Nairobi

En dag på stan
onsdag 19 juni 2019 - Nairobi, Kenya

Myllrande stad full med massiv trafik och smog. Människorna är oerhört vänliga här, även de som vill sälja, tigga eller pracka på saker o ting. De bara ler och säger ”hakuna matata”....lite overkligt😊 har bara hört de orden i lejonkungen tidigare.De flesta som tigger är

Lisbeth
Plagman i Drömsemestern
Senast aktiv - från Pemba, Tanzania
Första dagen
tisdag 18 juni 2019 - Nairobi, Kenya

Hej,På vägen till hotellet var det gott om bilar minst sagt, fattiga människor vandrade på de ställena som det blev trafikstockning och försökte sälja frukt, nötter och diverse prylar. Såg en ung man med förmodad muskeldystrofi (kanske ryggmärgsbråck) som kröp fram på sina knän och

Lisbeth
Plagman i Drömsemestern
Senast aktiv - från Pemba, Tanzania
Första dagen i Nairobi
tisdag 4 september 2018 - Nairobi, Kenya

Jag har för första gången landat i Nairobi och det är otroligt varmt här nere. Temperaturen kan inte jämföras med den vi har hemma i Sverige. För er som redan följt mig så känner ni säkert till att jag är här för att representera det svenska näringslivet och delta i en ny

Charmaine
Charmainedeb i Kenyaresan
Utflykter & föräldrakväll!
måndag 26 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma! Här kommer en liten uppdatering på senaste nytt! Det absolut senaste är ju att jag om mindre än två veckor är hemma igen, men innan dess ska jag ta vara på dom sista dagarna här i Nairobi. Förra veckan var en riktigt hektisk vecka i skolan, fast på ett roligt

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Kibera, matlagningskurs & lärarhäng!
tisdag 20 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma! Jag hoppas ni läser våran andra blogg också? Där är det lite bättre uppdatering - Amandaochfannyikenya.blogspot.comNu börjar tiden försvinna och vi har totalt bara två veckor kvar i skolan och totalt tre veckor kvar i Kenya, då vi stannar en vecka till för

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Utflykt med skolan, Toi Market och Kiambethu Tea Farm!
söndag 11 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Godkväll från Nairobi!Nu är det kväll här och jag ska snart gå och lägga mig, eftersom vi ligger 2 timmar före er i sverige, och fyra timmar efter er i Thailand (Eric med familj). Jag tänkte ge en kort uppdatering om vad som hänt under veckan och i helgen! :) I tisdags så var vi iväg

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Hålet i väggen & garagekonsert!
måndag 5 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej! Här kommer en liten uppdatering! :) Först och främst så vill jag berätta att jag saknar er, nu har hemlängtan börjat komma smygande. Men dagar & veckor springer iväg och snart ses vi igen. Efter vi kom hem från safarit så åkte jag på en liten turist-bacill och blev hemma från

26 dagar!
onsdag 21 februari 2018 - Nairobi, Kenya

Godkväll! Nu har jag varit i Nairobi i 26dagar och det börjar mer och mer kännas som en vardag och en livsstil, trots att vi hela tiden gör spännande utflykter och ser oss omkring som tursiter. Jag trivs väldigt bra på skolan och att arbeta på en skola utomlands någon gång i framtiden

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Praktik, zipline, elefantbarnhem och giraff center!
söndag 18 februari 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er! Då har det gått ytterligare en vecka, dagarna bara springer iväg och vi upplever så otroligt mycket saker att jag nästan börjar blanda ihop saker. Jag & Fanny skriver ju en till blogg också (amandaochfannyikenya.blogspot.com), som ni gärna också får läsa, det blir ju

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
En intensiv & händelserik vecka!
lördag 10 februari 2018 - Nairobi Central, Nairobi, Kenya

Hej på er! Ojojoj, denna vecka har varit så intensiv och händelserik, men väldigt väldigt nyttig. Vi har fått följa med en annan grupp studenter från linköpings universitet som har varit här i Kenya på fältstudier. Veckan har varit proff full av upplevelser, känslor, tankar och

Drömsemestern

Drömsemestern

17 juni 2019 - 3 juli 2019

Till Kenya vidare till Tanzania o Zanzibar

Amanda i Kenya

Amanda i Kenya

27 januari 2018 - 8 april 2018

Under 9 veckor kommer jag, Amanda befinna mig i Kenyas huvudstad Nairobi för att göra min slutpraktik på den svenska skolan i Nairobi! Det kommer utan tvekan bli ett minne för livet 🦁🌴 välkomna att följa med mig på denna resa!

Till Jordens yttersta gräns

Till Jordens yttersta gräns

2 september 2017 - 17 september 2017

Mot Lotimor, och jobb som bushdoktor i ett bortglömt hörn av Östafrika!

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

11 januari 2017 - 8 mars 2017

Rosa bussarna

Bröllopsresa :) <3

Bröllopsresa :) <3

16 september 2016 - 9 oktober 2016

Vår bröllopsresa! Och första gången vi reser till den Afrikanska kontinenten. Passar på; att besöka tre länder med lite olika aktiviteter i varje. Vandring och kultur i Marocko tillsammans med vårt värdpar Måns och Agnes. Sedan safari i Kenya (Masai Mara och Lake Nakuru national park) innan vi avslutar med sol/bad och upplevelser på Zanzibar.

Oförutsedd resa till Kenya

Oförutsedd resa till Kenya

21 december 2015 - 2 januari 2016

Backpacking Eastafrica

Backpacking Eastafrica

23 november 2015 - 23 december 2015

Då jag börjat resa själv under året 2015 så tänkte jag avsluta stort med en hel månads Backpacking i Östafrika med start i Kenya såklart. Välkommen till förhoppningsvis intressant läsning :)

Afrika, Kenya

Afrika, Kenya

31 oktober 2015 - 10 november 2015

Resa med biståndsorganisationen ias, där vi besöker skolor och vattenprojekt tillsammans med Mockfjärds som sponsrar olika biståndsprojekt i Kenya.

Photoworkshop i Kenya

Photoworkshop i Kenya

2 juni 2015 - 10 juni 2015

Det blev snabba beslut när jag fick chansen att åka till Afrika med ett litet gäng fotografer.

Besök hos HGs i Kenya

Besök hos HGs i Kenya

17 februari 2015 - 4 mars 2015

En speciell resa i Kenya. Vi hälsar på HGs, som flyttat till Nairobi för deras adoption. Resan är späckad med fina upplevelser förutom besök i Nairobi så gör vi också två safaris i Lake Naivasha och Tsavo (West) innan vi avslutar resan med en vecka att relalalaxa i Diani Beach.

Anna Lickander
lickander