Guangxi

Kusiner från landet och Larmet går!
lördag 7 oktober 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-10-05Hej igen!Då jag ju är lite justerad och medicinerad hoppade vi över en tur till kusten med några av familjemedlemmarna som skulle bila ner dit och övernatta där. Blev vila hemma och rätt vad det var stod frugans kusin från landet här med äldsta dottern, 26 (pratar engelska) med

Akuten/ER
torsdag 5 oktober 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-10-02Hallå!Denna måndag dagen efter nationaldagen blir ganska lugn med en sväng i stan för min del medan fru Johansson förbereder för syskonbarn/barnbarn som kommer på besök. När jag återvänder på efermiddagen är besökarna i poolen och frugan rullar köttbullar för fullt.

Angel Dental 2 samt nationaldagsfirande
söndag 1 oktober 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-29/30Hejsan!Två lugna dagar har förflutit med på fredagen möte mellan göteborgaren och skåningen. Vi var på "egen" hand och käkade lunch tillsammans i centrum. Ronny lurade på mig kyckling med sallad så vi var så nyttiga så! Därefter lite spatserande i närområdet, det rivs en

Kompisträff
fredag 22 september 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-21 - 2017-09-22Hejsan!Vi bjöd hem den tidigare nämnde fiskhandlaren från Göteborg att käka middag och stanna över hos oss torsdag-fredag. Först åkte vi förstås och shoppade lite på den ena Wal-Mart butiken som ligger mitt emellan oss och centrum, blev en nudellunch också. Hem

Regn
torsdag 21 september 2017 - 8 Xin Xu Jiang Dong Lu, Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-20God Morgon!Dagen liknar den förra men med den skillnaden att det blev ett ordentligt regn vid lunchtid, tur man var inne. Det behövs en skvätt så att dammet lägger sig från trafiken, de slipper vattna på några timmar. Annars går det mycket vattenbilar som vattnar asfalten och

Tisdag
onsdag 20 september 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-19God Morgon!Dagen tillbringas i och omkring lägenheten. Jag simmar ensam i poolen hela morgonen, inte många där när skolor och jobb är i full gång. Det är skillnad på kvällarna när de hemkomna skolbarnen kommer och svalkar sig, då är där liv!Det städas och plockas i

In i rutinerna!
tisdag 19 september 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

Söndag-Måndag 2017-09-17 - 2017-09-18Så har vi kommit i gängorna efter resan hit. Söndagen kom igång snabbt med poolbesök vid slaget 9 då de öppnar. Den gamle mannen som fixar det mesta runt poolen blev glad att se mig och jag köpte ett nytt kort för 200:- som jag kan använda 20

Ny dagbok!
tisdag 19 september 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

Hejsan!Då den gamla dagboken på MinTur inte verkar fungera speciellt bra testar jag en annan. Börjar här med det första inlägget från i söndags och fyller på efterhand.2017-09-17Fredag-LördagGod förmiddag!Så har vi då kommit i ordning i vårt bo efter resan hit. Flygen funkade som

Sista dagen...
torsdag 15 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

15/6 Torsdag, + 31Sista dagen i Yangshuo, en liten stad som vi gillar skarpt. Vi har haft det toppen här på "Snow Lion River Resort" som ägs av Linda och William. De och övriga personalen har varit underbara och fixat allt möjligt (och omöjligt!) man behöver hjälp med. Blev Kung Fu

Danvall i KINA III- Resan åter
Senast aktiv - från Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina
Bambuflotte, cykling och Moon Hill.
onsdag 14 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

14/6 Onsdag, +32Förmiddagen ägnades åt att njuta av en entimmas lång avslappnande bambuflottfärd på floden. Perfekt väder, mulet och några svalkande droppar.Efteråt gick vi genom risfälten till en liten by där vi åt lunch på "Secret Garden", en restaurang gömd inne bland gränderna.

Danvall i KINA III- Resan åter
Höstturné 2017

Höstturné 2017

15 september 2017 - 14 oktober 2017

2017 års besök hos familjen i Kina.

KINA III- Resan åter

Rundresa i Kina.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Hong Kong - Kina

Hong Kong - Kina

21 december 2015 - 6 januari 2016

Reser med familjen till Kina för att fira jul och nyår med Axel som varit i Peking och pluggat sedan augusti. Vi flyger till Hong Kong men tar tåget direkt upp till Gulin där vi möter Axel och firar jul. Därefter flyg till Sanya på Ön Hainan. Sedan vidare mot Hong Kong där vi sepnderar de sista 3 nätterna.

CHINA- OZ 2014-2015

CHINA- OZ 2014-2015

1 oktober 2014 - 27 mars 2015

JoMi's travel together to a very cool climbingdestination in China and to friends and known places in Australia.

ASIEN

ASIEN

25 augusti 2014 - 10 december 2014

Jag och min pojkvän ska åka till Asien i 3,5 månad. Vårn rutt: Transibiriska järnvägen med stopp i Irkursk och Mongoliet. Sedan kommer vi till Peking för att sedan vara i Kina i 5,5 veckor! Efter det blir det Japan, Vietnam, Kambodja och sedan Thailand!

Tåg genom Asien

Tåg genom Asien

8 september 2014 - 7 november 2014

Vi tar tåget ut i vida världen, tillsammans med Hasse och Kerstin. Det vi inte gjorde som unga - det gör vi nu.

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

8 september 2014 - 7 november 2014

Återigen landvägen till Asien. Den här gången åker vi via Uzbeckistan för att besöka Chiva Buchara och Samarkand. Därefter blir det en rundresa i Kina igen för att åka vidare till Vietnam och ett nytt besök hos fadderbarnen. Sedan fortsätter vi till Kambodja och besöker Ancorvat för att avsluta resan i Tailand. Den här gången åker vi tillsammans med våra goda vänner Eva och Conny. Connys bror bor några mil utanför Bangkok så vi avslutar med några dagar där innan vi flyger hem.

kina och så vidare

kina och så vidare