Kina

Wifi
söndag 8 september 2019 - Peking, Kina

Hej alla vänner som väntar på uppdateringar. På Transsibiriska och i  Mongoliet fanns inget Wifi och här i Kina är det svajigt. Dessutom så hinner jag inte ,det är för mycket att göra och för många att umgås med .Det kommer bilder på Facebook när jag kommer hem, här är det

Adam Källström
ARK i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Sprängd anka och kinesiska muren
söndag 21 juli 2019 - Peking, Kina

Efter 7826 km järnväg var vi framme på vår slutdestination på denna resa, Peking. I ett myller av folk träffade vi vår guide och åkte till vårt hotell, ett jättefräsch ställe. Vi var ganska trötta efter en natt med lite sömn. 4 timmar satt vi nämligen och väntade mellan mongoliska

Marie Gunér
Marrre i Transmongoliska järnvägen
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Snabbtåg
söndag 12 maj 2019 - Peking, Kina

Nu är vi framme i Peking. Vi åkte snabbtåget från Shanghai. Resan tog ca 4,5 h men sträckan är densamma som Stockholm - Luleå.Vi var på tågstationen i Shanghai i god tid innan avgång och det var väldigt intressant att sitta och titta på hur alla inhemska gjorde. Trots att det mesta

Shanghaijade
lördag 11 maj 2019 - Shanghai, Kina

Idag har vi promenerat runt en hel del.Vi började i Yu Garden och gick vidare in j Yu Yuan Garden. Det var jättestortt och fint. Massa terum utkastade lite här och var i hela trädgården som varomsluten av sten och damm där det simmade glada fiskar.Vi tog tunnelbanan vidare till Nangjian Road.

Happy Valley
fredag 10 maj 2019 - Shanghai, Kina

Imorse lämnade vi folkmyllret på the bund och begav oss till utkanten av stan när Nicklas sett att det fanns ett nöjesfält. Happy Valley.Det var ett väldigt stort nöjesfält. Tillenbörjan var jag nöjd med att stå brevid och titta på när Nicklas åkte. Han började men en värsting

Huangpu
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

När solen gick ner igårkväll åkte vi en liten båt på Huangpufloden. Den turen ingick också i våra hop on hop off biljetter. Det var helt klart värt det. Byggnaderna lyser verkligen upp i natthimlen, det blir förövrigt mörkt på 2 sekunder här. Solen går ner strax före 19 och upp igen

Shoppat och promenerat
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

Idag fortsatte vi åka med hop on off off bussarna. Vi åkte igenom alla rutter igår så idag använde vi dem som transportmedel. Smidigt. Idag Stig shopping och stros på schemat. Vi började på Victoria’s secret och fortsatte igenom diverse olika shopping malls. Men vi hittade inte så mycket

Vapiano vapiano
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

Igår åt vi middag på Vapiano.Dock tyckte jag att maten var ganska smaklös, men det var Happy Hour på alkoholen så jag fick dubbelt med prosecco och dubbelt med vin.Vapiano ligger i Pudong som är den nya delen som var en helt vanlig liten fiskeby på 30 år sedan. Det märks i ariktekturen

Hop on hop off
onsdag 8 maj 2019 - Shanghai, Kina

idag har vi åkt hop on hop off hela dagen. Vi hann inte ens äta lunch. Nu har vi sett allt som bör ses i Shanghai men imorgon ska vi stanna och gå runt och titta lite mer.Vi ser att Shanghai är väldigt västerländsk inspirerande. När de började bygga ut Pudong för 20-30 år sedan tittade

Eftermiddagen
tisdag 7 maj 2019 - Shanghai, Kina

efter att vi hade powernapat och freshat till oss gick vi ut på en runda. Vilken stad, vilken skyline och vilka byggnader. Andra kvarter påminner helt och hållet om China Town..vi åt middag på donken..klockan är snart 20 och vi ska sova.Imorgon blir det en dag i sann turistanda, vi ska

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

24 augusti 2019 - 30 september 2019

Ytterligare en resa med Rosa bussarna, dock utan buss. Istället så blir det färja till Helsingfors, tåg till Moskva, Transsibiriska järnvägen (med stopp i Mongoliet) till Beijing. Vidare till Nord- och Sydkorea samt slutligen Japan. Häng med!

Transmongoliska järnvägen

Transmongoliska järnvägen

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Som vanligt börjar vi vår resa på Mikkellerbaren på Kastrup. Eftersom Martin och jag gillar att turista österut tar vi det ett steg till och tar tåget till Orienten. Ryssland, Mongoliet, Kina - here we Come.. !!

Shanghai och Peking

27 april 2019 - 27 april 2019

Nanning 19

Nanning 19

5 april 2019 - 5 maj 2019

Årets semestertur till Nanning i Kina. Denna gång med siktet inställt på en sväng i Vietnam med ön Phu Quoc och Ho Chi Minh City/Saigon.

Kina semestern 2019

Kina semestern 2019

13 mars 2019 - 18 april 2019

Kina semestern mars april 2019

Thailand och Kina

Thailand och Kina

9 februari 2019 - 9 mars 2019

Från början en Thailandstripp för att fira min bästa väns födelsedag, därför åker vi två i förväg. Sedan slängde jag och min man in en lite Kinavistelse i mitten! Skall bli spännande :-)

Shanghai Nov 2018

Shanghai Nov 2018

10 november 2018 - 15 november 2018

Årets sista affärsresa blev en resa långt bort till Mittens Rike.

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet