måndag 17 oktober 2011 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Niklas, Malin, Ebbe, Elis & Irma Wingren
NiklasMalin i Kenya
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Bumpy roads, pole pole och djupa intryck
måndag 2 mars 2015 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Jambo! Sista etappen på resan…Vi är på Diani Beach, sista dagen på denna fenomenala resa. Imorgon bitti kl 1000 åker vi till den lokala flygplatsen och flyger till Nairobi för att mellanlanda några timmar hos härligaste finaste HGs innan vi flyger vidare hem till Sverige och Bromma kl

Sista dagen del 2!
söndag 16 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Jag fortsätter där jag slutade sist. Vid lunch tänkte jag uppdatera men internetstället var stängt för dagen. Klockan är nu 23 och väskorna är nu packade. 15 kg i bagage och 5 kg i handbagage är väldigt lite. Vi får lämna lite saker som tofflor och handdukar. Till lunch vart indisk

Sista dagen!
söndag 16 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Vi är nu framme på det sista upploppet nu. Det är söndag och klockan är snart 13. Idag är vädret lika tråkigt som igår, grått och ganska blåsigt. Det har vara blivit ett kort bad i poolen idag och en runda boule. Idag kom jag tvåa av tio. Jag hoppas på lite sol i eftermiddag som

lördag 15 feb
lördag 15 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Uppstigning och frukost till ett grått Diani beach, trist! Det blev bad i poolen tills boulen började och idag vann JAG!! Daniel kom tvåa, så vi var ett bra team. Nu sitter vi på våra solstolar och nästan fryser. Vi har känt några regnstänk så det blir nog att gå upp och packa väskan

fredag 14 feb
fredag 14 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Idag är det hjärtedagen och min älskade pappa har namnsdag, grattis! Klockan är 9.30 och jag ligger på en solstol och bara tar det lugnt. Ikväll är det valentine-middag i matsalen, personalen  lär nog smycka matsalen med lite extra blommor och palmblad som de flätar på lite olika

torsdag 13 feb
torsdag 13 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Alarmet ringde 06.45, lite trötta steg vi upp och vid kl 08 stod vi vid grinden där vår guide mohammed stod och väntade för att ta oss till Mombasa. Väl i Mombasa plockade vi upp en annan guide av någon anledning som jag kan berätta när vi kommer hem. Men vi hade en trevlig dag och fick se

onsdag 12 feb
onsdag 12 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Idag har vi spelat boule på stranden med ca 8 andra från hotellet. Varje dag finns olika sorters aktiviteter och ofta en utflykt till något i närheten. Vi vann inte boulen men det är kul att göra något litet varje dag. Idag blev det lunch i snacksbaren eftersom det bl.a var lever på menyn

Jambo jambo!
lördag 15 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Idag är det lördagen den 15 februari. Idag var det lite grått på morgonen och nu vid lunch är det väldigt grått och blåsigt. Det kommer även några regndroppar. Idag tror jag det är det lägsta lågvattnet vi sett men runt 17 bör det bli väldigt högt vatten. På förmiddagen har vi

Godmorgon!
fredag 14 februari 2014 - Diani Beach, Kwale County, Kenya

Det börjar närma sig slutet av den här resan. Det är bara helgen kvar. Planen nu är att bara sola och bada fram till hemresan. I onsdags så solade vi och badade hela dagen. Det ända avbrottet var för att spela boule på stranden med några andra från hotellet. På eftermiddagen skrev vi

Besök hos HGs i Kenya

Besök hos HGs i Kenya

17 februari 2015 - 4 mars 2015

En speciell resa i Kenya. Vi hälsar på HGs, som flyttat till Nairobi för deras adoption. Resan är späckad med fina upplevelser förutom besök i Nairobi så gör vi också två safaris i Lake Naivasha och Tsavo (West) innan vi avslutar resan med en vecka att relalalaxa i Diani Beach.

2 februari 2014 - 17 februari 2014

Slapp vid stranden och Safari i två veckor

2 februari 2014 - 17 februari 2014

Åker till Kenya för sol, värme och bad i 2 veckor. Det blir dessutom 4 dagar safari med hopp om att få lite bra bilder på vilda djur.

Kenyaresan

Kenyaresan

22 december 2013 - 6 januari 2014

Heléne, Peter och Ellen åker till Kenya med snorkling och safari.

en touch av afrika

en touch av afrika

14 oktober 2012 - 7 december 2012

en mindre rundresa. Kenya, Tanzania/Zanzibar, Zambia och Sydafrika.

10 september 2012 - 22 september 2012

En tjänsteresa som blir en kort semesterresa som blir min första upplevelse på den Afrikanska kontinenten.

21 mars 2012 - 3 april 2012

På charter till Kenya!

På charter till Kenya!

29 februari 2012 - 15 mars 2012

När man jobbar åtta till fem 47 veckor om året blir ett par veckor i Kenya årets stora äventyr! Här kommer reseberättelsen från beachbaren, safarituren, hängmattan, swimup-poolen, strandrestaurangen, dagsutflykterna och inte minst solverandan! Läs, njut och längta! ;) Resenärer; Det blir jag och älsklingen Kristofer såklart!

Diani Beach, Kenya

Diani Beach, Kenya

2 februari 2012 - 16 februari 2012

Diani Beach Hotell i Kenya, 2veckor Safari Besök i Mombasa Besök ute i bushen Glasbåttur Fisketur

Kenya-Safari

Kenya-Safari

31 januari 2012 - 15 februari 2012

Hej! Äntligen är Kenya resan i faggorna. Resan påbörjas på tisdag kväll och vi flyger till Mombasa i Kenya. Där blir det först 1 veckas safari på savannerna och sedan 1 vecka sol å bad på Diani beach! Åååh, jag längtar bort från detta gråa, kalla Svedala. Är ni avundsjuka?

Angelica Rosenstrom
Anglea1