé för två och får äta i restaurangvagnen. Vi avslutar i Vancouver några dagar, en stad som verkar vara trevlig att besöka, och lätt att ta sig runt i med olika kollektiva färdmedel plus apostlahästarna förstås. På tåget finns inget wifi, så det kommer nog att bli uppehåll några dagar.

Canada - Winnipeg to Vancouver

Canada - Winnipeg to Vancouver

13 september 2013 - 28 september 2013

A journey to meet my canadian relatives and to see the place where my great grandmother lived. En resa för att träffa mina kanadensiska släktingar och besöka den plats där min farmors mor levde och verkade.

OpLivsQ no 5. Canada - USA/ Louisiana and Florida - Island

OpLivsQ no 5. Canada - USA/ Louisiana and Florida - Island

15 augusti 2011 - 9 oktober 2011

A JUBILEE-trip times 2 - for two - performed as a nature sightseeing model on our own! From east coast Canada / Nova Scotia across Canada to west coast / British Columbia. Further on to New Orleans in Louisiana and to Orlando + Space center in the Orlando area. The finish in Island /Reykjavik. A NEW EXPERIENCE as an Operation Quality of Life trip, one more and before it is too late! Documented as OUR diary in this form.

Kanada

Kanada

24 juni 2010 - 23 juli 2010

Uppsala till Winnipeg sedan vidare till Vancouver Island i Kanada

Vinter i Kanada 09/10

Vinter i Kanada 09/10

30 november 2009 - 4 januari 2010

Lillfamiljens första jul tillSAMmans i pappalandet! De nio första dagarna kommer spenderas i "Winterpeg" med Grant-släkten, därefter bär det av väst till Vancouver där kaféhäng och outdoor life väntar...

Vinter i Winnipeg

Vinter i Winnipeg

5 november 2009 - 21 december 2009

Man maste satsa for att kunna vinna.

12 september 2009 - 12 september 2010

Home?

Winnipeg09

Winnipeg09

17 september 2009 - 30 september 2009

Min systersonen Dennis Müller gifter sig med Heather Stewart i Las Vegas den 13/9. Mottagning i Steinbach/Winnipeg den 18/9 och i familjen Stewart´s hem i Mara B.C

8 juli 2009 - 19 december 2010

resa runt och jobba i canada i ett år. träffa gamla vänner från canada o australien

8 augusti 2009 - 19 juni 2010

Ensimmäinen vaihto-oppilas kokemukseni suuntautuu Kanadan Manitoban osavaltiossa sijaitsevaan Winnipegin kaupunkiin, University of Manitoba on koulun nimi ja syyslukukauden siellä aherran. Keväällä toivottavasti teen harjottelua jossain päin maata. Ja kaiken lomassa tietysti tapaan kavereita ja toivottavasti saan uusia, unohtamatta matkustelua ja uuden oppimista matkalla.

Grebo