Nairobi

Första helgen i Nairobi!
söndag 4 februari 2018 - Nairobi, Kenya

Hej igen! :)Kände att jag behövde skriva lite igen, för det händer saker hela tiden. Allt man gör här blir ett mindre äventyr, bara att ta en taxi känns som en upplevelse. Igår skulle vi ju ha åkt till "hålet i väggen" där dom tillverkar korgar och korgväskor, men det var lite oroligt

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Vår första vecka i skolan!
fredag 2 februari 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma!Nu har vi gjort vår första praktikvecka på den svenska skolan i Nairobi och det känns helt fantastiskt! Det är fortfarande svårt att ta in att vi faktiskt är här, man får påminna sig om det ibland. Denna vecka har vi mest varit med på lektionerna och fått lära

Första dagen i Kenya
måndag 29 januari 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er och välkomna till mitt första inlägg från Nairobi, Kenya! Detta äventyr började i lördags morse klockan 06.00 då vårt plan lyfte från Linköpings flygplats. Vi flög till Amsterdam, en flygning på lite mindre än två timmar. Det gick väldigt snabbt och smidigt och vi sov

På väg
torsdag 21 september 2017 - Nairobi, Kenya

Söndag 3/9Med en hård duns, en studs upp i luften, och ännu en duns landar vi i Nairobi. På andra sidan stängslet som finns runt plygplatsen går en grupp zebror. Jag är full av förväntan. Den eftertankens kranka blekhet som dök upp när jag innan avresan insåg att jag skulle till det

Första delen, Kenya
måndag 16 januari 2017 - Nairobi, Kenya

Resan hitResan till Nairobi har varit ganska lång. Vi lyfte ca 20.10 från Arlanda. Någonstans runt kl 23 stannade vi i Wien för att släppa av och på passagerare. Vi flög sedan till Addis Abeba där vi bytte plan mot Nairobi.Första dagen Vi landade i Nairobi på förmiddagen, två timmar

Resten av Marocko och resan över kontinenten
söndag 25 september 2016 - Nairobi, Kenya

21/9 Vaknade utsövda (?) efter tio timmars stenhård sömn, kropparna behövde vila. Åt en smaskig frukost innan vi bestämde oss för dagens plan. Packa ihop, skicka saker på tvätt och boka taxi till Essaoira. Träffade även riadens ägare som bjöd mig på en massage i bröllopspresent i

Emilia Emilsson
emiliaemilsson i Bröllopsresa :) <3
Senast aktiv - från Vasa, Finland
En oförutsedd resa till Kenya
fredag 1 januari 2016 - Nairobi, Kenya

Flight TK 0608 to Istanbul DELAYED ETD 13:30. Här sitter vi på flygplatsen i Nairobi och väntar på vårt försenade flyg. Det är nyårsdagen, 1 januari 2016. Det är kvavt på flygplatsen. Sommaren har kommit till Kenya. Det är 30-35 grader varmt. Café Java är tacksamt nog trevligt med

De första dagarna
söndag 29 november 2015 - Nairobi, Kenya

Nu äntligen har jag energi och tid att skriva några rader. Det fungerar inte så bra här på resedagboken med mobilen men jag gör ett försök. Dagen innan jag skulle åka började funderingarna kring Östafrika visumet jag ville söka. På flera sidor på nätet stod att man måste ansöka

Sofia Hansson
tisia i Backpacking Eastafrica
Tillbaka i Nairobi
fredag 6 november 2015 - Nairobi, Kenya

Hej allihopa! Nu är vi tillbaka i Nairobi och ska sova 5 timmar innan vi reser vidare. Vi har varit i ett område som heter Tharaka och hjälp till att måla en skola. Vi lämnade gåvor som leksaker och kläder. Inatt bodde vi ute på tältsängar mitt ute i ingenstans. Om ni undrar vad det döda

Hans Winck
Wincks i Afrika, Kenya
Bilder
måndag 2 november 2015 - Nairobi, Kenya

Hej igen! Jag hade laddat upp bilder men dom hamnade under fliken fotoalbum. Där kan ni se lite av vår dag!

Hans Winck
Wincks i Afrika, Kenya