Yangshuo

Sista dagen...
torsdag 15 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

15/6 Torsdag, + 31Sista dagen i Yangshuo, en liten stad som vi gillar skarpt. Vi har haft det toppen här på "Snow Lion River Resort" som ägs av Linda och William. De och övriga personalen har varit underbara och fixat allt möjligt (och omöjligt!) man behöver hjälp med. Blev Kung Fu

Senast aktiv - från Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina
Bambuflotte, cykling och Moon Hill.
onsdag 14 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

14/6 Onsdag, +32Förmiddagen ägnades åt att njuta av en entimmas lång avslappnande bambuflottfärd på floden. Perfekt väder, mulet och några svalkande droppar.Efteråt gick vi genom risfälten till en liten by där vi åt lunch på "Secret Garden", en restaurang gömd inne bland gränderna.

Shopping, ljus och vatten
tisdag 13 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

13/6 Tisdag, +31 Imorse var alla pigga!Efter frulle tog vi hotellets shuttle in till stan för att shoppa, fläktade skönt när vi åkte.Blev en långsam shopping, man orkar inte många knop i värmen...De flesta hängde vid den svalkande poolen sen på eftermiddagen.På kvällen var vi på en

Piller och poolare.
måndag 12 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

12/6, Måndag +34 Efter ett hejdundrande åskoväder 03.30 kändes luften liiiite lättare ute på morgonen.Guben åkte på lite otrevliga bassilusker och har legat i sängen mest hela dagen.Fått kuckelimuck piller av personalen som ska vara bra. Hoppas de gör verkan till i morgon!Hade tänkt

Ny stad, nytt hotell.
söndag 11 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

11/6 Söndag,+33Fick en skön sovmorgon innan vi tog t-bana och tåg från Nanning till Yangshuo, en resa på ca 2,5 timma. Där kramade vi Hejdå till vår guide Albin som skulle resa vidare till sin kinesiska svärmor.Blev upphämtade med en minibuss för en färd på ca 1 timma till "River Lion

Ny stad, nytt hotell.
söndag 11 juni 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Moon Hill!
söndag 23 april 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Vi gick upp tidigt på morgonen och åkte till Dragon River för att åka bambuflotte ner för floden. Flotten bestod av några starka bamburör som var ihopsatta och på flotten stod två enkla stolar med ett parasoll. En man använde en lång bambupinne för att driva flotten framåt. När vi

astrid2005 i Kina
Senast aktiv - från Hongkong
The first day in Yuanshuo!
fredag 21 april 2017 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

The first day in Yuanshuo, we went down to the city. The hotel is located outside the city, so you need to take a shuttle bus to the city. We went to a marketstreet and did some shopping. After that we ate lunch. In the afternoon we went back to the hotel and it was really hot outside, 31

astrid2005 i Kina
Rainy days but soon Rainier Avenue in Oz
söndag 7 december 2014 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Yeah it's not as warm and stable weather here as I would have expected. It's been freezing and raining for some Days now, we had to buy warmer socks and more bandanas and rainclothes. But when the sun is shining it's absolutly beautifull for climbing. We go together with a bigger Group sometimes

flyaway i CHINA- OZ 2014-2015
Highshots, tele and climbing
söndag 7 december 2014 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

We did go again, the weekend after the orangemodel job we joined Billy and Eyre (his assistent and girlfriend most likely half his age)in the car. We hadmade plans for a meeting to discuss our future volenteery work in exchange of chineese and kung fu lessons. We were taken 5min away to a hotel

flyaway i CHINA- OZ 2014-2015

Rundresa i Kina.

CHINA- OZ 2014-2015

CHINA- OZ 2014-2015

1 oktober 2014 - 27 mars 2015

JoMi's travel together to a very cool climbingdestination in China and to friends and known places in Australia.

Tåg genom Asien

Tåg genom Asien

8 september 2014 - 7 november 2014

Vi tar tåget ut i vida världen, tillsammans med Hasse och Kerstin. Det vi inte gjorde som unga - det gör vi nu.

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

8 september 2014 - 7 november 2014

Återigen landvägen till Asien. Den här gången åker vi via Uzbeckistan för att besöka Chiva Buchara och Samarkand. Därefter blir det en rundresa i Kina igen för att åka vidare till Vietnam och ett nytt besök hos fadderbarnen. Sedan fortsätter vi till Kambodja och besöker Ancorvat för att avsluta resan i Tailand. Den här gången åker vi tillsammans med våra goda vänner Eva och Conny. Connys bror bor några mil utanför Bangkok så vi avslutar med några dagar där innan vi flyger hem.

kina och så vidare

4 november 2012 - 13 april 2013

Anders och Carros långtur

Anders och Carros långtur

8 september 2012 - 22 december 2012

Rundtur i Kina, Bali med vänner, Australiens östkust och Nya Zeeland på egen hand.

Danvall
astrid2005