Hunan

Linbanefärd och gång på glasbro under "guds vakande öga"
onsdag 16 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

En ny dag med nya möjligheter, men ack så tidig... Efter en god middag igår kväll, lyxade vi till det med massage av olika varianter. Det blev fotmassage för min del, 60 min för ca 140 kr (inklusive dricks!).  Nåväl, idag en ny dag med nya möjligheter, men ack så tidig. 06.15 ringde

Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
På villovägar i Pandora, avatarbergen
tisdag 15 maj 2018 - Wulingyuan, Zhangjiajie, Hunan, Kina

Åter en ny dag. Efter middag igår på flyplatsen kom vi iväg. Det blev en något skumpig färd till synen av ett skådespel med massor av blixtar från ett oväder lite längre bort. Vi landade i Zhangjiajie, som ligger i korsningen av tre provinser. Det är en relativt liten stad med ca 550000

Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Högt och lågt och vinkelvolten...
onsdag 16 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Dagens första utflyktsmål var "Yellow Dragon Cave". Inte bara var det ett stort grottsystem men många gångar och stalakiter och stalagmiter i varierande storlek, stora salar utan där fanns även underjordiska floder på vilka vi blev runt-körda på båt, rätt fränt. Vi vandrade omkring 1,5

Bubbelfian i (j)Ebay Piteå
Avatar-bergen & naturupplevelser
tisdag 15 maj 2018 - Wulingyuan, Zhangjiajie, Hunan, Kina

Vi har haft dagar i stad, kulturdagar och nu är det ytterligare ett par naturdagar på programmet.Att resa i grupp är något vi inte provat på tidigare. Eller fel, inte i storgrupp.  Eller snarare, åtminstone inte i storgrupp i organiserat format. Det har sina för och nackdelar. Fördelen är

Bubbelfian i (j)Ebay Piteå
Uppdatering från Changsha
söndag 27 oktober 2013 - Changsha, Hunan, Kina

Hej alla! Vår söndag ägnades främst åt att ta oss hem från staden Zhangjiajie och dess underbara natur. Lärarna lovade eleverna sovmorgon till 07.00 och därefter var det frukost, utcheckning och sedan in i bussen som gällde. Först tog resan oss till en stor grotta i en vacker dal där

Hälsningar från Changsha
lördag 26 oktober 2013 - Changsha, Hunan, Kina

Hej Sverige! Vår helg här Kina har bestått av en spännande weekend i Zhangjiajie och dess underbara natur. Zhangjiajie är en stad nordvest om Changsha som alla eleverna, även de kinesiska värdarna, fick chansen att besöka. Vi gav oss av med buss 14.00 från New Campus, skolan där vi har

KINA!
torsdag 24 oktober 2013 - Changsha, Hunan, Kina

hej allihopa! Idag började dagen med en kinesiska lektion! Vi hade väldigt roligt speciellet under rasterna vi fick emellanåt. Det klassrummet där vi har kinesiska finns det instrumet och såklart så var vi tvungna och spela på instrumenten som var framför oss. Några kinesiska elever

Changsha 22/10 - 13
tisdag 22 oktober 2013 - Changsha, Hunan, Kina

Hej! Idag har vi resenärer haft ytterligare en underbar dag. Dagen började som vanligt med lektion i "New Campus" där vi har vårt klassrum. Första lektion börjar 08.10 och varar till 11.45 då vi har lunch, vi har såklart raster där emellan. Så vi har tidiga morgnar precis som

Ni hao China!
måndag 21 oktober 2013 - Changsha, Hunan, Kina

Tjena svenskar! Idag är det jag Filip som skriver dagboken och jag kommer att skriva lite om min dag i min familj och en del om alla vi svenska elever och lärares upptåg idag. Kl 06.40 bankade det på dörren till mitt rum i morse, och i dörren står en liten gullig kinesisk mamma vid namn

Senast aktiv - från Changsha, Hunan, Kina
Swedish Meatballs in china? Wow...
söndag 20 oktober 2013 - Changsha, Hunan, Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Kinautbytesresa 2013

Kinautbytesresa 2013

16 oktober 2013 - 2 november 2013

Vi är 10 elever som läser mandarin på Söderportgymnasiet i Kristianstad som ska åka iväg på utbytesresa till Changsha där vi ska bo hos värdfamiljer i två veckor och studera vid Changjun Upper Secondary School. Här kan ni följa oss på våran resa.

Kina runt

Kina runt

14 september 2013 - 6 oktober 2013

Nu ska Christer & jag ut på äventyr i Kina! Vi börjar med Peking och sen vidare till Xi´an och därefter söderut till fler städer.

Familjens återresa till Kina

21 mars 2013 - 4 april 2013

Kina

Kina

4 januari 2013 - 12 april 2013

Hej. Snart åker My och jag iväg till Peking, Kina för att jag ska läsa Kinesiska och My gå i den svenska skolan som ligger i Peking (el som det heter Beijing, kommer att skriva det sen). Vi ska vara borta nästan tre och en halv månad och också göra lite rund tur i Kina med. Ni som vill kan följa oss .

17 oktober 2012 - 3 november 2012

Vi är 10 elever från Söderportgymnasiet och C4-gymnasiet som fått chansen att åka till Kina in 17 dagar. Vi spenderar 4 dagar i Beijing innan vi åker till Changsha och får bo resten av tiden i varsin kinesisa familj.

17 oktober 2012 - 3 november 2012

Bubbelfian