Kina

Bad och fiske i sydkinesiska sjön
söndag 28 april 2019 - Fangchenggang, Guangxi, Kina

2019-04-22 - 2019-04-24God Morgon!I måndags morse tog vi metron till andra änden av stan för att hänga med kompisarna en tur till kusten. Vi åkte sedan fem personer ett par timmar söderut innan vi stannade i Qishazhen för lunch som inhandlades av tjejerna och sedan tillagas av restaurangen.

Laowaj i Nanning 19
Byggen, byggen och skyskrapor
tisdag 23 april 2019 - Shenzhen, Guangdong, Kina

Vi trotsade den kinesiska byråkratin och gick iland i Shenzhen. Mycket noggrann passkontroll både när vi gick i land och ombord medförde en del köande, men det fick vi ta. Leende kinesiskor med välkomstskyltar kantade vägen när vi gick igenom den moderna terminalen. Med lite hjälp av en

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Påsk
söndag 21 april 2019 - Nanning, Guangxi, Kina

2019-01-21Hallå! Vi kom lyckligt hem från Vietnam, ett land som smakar mer! Trevliga människor och bra priser. Skitigt är det dock, det här med återvinning och miljö har inte riktigt kommit igång men man får hoppas att den förbättrade ekonomin kommer att hjälpa till att fixa detta. Vi

Laowaj i Nanning 19
Utlänningar!
måndag 18 februari 2019 - Kunming, Yunnan, Kina

Då har vi haft 2 spännande heldagar i Kina! Idag lyckades vi träffa en kines som pratade engelska 🙂 det här dom nämligen inte ens kunnat i informationsdiskarna på flygplatsen!överallt har vi fått prata genom en app som översätter,  o resultatet är skiftande 😉Att behålla rummet en

Shanghai for work
lördag 1 december 2018 - Shanghai, Kina

Ni hao, Årets tredje tjänsteresa utomlands för IKEA bar iväg till Shanghai i Kina. (Tidigare resor i år har "bara" varit till Bryssel i Belgien). Årets totalt sjätte resa inklusive privata resor.Shanghai är inte vilken stad som helst utan en världsmetropol med 24 miljoner invånare. Jag

Stefan Ngo
stefanngo i Shanghai Nov 2018
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Shopping och ljusshow
måndag 5 november 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

5 nov Fridag, på förmiddagen hade vi först en kalligrafilektion. Det ser så lätt ut men oj vad svårt. Sedan fick det bli shopping på dagen inne in Yangshuo. Lunch på Pizza Hut blev det också. Några traditionella kläder till barnen, lite souvenirer o en kaffe på Starbucks hann vi med

Bambuflotte, cykel o trappor
söndag 4 november 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

4 nov, utflyktsdag! Wow vilken utflykt vi har varit på idag. Bil o guide hämtade oss efter frukost. En kort bilresa till Yulongbron där vi bytte färdmedel till bambuflottar. Två passagerare på varje flotte. Det var en soldisig förmiddag, vindstilla och helt magiskt att glida fram på

Till Moas födelsestad
torsdag 1 november 2018 - Yulin, Guangxi, Kina

(bara några dagar sent)Vår guide, Caroline, mötte oss på hotellet för transport till tågstationen i Nanning o vidare resa österut till Yulin. Tågresan tog lite mindre än två timmar. Guiden berättade att vi skulle träffa Moas fosterfamilj på eftermiddagen! Det var inte helt lätt att

Tillbaka till Guangxi
tisdag 30 oktober 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

(Även något försenat inlägg)Resan fortsatte nu söderut ner till Moas provins. Efter en del strul på flygplatsen i Zhengzhou fick det bli en lunch på McDonalds på flygplatsen. Flygresan tog ca 2,5 tim. Vi klev rakt ut i ”Medelhavshetta”. I Nanning bodde vi på samma hotel som när vi

Gula floden
söndag 28 oktober 2018 - Zhengzhou, Henan, Kina

Idag har vi fortsatt söderut med tåg till provinshuvudstaden Zhengzhou. Efter incheckning på Crowne Plaza (samma hotell som vi bodde på när vi hämtade H) bar det iväg upp till Gula floden. Floden är den näst längsta i Kina o rinner genom nio provinser. Efter en välbehövlig lunch var

Nanning 19

Nanning 19

5 april 2019 - 5 maj 2019

Årets semestertur till Nanning i Kina. Denna gång med siktet inställt på en sväng i Vietnam med ön Phu Quoc och Ho Chi Minh City/Saigon.

Thailand och Kina

Thailand och Kina

9 februari 2019 - 9 mars 2019

Från början en Thailandstripp för att fira min bästa väns födelsedag, därför åker vi två i förväg. Sedan slängde jag och min man in en lite Kinavistelse i mitten! Skall bli spännande :-)

Shanghai Nov 2018

Shanghai Nov 2018

10 november 2018 - 15 november 2018

Årets sista affärsresa blev en resa långt bort till Mittens Rike.

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Återresa till Kina

Återresa till Kina

22 oktober 2018 - 10 november 2018

Återresa till Kina för att besöka barnens provinser.

Världen runt

Världen runt

5 mars 2018 - 6 mars 2018

Sammanfattning av några oförglömliga resor världen runt.

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå