Zhangjiajie

Linbanefärd och gång på glasbro under "guds vakande öga"
onsdag 16 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

En ny dag med nya möjligheter, men ack så tidig... Efter en god middag igår kväll, lyxade vi till det med massage av olika varianter. Det blev fotmassage för min del, 60 min för ca 140 kr (inklusive dricks!).  Nåväl, idag en ny dag med nya möjligheter, men ack så tidig. 06.15 ringde

Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
På villovägar i Pandora, avatarbergen
tisdag 15 maj 2018 - Wulingyuan, Zhangjiajie, Hunan, Kina

Åter en ny dag. Efter middag igår på flyplatsen kom vi iväg. Det blev en något skumpig färd till synen av ett skådespel med massor av blixtar från ett oväder lite längre bort. Vi landade i Zhangjiajie, som ligger i korsningen av tre provinser. Det är en relativt liten stad med ca 550000

Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Högt och lågt och vinkelvolten...
onsdag 16 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Dagens första utflyktsmål var "Yellow Dragon Cave". Inte bara var det ett stort grottsystem men många gångar och stalakiter och stalagmiter i varierande storlek, stora salar utan där fanns även underjordiska floder på vilka vi blev runt-körda på båt, rätt fränt. Vi vandrade omkring 1,5

Bubbelfian i (j)Ebay Piteå
Avatar-bergen & naturupplevelser
tisdag 15 maj 2018 - Wulingyuan, Zhangjiajie, Hunan, Kina

Vi har haft dagar i stad, kulturdagar och nu är det ytterligare ett par naturdagar på programmet.Att resa i grupp är något vi inte provat på tidigare. Eller fel, inte i storgrupp.  Eller snarare, åtminstone inte i storgrupp i organiserat format. Det har sina för och nackdelar. Fördelen är

Bubbelfian i (j)Ebay Piteå
FY FAN...................................
lördag 5 oktober 2013 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Christer speaking. Kom fram till Peking sent på kvällen å lyckas få ett hotellrum i närheten, jag kände mig lite halvrisig så det skulle nog bli bäst så. Väl framme på hotellet blev vi kungligt mottagna, en liten kinaman som tar emot oss, lastar bagaget på en så där liten vagn som

Sista skriket....
torsdag 3 oktober 2013 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Christer speaking för förmodligen sista gången från Kina. Nu drar det ihop sig. Vi sitter i foajen å väntar på en snubbe som ska ta oss till flygplatsen. han kommer om 20 minuter eller så. Sen har vi nåra timmar att döda på flygplatsen oxå. Fick oss en sista promme i byn å en sväng

Sista versen....
torsdag 3 oktober 2013 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Dags för mig att skriva några avslutande ord.... :-) Detta har verkligen varit en helt OTROLIG resa! Jag är SÅÅ tacksam att jag vann denna resa och att Christer "offrade" sig o ville följa med. Denna resa blev SÅÅ mkt mera än vad jag någonsin hade kunnat förvänta mig. Bilderna kan

Sista dan..
torsdag 3 oktober 2013 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Christer speaking. Sista dan i österland, lite vemod men ändå en känsla av tillfredställelse. Vi har fått göra det vi ville å det vi föresatt oss. Kanske dags att dra vidare ändå..... Tror inte att jag kommer att återvända hit, nu finns det andra ställen som lockar mer. fast det är

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Nu blir det lite svårt....
onsdag 2 oktober 2013 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Christer speaking. Sista kvällen i Kina, eller nästan så. Morgon natt kommer vi antagligen att tillbringa på flygplatsen i Peking så den räknas inte riktigt. Vad har vi gjort egentligen ?????? 3 veckor i ett oändligt stort å mystiskt land... eller 3 veckor i ett land fyllt av vänliga,

Vilodag 2.0
onsdag 2 oktober 2013 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Christer speaking. Idag skulle vi ha vår vilodag istället för den som brann igår. Jag förberedde mig noga. Vid 3-tiden inatt var jag uppe å buntade ihop A. med en rulle gaffatejp som jag köpte i smyg i går. Bäst att gardera sig. Vad gör man inte för en ledig dag ??? Vid 8-tiden vaknar

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Kina runt

Kina runt

14 september 2013 - 6 oktober 2013

Nu ska Christer & jag ut på äventyr i Kina! Vi börjar med Peking och sen vidare till Xi´an och därefter söderut till fler städer.

Kina 2013

Kina 2013

21 mars 2013 - 4 april 2013

Låt kunskapens vind blåsa från öst!

Låt kunskapens vind blåsa från öst!

29 augusti 2012 - 20 januari 2013

En termin i staden som delar efternamn med två apor. Hoppas för all del att man ska komma ut på lite andra platser också.

Transmongoliska Kinaresan

Transmongoliska Kinaresan

8 april 2012 - 11 juni 2012

Kina 2012

Kina 2012

9 juli 2012 - 23 juli 2012

Nu drar vi iväg på grabbarnas julklapp! Känns jätte kul och spännande att göra en backpacker-resa med familjen. Vi flyger in till Beijing för att byta till ett inrikesplan till Guilin, där möter brorsan upp oss och vi tar bussen till Yangshuo, en pittoresk stad som jag blev lite kär i förra gången jag var där:). Yangshuo är full av turistande kineser och backpackers och utanför stan finns en fantastisk natur med grymma kartsberg. Vi (eller kanske mer jag) har gjort en preliminär rutt som kommer avslutas i Beijing, jag hoppas att vi får se alla platser som jag planerat in men känner redan nu att jag nog varit lite väl optimistisk då resandet ibland kan ta längre tid än man räknat med... dessutom så ska grabbarna få tycka till, kanske de inte är lika intresserade som jag av att resa runt... vi får väl se, gör de inte det så kommer vi att dra upp till Beijing tidigare än planerat, det finns ju så mycket att se där och då kan man göra det i ett lugnare tempo :)

Asien 2011

Asien 2011

17 september 2011 - 18 december 2011

I september bär det av först till Kina i tre veckor för att sedan möta upp släkten i Thailand under två veckor. Resan fortsätter till Vietnam, Kambodja och Laos och avslutas på Filippinerna. Vi beräknar vara på resande fot i tre månader och tänkte prova på massa skojiga aktiviteter och uppleva många häftiga platser.

Asia, most of it anyway

Asia, most of it anyway

30 maj 2011 - 26 maj 2012

A small trip thru Asia, starting with the transmongolian railway with Björn.

Vår resa :D

Vår resa :D

24 maj 2011 - 23 maj 2012

Nu börjar vi vår långa resa :) first stop Spanien!

Bubbelfian
Pi