Dag 6: Sista dagen i Shanghai
söndag 20 augusti 2017 - Jinshan, Shanghai, Kina

Sista kvällen i Shanghai är nu här och väskan är packad med alla tillhörigheter och står färdig att plocka med sig imorgon tidigt ca 5:30 då Lily kommer och hämtar mig på hotellet och tar mig till järnvägsstationen ca 1 timme bort för att sedan ta tåget till Peking. Har varit en helt

Dag 6: Sista dagen i Shanghai

Dag 5: Disneyland
lördag 19 augusti 2017 - Shanghai, Kina

Hela dagen spenderas på Shanghais Disneyland då Emma och Grace hade förvarnat mig att det kommer vara mycket folk och långa köer så jag var där när det öppnade vid 8. Människor kommer att springa från tåget till köerna för att komma in så fort som möjligt fick jag även till mig...

Fältstudiedag 4: Emergency departments
fredag 18 augusti 2017 - Shanghai, Kina

XINHUA HOSPITAL i helhet:1) En del av akutsjukvården2) VIP byggnaden för äldre patienter3) Utbildningssalar för vårdpersonal4) Den nya barnkliniken som håller på att byggas nu bakom den nuvarande barnklinikenSista dagen på fältstudien spenderades med Grace på de olika akutavdelningar,

Fältstudie dag 3: Pediatric departments
torsdag 17 augusti 2017 - Shanghai, Kina

Med lite krångel med att få upp bilderna så hoppas jag att de kan komma upp imorgon istället! Drygt midnatt här och eftet en regnig och åskig promenad hem efter att ha varit uppe i Pearl Tv-Tower ca 260 meter ovanför marken så satt en varm dusch inte fel. Fantastisk utsikt trots vädret

Fältstudie dag 2: General surgery department + resterande avdelningar i byggnaden
onsdag 16 augusti 2017 - Shanghai, Kina

Nu är klockan runt 11 och denna dagen har med varit fullspäckad med nya erfarenheter, sevärdheter och information om de olika kinesiska vårdsätten. För att "passa" in mer på avdelningen så skulle jag få personalkläder med då man både är längre och större än de flesta av

Fältstudie dag 1: General surgery department
tisdag 15 augusti 2017 - Shanghai, Kina

Dagen började med att gå upp tidigt för att äta em icke så nämnvärd frukost på hotellet då visa kinesisk mat definitivt inte föll en i smaken 😅 Klockan 8 mötte min handledare, Lisa mig för dagen vid stationen vid sjukhuset. Något som inte var alltför svårt att hitta, tur att man

Sjuksköterske fältstudier i Kina

Sjuksköterske fältstudier i Kina

13 augusti 2017 - 20 augusti 2017

Kina 2017

Kina 2017

19 juli 2017 - 3 augusti 2017

Guangzhou och Beijing

1 september 2014 - 17 september 2014

En resa till Kina med Richard Trælnes (en kollega) för att besöka vår gamla gemensamma kollega Caroline Hansen

KINA III- Resan åter

KINA III- Resan åter

1 juni 2017 - 20 juni 2017

Kina 4.0

Kina 4.0

18 maj 2017 - 29 maj 2017

För fjärde gången åker jag till Mittens rike och min kinesiska hemstad Chengdu

1 maj 2017 - 1 maj 2017

Rundresa i Kina.

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Shanghai

Shanghai

16 mars 2017 - 29 mars 2017

Kina studier

Kina studier

15 februari 2017 - 30 juni 2017

Jag åker till Kina den 15 februari för att studera Mandarin. Jag kommer att studera en termin och kommer hem till Sverige i sommar, ~ Juli.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Annika Faström
AnnFas