Sista dagen...
torsdag 15 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

15/6 Torsdag, + 31Sista dagen i Yangshuo, en liten stad som vi gillar skarpt. Vi har haft det toppen här på "Snow Lion River Resort" som ägs av Linda och William. De och övriga personalen har varit underbara och fixat allt möjligt (och omöjligt!) man behöver hjälp med. Blev Kung Fu

Senast aktiv - från Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina
Bambuflotte, cykling och Moon Hill.
onsdag 14 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

14/6 Onsdag, +32Förmiddagen ägnades åt att njuta av en entimmas lång avslappnande bambuflottfärd på floden. Perfekt väder, mulet och några svalkande droppar.Efteråt gick vi genom risfälten till en liten by där vi åt lunch på "Secret Garden", en restaurang gömd inne bland gränderna.

Shopping, ljus och vatten
tisdag 13 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

13/6 Tisdag, +31 Imorse var alla pigga!Efter frulle tog vi hotellets shuttle in till stan för att shoppa, fläktade skönt när vi åkte.Blev en långsam shopping, man orkar inte många knop i värmen...De flesta hängde vid den svalkande poolen sen på eftermiddagen.På kvällen var vi på en

Piller och poolare.
måndag 12 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

12/6, Måndag +34 Efter ett hejdundrande åskoväder 03.30 kändes luften liiiite lättare ute på morgonen.Guben åkte på lite otrevliga bassilusker och har legat i sängen mest hela dagen.Fått kuckelimuck piller av personalen som ska vara bra. Hoppas de gör verkan till i morgon!Hade tänkt

Ny stad, nytt hotell.
söndag 11 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

11/6 Söndag,+33Fick en skön sovmorgon innan vi tog t-bana och tåg från Nanning till Yangshuo, en resa på ca 2,5 timma. Där kramade vi Hejdå till vår guide Albin som skulle resa vidare till sin kinesiska svärmor.Blev upphämtade med en minibuss för en färd på ca 1 timma till "River Lion

Ny stad, nytt hotell.
söndag 11 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Paraplyer och glädje.
lördag 10 juni 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

10/6 Lördag, +36...Efter frukost for vi iväg för att shoppa lite. Het, fuktig luft utan en vindpust...Sen åkte vi och guiden till Fosterfamiljen som hade bjudit hem oss till sig på mat.Vi stannade där i ca 5 härliga timmar, När vi kom till deras kvarter skulle vi gå och köpa en fruktkorg

En glädjens dag!
fredag 9 juni 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

9/6 Fredag, +34 hett och fuktigt :)For iväg kl 8.30 i vår minibuss med guiderna Albin och Sunshine till Barnhemmet/ Ålderdomshemmet.Där välkomnades vi av bl.a. Barnhemsdirektören och Fostermamman. Vi satte oss alla ner tillsammans och pratade. Det var en lugn glad stämmning, F-mamman ville

Resan mot Kalles stad
torsdag 8 juni 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

Idag var en spännande dag. Vi har åkt snabbtåg i åtta timmar kanske inte så mycket att skriva om, men att resa med tåg är väldigt intressant. Gigantiska stationsbyggnader och inte så mycket folk. Man få se många spök städer som byggs eller är färdiga men ingen som bor där. Man

Senast aktiv - från Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina
Spännande möten på vår vandring.
onsdag 7 juni 2017 - Xinyu, Jiangxi, Kina

7/6 Onsdag, +28Efter en sovmorgon for vi ner till shopping kvarteren. Vi gick och gick hela dagen, vi och två familjer till (Loppan fick skavsår och jag en blåsa under tån). Blev flera spännande möten när vi irrade runt på lite bakgator, det är där de oväntade mötena händer!Det finns

KINA III- Resan åter

KINA III- Resan åter

1 juni 2017 - 20 juni 2017

Kina 4.0

Kina 4.0

18 maj 2017 - 29 maj 2017

För fjärde gången åker jag till Mittens rike och min kinesiska hemstad Chengdu

1 maj 2017 - 1 maj 2017

Rundresa i Kina.

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Shanghai

Shanghai

16 mars 2017 - 29 mars 2017

Kina studier

Kina studier

15 februari 2017 - 30 juni 2017

Jag åker till Kina den 15 februari för att studera Mandarin. Jag kommer att studera en termin och kommer hem till Sverige i sommar, ~ Juli.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Exchange studies in China

Exchange studies in China

30 augusti 2016 - 15 januari 2017

Being a student at Peking University (or, Beijing Da Xue) is far more exciting than I could've imagined.

Nya zeeland

Nya zeeland

15 november 2016 - 15 november 2016

Transibiriska jvn Korea o Japan

Transibiriska jvn Korea o Japan

27 augusti 2016 - 3 oktober 2016

På lördag startar vi vår resa med transibiriska järnvägen Transmongoliska mot Beijing Nordkorea, Sydkorea till Japan

Johan Nilsson
Johan75nilsson