Guangxi

Veckan som gick
söndag 15 april 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

2018-04-15God Söndag! Så har det sprungit iväg en hel vecka sedan jag skrev något och det beror på att det inte hänt så mycket att berätta om. Det har blivit mer vardagslunk helt enkelt. Jag har två gånger promenerat hela vägen från lägenheten yill centrum ca 15 km, en rejäl promenad

Veckoslut
söndag 8 april 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

2018-04-08 Goddag! Det har varit ett par svalare dagar 6-7/4 och även lite regn den första av de två. Temperaturen gick ner under 20 grader minsann. Dock ännu skönare att promenera i detta. Den första dagen av de två var det som sagt vått ute och jag letade fram ett par gamla skor med

Annandagen
onsdag 4 april 2018 - 88 Jiang Bei Da Dao, Nanning, Guangxi, Kina

2018-04-04God förmiddag! På annandagen gick vi åt andra hållet på promenaden och även den sträckan får nyanlagda promenadvägar, tog ett par bilder även där. Sedan var det klargöring av besken som alltså fick smak av citron och flytande honung.Vi packade kavring, sillinläggning och

Anläggning
måndag 2 april 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

2018-04-02God morgon!Påskdagen gick över i eftermiddag och fru Johansson stack iväg o klippte av håret, nu ser hon nästan ut som jag.. Själv tog jag det lugnt tills det var dags att åka in mot Luban Lu för att äta middag med familjen på restaurang.Gick ner och prickade precis lilla buss

På plats!
söndag 1 april 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

2018-03-30 - 2018-04-01Ni Hao! Så vaknar vi efter första natten i nanning för den här gången.Vi lämnar Höör med minusgrader och snö på långfredagsmorgonen. Efter ett besök hos föräldrarna i Sjöbo så drar vi till Kastrup och Köpenhamns flygplats där bilen ska vila i fyra veckor.

Senast aktiv - från Höör, Skåne län, Sverige
Kusiner från landet och Larmet går!
lördag 7 oktober 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-10-05Hej igen!Då jag ju är lite justerad och medicinerad hoppade vi över en tur till kusten med några av familjemedlemmarna som skulle bila ner dit och övernatta där. Blev vila hemma och rätt vad det var stod frugans kusin från landet här med äldsta dottern, 26 (pratar engelska) med

Akuten/ER
torsdag 5 oktober 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-10-02Hallå!Denna måndag dagen efter nationaldagen blir ganska lugn med en sväng i stan för min del medan fru Johansson förbereder för syskonbarn/barnbarn som kommer på besök. När jag återvänder på efermiddagen är besökarna i poolen och frugan rullar köttbullar för fullt.

Angel Dental 2 samt nationaldagsfirande
söndag 1 oktober 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-29/30Hejsan!Två lugna dagar har förflutit med på fredagen möte mellan göteborgaren och skåningen. Vi var på "egen" hand och käkade lunch tillsammans i centrum. Ronny lurade på mig kyckling med sallad så vi var så nyttiga så! Därefter lite spatserande i närområdet, det rivs en

Kompisträff
fredag 22 september 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-21 - 2017-09-22Hejsan!Vi bjöd hem den tidigare nämnde fiskhandlaren från Göteborg att käka middag och stanna över hos oss torsdag-fredag. Först åkte vi förstås och shoppade lite på den ena Wal-Mart butiken som ligger mitt emellan oss och centrum, blev en nudellunch också. Hem

Regn
torsdag 21 september 2017 - 8 Xin Xu Jiang Dong Lu, Nanning, Guangxi, Kina

2017-09-20God Morgon!Dagen liknar den förra men med den skillnaden att det blev ett ordentligt regn vid lunchtid, tur man var inne. Det behövs en skvätt så att dammet lägger sig från trafiken, de slipper vattna på några timmar. Annars går det mycket vattenbilar som vattnar asfalten och

Vårbesök Kina 2018

Vårbesök Kina 2018

30 mars 2018 - 26 april 2018

Vårresa till Nanning, Kina.

Höstturné 2017

Höstturné 2017

15 september 2017 - 14 oktober 2017

2017 års besök hos familjen i Kina.

KINA III- Resan åter

Rundresa i Kina.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Hong Kong - Kina

Hong Kong - Kina

21 december 2015 - 6 januari 2016

Reser med familjen till Kina för att fira jul och nyår med Axel som varit i Peking och pluggat sedan augusti. Vi flyger till Hong Kong men tar tåget direkt upp till Gulin där vi möter Axel och firar jul. Därefter flyg till Sanya på Ön Hainan. Sedan vidare mot Hong Kong där vi sepnderar de sista 3 nätterna.

CHINA- OZ 2014-2015

CHINA- OZ 2014-2015

1 oktober 2014 - 27 mars 2015

JoMi's travel together to a very cool climbingdestination in China and to friends and known places in Australia.

ASIEN

ASIEN

25 augusti 2014 - 10 december 2014

Jag och min pojkvän ska åka till Asien i 3,5 månad. Vårn rutt: Transibiriska järnvägen med stopp i Irkursk och Mongoliet. Sedan kommer vi till Peking för att sedan vara i Kina i 5,5 veckor! Efter det blir det Japan, Vietnam, Kambodja och sedan Thailand!

Tåg genom Asien

Tåg genom Asien

8 september 2014 - 7 november 2014

Vi tar tåget ut i vida världen, tillsammans med Hasse och Kerstin. Det vi inte gjorde som unga - det gör vi nu.

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

8 september 2014 - 7 november 2014

Återigen landvägen till Asien. Den här gången åker vi via Uzbeckistan för att besöka Chiva Buchara och Samarkand. Därefter blir det en rundresa i Kina igen för att åka vidare till Vietnam och ett nytt besök hos fadderbarnen. Sedan fortsätter vi till Kambodja och besöker Ancorvat för att avsluta resan i Tailand. Den här gången åker vi tillsammans med våra goda vänner Eva och Conny. Connys bror bor några mil utanför Bangkok så vi avslutar med några dagar där innan vi flyger hem.

Laowaj
Kerstin Wilund Lilja