Sal

Stage 3-5: Utforska Sal
onsdag 10 april 2019 - Sal, Kap Verde

Vi beställde en rundtur av ön, men det strulade till sig lite. Vi skulle ha åkt på måndagen, men vi skilt upp det till tisdagen istället. Måndagen blev istället slöhäng, en sväng in till Santa Maria och lite shopping istället.På tisdagen kom vi iväg. Vår grupp blev mindre än

Stage 3-4: Seg dag och Santa Maria
söndag 7 april 2019 - Sal, Kap Verde

Vi sov till fyra på eftermiddagen. Alex var bakfull som fan och Nakadai var sönderbränd. Båda två i konstanta plågor, men av olika skäl.När vi väl tog oss upp tog vi en taxi till Santa Maria och åt mat, samt handlade lite saker. När det började skymma fick vi guidning till mataffären

Stage 3-3: Santa Maria
lördag 6 april 2019 - Sal, Kap Verde

Idag tog vi oss iväg till Santa Maria, en stad på södra delen av ön, där en av de finaste stränderna i världen finns. När vi kommer fram träffar vi Paolo, en av vakterna från hotellet. Han visar oss till marknaden och vill att vi ska handla lite saker. Vi går med på det för att bidra

Stage 3-3: Trötta och slitna
fredag 5 april 2019 - Sal, Kap Verde

Vi startade semestern vid en av poolerna, med öl. Sedan fortsatte vi drick tills vi gick och la oss. Med nio timmar gratis öl, mestadels i gassande sol, blir en lätt lite bladig. Vi åt även på Mosaico, som hade en riktigt schysst buffé.Vi tog även ut pengar och insåg att Kap Verde har den

Stage 3-2: Meliá Dunas
fredag 5 april 2019 - Sal, Kap Verde

Hotellet är awesome. Stort som fa-an! Det är inte bara en byggnad, det är ett bostadsområde. Typ.På väg till vårt rum går vi förbi skyltar som pekar åt olika håll. Istället för städer och platser står det hotellrumsnummer på dem.Vi hittar en tvärgata som leder till vårat rum. Väl

Stage 3-1: Till hotellet
fredag 5 april 2019 - Sal, Kap Verde

När vi ska gå in i landet ska de ha en taxa för det också. Inte visum tydligen, men en taxa. Ytterligare en extrautgift på ett par hundralappar, men just nu är det skit samma.På väg till hotellet åker vi förbi och lämnar av vid ett annat hotell, så vi får lite sightseeing av Santa

Stage 2-1: Bullrigt plan
torsdag 4 april 2019 - Sal, Kap Verde

Efter lite hets fram och tillbaka sitter vi nu på planet. Alex, som är flygrädd, värmde upp med bubbel inför resan. Väl på planet ville hon slita ansiktet av alla som lät. Det har gått över nu. Litegrann. Att egna hörlurar fungerar är ett stort plus!

scraping by
tisdag 30 januari 2018 - Santa Maria, Sal, Kap Verde

All in all, it was quite a shock to realise that Cape Verde is not ”just a beach” or even another Canary Islands but an African country battling severe water shortage, poverty, environmental concerns, illegal immigration from the mainland, crippling bureaucracy and corruption, drug use and

Senast aktiv - från Vasa, Finland
provisions from below and above
söndag 28 januari 2018 - Santa Maria, Sal, Kap Verde

Just a few minutes' walk along the beach promenade from our hotel, the pier of Santa Maria proudly juts into the sea. The old one was destroyed in a storm some years ago, and when no aid from the government was forthcoming to rebuild, the islanders took matters into their own hands. Here a lively

Senast aktiv - från Vasa, Finland
hanging by on land and sea
fredag 26 januari 2018 - Santa Maria, Sal, Kap Verde

Santa Maria has a population of around 25,000 and proved to be a fascinating blend of colourful houses next to building lots. Apparently, you only have to pay tax on a house once it's completed and this gives people a reason not to finish. Another reason is that living on the island is very

Paus med stort jävla P

Paus med stort jävla P

3 april 2019 - 12 april 2019

En paus från verkligheten via en solresa som var liiite mer än jag trodde att det skulle bli. Återbesök Sal 11 år senare.

Cape Verde - a piece of Africa in the Atlantic

Cape Verde - a piece of Africa in the Atlantic

24 januari 2018 - 31 januari 2018

A week in the sun mid-Winter!

Firar mamma på Kap Verde!

Firar mamma på Kap Verde!

23 oktober 2015 - 31 oktober 2015

Mamma fyller 70 år så hon, jag, brorsan och hans familj drar till Kap Verde och firar henne!

Mot "värme" på Kap Verde

Mot "värme" på Kap Verde

8 april 2015 - 15 april 2015

Mot nya varma mål - sedsn kommer sommaren hemma

12 mars 2015 - 27 mars 2015

Vi flyr vinterkylan och åker till Kap Verde, där tydligen inget händer och det enda vi lär göra är att sola, bada och läsa. Passar oss bra.

Ö-Charter

Ö-Charter

25 december 2014 - 8 januari 2015

En 2 veckors charter med Ving till Kap Verde är årets vinterresa för oss. Resväskor istället för de sedvanliga ryggsäckarna. Det blr mest att ta det lungt och ladda batterierna in för kommande drabbningar.

Kap verde

Kap verde

30 januari 2014 - 14 februari 2014

14 dagar av total slapphet hoppas vi.

26 december 2013 - 2 januari 2014

En veckas solsemester i Kap Verde. :)

London 2013

London 2013

17 juni 2013 - 20 juni 2013

En minisemester med familjen. Här ska vi turista och kolla in sevärdigheter och shoppa.

Sol och värme, Kap Verde 2013

Sol och värme, Kap Verde 2013

26 februari 2013 - 7 mars 2013

Vinter är för lång så även denna vintern får det bli en liten resa. Kap Verde blev valet för en veckas sol och värme. Förutom detta har vi inga större förväntningar, men om tillfälle ges ska vi prova på en katamaran inför julens planerade äventyr i Karibien.

Aledai
Miicke