Egendag med kontraster
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Sista dagen... Som alltid undrar man hur tusan det är möjligt att tiden har gått så fort. Fast med tanke på allt vi hunnit med så är det kanske inte så konstigt egentligen... Man är alldeles vimmelkantig av intryck och upplevelser och tidsförvirring (även om det är något bättre nu sen

Mer av Peking-turistande
lördag 19 maj 2018 - Peking, Kina

Lite sovmorgon idag - dagens program skulle inte börja förrän kl. 08.30! Som vanligt - ett fullt dagsprogram där första stoppet var Himmelens Tempel. Där hade förr i världen kejsaren gjort ritualer en gång per år för att det skulle bli god skörd och ett gott år. Intressant att höra om

Senast aktiv - från Peking, Kina
Det blir inte alltid som man tänkt sig eller hur fel blev så otroligt rätt!
torsdag 17 maj 2018 - Peking, Kina

Ibland blir det helt enkelt inte som man tänker. Tex var planen igår att flyga till Peking, men ödet ville annorlunda. Efter några timmars väntan på flygplatsen fick vi veta att avgången var försenad pga "weather conditions". Anade oråd redan där då det enda som då borde stoppa oss var

Turistande i Peking
fredag 18 maj 2018 - Peking, Kina

Att resa på det här visst, med planerade aktiviteter dagarna i ända och väldigt lite egentid, gör ju att egna önskemål får anpassas till dygnets övriga tider och att man får kompromissa bort nånting annat - igårkväll blev det mer fokus på öl och socialt umgänge än caching (vi

Revansch mot vinkelvolten på Kinesiska Muren
torsdag 17 maj 2018 - Peking, Kina

Innan vi la oss igår fick vi veta att det var samling kl. 6 imorse. De flesta gick nog och la sig, men Bernt, Sigge, Patrik, Kicki å jag drack tröstöl och flashbackade till när vi flyg-strandades i Brasilien (och Tyskland) För ett par år sen. Vi satt i den enda lilla soffgruppen i hela stora

Senast aktiv - från Peking, Kina
Linbanefärd och gång på glasbro under "guds vakande öga"
onsdag 16 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

En ny dag med nya möjligheter, men ack så tidig... Efter en god middag igår kväll, lyxade vi till det med massage av olika varianter. Det blev fotmassage för min del, 60 min för ca 140 kr (inklusive dricks!).  Nåväl, idag en ny dag med nya möjligheter, men ack så tidig. 06.15 ringde

På villovägar i Pandora, avatarbergen
tisdag 15 maj 2018 - Wulingyuan, Zhangjiajie, Hunan, Kina

Åter en ny dag. Efter middag igår på flyplatsen kom vi iväg. Det blev en något skumpig färd till synen av ett skådespel med massor av blixtar från ett oväder lite längre bort. Vi landade i Zhangjiajie, som ligger i korsningen av tre provinser. Det är en relativt liten stad med ca 550000

Senast aktiv - från Peking, Kina
Högt och lågt och vinkelvolten...
onsdag 16 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Dagens första utflyktsmål var "Yellow Dragon Cave". Inte bara var det ett stort grottsystem men många gångar och stalakiter och stalagmiter i varierande storlek, stora salar utan där fanns även underjordiska floder på vilka vi blev runt-körda på båt, rätt fränt. Vi vandrade omkring 1,5

Senast aktiv - från Peking, Kina
En dag med kultur och historia
måndag 14 maj 2018 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Tidigt upp igen. Var i husvagnen o åt efterrätt m faster o farbror o åkte skidor i underställ när telefonen väckte mig från djup sömn... Skulle vänja mig av med kaffe men det behövdes verkligen idag. Blev även packning och utcheckning från hotellet då vi skulle byta stad under

Senast aktiv - från Peking, Kina
Köer i Kina ska inte underskattas...
söndag 13 maj 2018 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Efter en god natts sömn blev det en tidig frukost redan vid 6 för att sedan komma iväg vid 07. Trodde vi skulle vara ensamma men icke. Är det något kineser är bra på, är det att stiga upp tidigt (har vi fått lära) och det och det stämmer... så ensamma var vi inte. Idag skulle vi till

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

(j)Ebay Piteå

Gertie och jag!

Vårbesök Kina 2018

Vårbesök Kina 2018

30 mars 2018 - 26 april 2018

Vårresa till Nanning, Kina.

Moskva till Peking till vägs ände?

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

13 januari 2018 - 15 februari 2018

Här får ni följa två glada bönor genom vår resa till Kina där vi bland annat gör fältstudier genom vår utbildning till Sjuksköterskor, samt annat smått och gott!

Per

Per

26 november 2017 - 24 december 2017

Familjen Sommars äventyr

Familjen Sommars äventyr

3 november 2017 - 26 februari 2018

Familjen Sommar tar sina båda barn och flyr den svenska vintern! Fyra månader är vi borta och vi besöker Thailand, Bali och Shanghai.

Asien runt!

Asien runt!

2 oktober 2017 - 3 januari 2018

Höstturné 2017

Höstturné 2017

15 september 2017 - 14 oktober 2017

2017 års besök hos familjen i Kina.

Geir Jöraas
tellas