Ontario

On the road again
söndag 26 juni 2016 - Niagara Falls, Ontario, Kanada

Uppstigning kl 8 idag för att hinna ta oss till Niagarafallet. Vi har räknat på 7 timmar. Med tunga väskor snubblar vi oss ned de 2 våningarna ut på gatan för att hitta en taxi. Efter familjeråd kom vi överens om att taxi sparar en hel del tid och vi blir skjutsade till biluthyrningens

Annika Bergström
Bubbel i New York - Miami by car
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Ömsom... (kort inlägg, vi lovar)
fredag 16 oktober 2015 - Toronto, Ontario, Kanada

... regn, ömsom sol har det varit de senaste dagarna. Ena stunden upp med paraplyet och i nästa av med jackan och gå i bara T-shirt. Fast idag har det varit kyligare, hösten är här. Eftersom det regnade lite lätt igår gick vi inte som planerat till King Street för att äta utan några

I think so
torsdag 15 oktober 2015 - Niagara Falls, Ontario, Kanada

Oj, två dygns uppehåll och hur ska vi få plats med allt vi varit med om? Och kommer någon mer än vi att orka läsa? Senast låg vi på rummet och hade varit ute på förmiddagen och skulle snart gå på opera, La Traviata av Giuseppe Verdi. Helt plötsligt knackade det på dörren, Ewa

Flight
tisdag 13 oktober 2015 - Toronto, Ontario, Kanada

Nä, det bidde ingen room service igår kväll. Vi gav oss ut för att äta på ett ställe i närheten som heter Beerbistro, som ska vara överjävliga på god öl. Tyvärr tittade undertecknad lite väl hastigt på kartan innan vi gav oss iväg så i stället för höger på King Street tog vi

Dumplings
måndag 12 oktober 2015 - Toronto, Ontario, Kanada

Jodå, det blev indiskt igår kväll. Gott var det. Till detta delade vi på en halvliter kanadensiskt rödvin. Det visste vi inte ens att det fanns. Drickbart, men inte köpa-med-sig-hem-värt. Sen blev det tidig hemgång och läggning. Vi var helt slut. Hade gått mycket och kropparna är väl

Pantages
söndag 11 oktober 2015 - Toronto, Ontario, Kanada

Det kommer nog att bli nästintill dagliga uppdateringar här från oss. Detta för att det annars kommer att bli svårt att minnas vad vi gör och ser. Så ni som får mejl om dessa uppdateringar, antingen har ni något att se fram emot eller så har ni något att frukta. I vilket fall.

Resdagboken och Instagram
tisdag 6 oktober 2015 - Waterloo, Ontario, Kanada

Resdagboken fungerar lite si så där men vi får hoppas det skall gå bra. Vi har även öppnat ett Instagramkonto som heter HOLGER.VARBERG och kommer att lägga upp lite bilder där. Anslut dig om du vill följa oss.

Holger Och Marianne Svensson
fairway i Det bästa av västra USA
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Vardagsliv och förökning
fredag 2 oktober 2015 - Barrie, Ontario, Kanada

Idag ska vi gå igenom följande händelser: Testmjölkning, hästshow (nej, inte så spännande som det låter. Ingen Stockholm horse show i Globen precis) och seminkurs. Men allra först ska jag ta och berätta om en vanlig dag på gården, tänkte att det har jag inte gjort ännu. Har

Värnamo-Toronto-Vancouver
lördag 29 augusti 2015 - Toronto, Ontario, Kanada

Tja då hare alltså äntligen blivit min tur att få semester! Efter att ha jobbat på attanmöe sen januari å sist vi sågs här på resedagboken så kom då till slut denna efterlängtade resa till Kanada, och framförallt till min härliga dåterÅsa, min eviga stand-in körde mig till Alvesta

Niagara Falls
måndag 24 augusti 2015 - Niagara Falls, Ontario, Kanada

Efter utcheckning går färden mot Niagara Falls, halvvägs övernattar vi i Binghampton. På vägen dit stannade vi vid ett Outlet med ca 100 butiker. Så detta tog ett par timmar. Framme i Binghampton var vi och åt goda hamburgare. Denna resdag har vi kört ca 40 mil, Lars-Åke har kört i USA

Sune Olsson
Sune.O i USA East Coast Road Trip
Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
New York - Miami by car

New York - Miami by car

23 juni 2016 - 10 juli 2016

En intensiv resa, 2 veckor. New York, Niagarafallen, Washington, 4 Juli (nationaldag) födelsedag o bröllopsdag. Och en HEL del där emellan. Med på resan är också Amalia o Peder.

Det bästa av västra USA

Det bästa av västra USA

9 oktober 2015 - 23 oktober 2015

Detta är en av Albatros-Travels klassiska temaresor. Vi har dammat av cowboystövlarna och kommer bl a att åka till Grand Canyons branta raviner, Hollywoodstjärnornas Los Angeles och Golden Gate-bron i San Francisco. Resan startar på fredag från Landvetter och går sedan via London till L.A. En nätt liten tripp på drygt 20 timmar.

USA East Coast Road Trip

USA East Coast Road Trip

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Nu är det dags igen för The Six Travlers en ny Usa resa igen denna gånng blir det av till östrstra sidan nänmligen Washington,New York, Niagara Falls samt Chicago. mm.

Canada/alaska

Canada/alaska

5 juli 2015 - 27 juli 2015

Vi börjar i Toronto med Niagara fallen. Sen åker vi tåg mellan Tåoronto och Vancover med några dagars stopp i klippiga bergen. Från Vancover tar vi oss till Ancjhorage, Alaska för att ta oss ut till en loge för anat skåda björnar. Sen far vi hem via Seattle och Frankfurt.

Fira 25-årig bröllopsdag

Fira 25-årig bröllopsdag

26 juni 2015 - 11 juli 2015

Rocky Mountains, Canada

Rocky Mountains, Canada

29 augusti 2015 - 22 september 2015

Har aldrig haft nån direkt längtan till Kanada, men det har jag NU! Resan går till Rocky Mountains som sägs ha Kanadas vackraste nationalparker, glaciärer, sjöar och bergsbyar... Låter underbart:) Men framförallt ska jag träffa min älskade dåter där och vi tänker tillbringa 3 hela veckor tillsammans over there<3 Life is good:)

AgriVenture Canada

AgriVenture Canada

8 juni 2015 - 10 mars 2016

Ska börja med att säga att resans slutdatum är lite på måfå, får se när verkligheten slår till. Planen med denna resa är att lära mig mer om jordbruk, framförallt mjölkproduktion någon annanstans i världen än hemma. Varför då Kanada? Jo, för att klimatet liknar det som finns hemma (någorlunda), men man gör saker på ett annat sätt. Eller, det hoppas jag i alla fall.

Två städer,  två länder: Toronto och Nashville

Två städer, två länder: Toronto och Nashville

10 oktober 2015 - 23 oktober 2015

Två rätt vitt skilda städer blir det. Först Toronto, därifrån till värmen (förhoppningsvis) och musiken i Nashville.

Canada 2015

Canada 2015

12 juni 2015 - 10 juli 2015

Canada med Flyg tåg och Husbil

Toronto

Toronto

4 mars 2015 - 14 mars 2015

En resa utan måsten. Endast hockey och Niagarafallen är planerat, och träffa våra vänner från Cubaresan. Ska bli så roligt......

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja