Morgen i Yangshou og aften i Shanghai
lördag 4 augusti 2018 - Shanghai, Kina

Det er rejsedag og sidste hele dag i Kina i denne omgang. Alt pakkes ned og de små rygsække pakkes i tilfælde af at vores bagage tjekkes ind hele vejen til Aalborg. Vi forsøger at pakke de skrøbelige ting ind i noget blødt og i Jakobs taske ligger de billeder som er små nok til at være i

Verdens største Buddha
tisdag 24 juli 2018 - Leshan, Sichuan, Kina

Vores bus kørte kl. 7, derfor var vi oppe ved 6 tiden og forlod hotellet ca halv syv. Vi havde købt en billet det tog os helt ned til billetkontoret ved den stor Buddha i Leshan. Det betød lidt mere end to timer i bussen og alle fik sovet lidt. Der er dampede brød købt aftenen før til

Folkets Park Chengdu og "glæden" ved selv at købe sine billetter
måndag 23 juli 2018 - Chengdu, Sichuan, Kina

Idag kunne vi sove lidt længere men stod op så vi lige kunne nå over i restauranten inden de lukkede for morgenmaden kl. 9. Værelset et inklusiv morgenmad, så det galt om at få det med når nu vi kunne. Morgenmaden var tegn kinesisk morgenmad. Vi blev placeret ved et bord med en beskidt hvid

Store og små pandaer
söndag 22 juli 2018 - Chengdu, Sichuan, Kina

Søndag er udflugtsdag, også for os og vi skal se pandaer. Vi har dog hørt at det gælder om at være der tidligt, både for at undgå for mange mennesker og fordi pandaerne er mest aktive om formiddagen lige når de er blevet fodret og der stadig ikke er for varmt. Derfor er der aftalt afgang

Hot Pot til aftensmad i Chengdu
lördag 21 juli 2018 - Chengdu, Sichuan, Kina

Vi stod op halv 8, pakkede vores ting og spiste morgenmad i restauranten på 12. etage. Det blev til fire gange french toast med bacon og sirup. Hertil drak vi the, vand og milkshake. Herefter tog vi metroen ud til banegården for hurtigtog. Hurtigtoget kørte 11.06 og så var det Farvel til Xian

Tinderne på Hua Shan, og Xi'an 3. gang
fredag 20 juli 2018 - Huashan Mountain, Weinan, Shaanxi, Kina

En af de mest fantastiske ting at opleve på Hua Shan skulle være solopgangen fra tinderne, derfor har Maren sat vækkeuret til kl. 05.15. Det bliver dog også kun hende der står op da det ringer. Hun ser solopgangen sammen med, de  nu knapt så larmende kinesere. Et par af dem sover fra det på

At bestige det hellige bjerg Hua Shan
torsdag 19 juli 2018 - Huashan Mountain, Weinan, Shaanxi, Kina

Vi er lidt langsomme ude af fjerene denne morgen og kommer først afsted lidt i 9. Bagagen efterlader vi på hotellet ligesom at vasketøjet blev afleveret dagen før. Vi medbringer en rygsæk med tandbørster og en varm trøje. Det er aftalt at vi kan få to værelser når vi kommer ned fra

Tilbage til Xi'an og varmen
onsdag 18 juli 2018 - Xiahe, Gannan, Gansu, Kina

Så gik turen tilbage til Xian på samme vis som vi kom til  Xiahe. Samme buschauffør som dyttede af alt og alle, og så lidt ekstra, samt kørte vildt med af bjerget. Hjalte blev lidt køresyg, men havde det også noget med spil på telefonen at gøre? i Langzou fik vi hjælp af en kineser som

Senast aktiv - från Klokkerholm, Danmark
Klosteret i Xiahe og problemer i banken
måndag 16 juli 2018 - Xiahe, Gannan, Gansu, Kina

Lidt i ti går vi op til klosterets billetkontor. Det ligger nogle hundrede meter oppe af gaden. Vi skal på rundvisning. Klosteret er et buddhistisk kloster, af gulhattenes orden. Her bor ca 2.000 munke, nonner og studerende. Munken som viser os rundt er god til engelsk og svarer gerne på

Græsenge og tibetanske nomader
måndag 16 juli 2018 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Vi mødtes til morgenmad kl. 9. Morgenmaden var den samme som dagen før, og stadig ganske udmærket. Dagen stod på heldagsudflugt til de tibetanske græsenge. Vores guide/chauffør kom lidt i ti. Vi havde booket ham igennem hotellet og han snakkede ret godt engelsk. Det var lidt dyrere end hvad

Världen runt

Världen runt

5 mars 2018 - 6 mars 2018

Sammanfattning av några oförglömliga resor världen runt.

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

(j)Ebay Piteå

Gertie och jag!

Vårbesök Kina 2018

Vårbesök Kina 2018

30 mars 2018 - 26 april 2018

Vårresa till Nanning, Kina.

Moskva till Peking till vägs ände?

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

13 januari 2018 - 15 februari 2018

Här får ni följa två glada bönor genom vår resa till Kina där vi bland annat gör fältstudier genom vår utbildning till Sjuksköterskor, samt annat smått och gott!

Per

Per

26 november 2017 - 24 december 2017

Familjen Sommars äventyr

Familjen Sommars äventyr

3 november 2017 - 26 februari 2018

Familjen Sommar tar sina båda barn och flyr den svenska vintern! Fyra månader är vi borta och vi besöker Thailand, Bali och Shanghai.

Karin Enhörning
FamiljenE