Peking

Wifi
söndag 8 september 2019 - Peking, Kina

Hej alla vänner som väntar på uppdateringar. På Transsibiriska och i  Mongoliet fanns inget Wifi och här i Kina är det svajigt. Dessutom så hinner jag inte ,det är för mycket att göra och för många att umgås med .Det kommer bilder på Facebook när jag kommer hem, här är det

Adam Källström
ARK i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Sprängd anka och kinesiska muren
söndag 21 juli 2019 - Peking, Kina

Efter 7826 km järnväg var vi framme på vår slutdestination på denna resa, Peking. I ett myller av folk träffade vi vår guide och åkte till vårt hotell, ett jättefräsch ställe. Vi var ganska trötta efter en natt med lite sömn. 4 timmar satt vi nämligen och väntade mellan mongoliska

Marie Gunér
Marrre i Transmongoliska järnvägen
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Snabbtåg
söndag 12 maj 2019 - Peking, Kina

Nu är vi framme i Peking. Vi åkte snabbtåget från Shanghai. Resan tog ca 4,5 h men sträckan är densamma som Stockholm - Luleå.Vi var på tågstationen i Shanghai i god tid innan avgång och det var väldigt intressant att sitta och titta på hur alla inhemska gjorde. Trots att det mesta

Lotta Tollén
Lottiie i Shanghai och Peking
Himmelens Tempel
onsdag 24 oktober 2018 - Peking, Kina

Efter nästan 12 tim sömn vaknade vi till ett soligt och vackert väder. Till barnens stora glädje serverades allehanda tillagade rätter till frukost, nudlar, ris, kycklingvingar mm som lätt slank ner. Efter den stadiga frukosten bar det iväg, först mot Förbjudna Staden som ligger runt

jeelch i Återresa till Kina
På plats
tisdag 23 oktober 2018 - Peking, Kina

Nu är vi på plats i Beijing. Efter 8,5 tim flygresa från Köpenhamn och ytterst få timmars sömn är vi rätt sega nu. En sen lunch och lite promenerande för att hålla oss vakna är vi nu åter på hotellet. Barnen har badat i det gigantiska badkaret i badrummet, nu blir det lite mys innan

jeelch i Återresa till Kina
Peking
söndag 27 maj 2018 - Peking, Kina

Peking är en jättestad. Jag hade föreställt mig att det skulle vara smutsigt och fattigt, men den del vi har sett är väldigt modern med höghus och shoppinggator. Tyvärr är luften förorenad och smoggen hänger tung över staden. Den blå himlen ser grå ut och husen längre bort på gatan

Gobiöknen
lördag 26 maj 2018 - Peking, Kina

Vi lämnade Ulan Bator tidigt på morgonen den 24 maj. Tåget slingrade sig över steppmark och gjorde flera u-svängsliknande svängar för att ta sig högre upp. Så småningom byttes stepp till sandöken. Fortfarande kunde man av och till se små jurtor utspridda i ödemarken och flockar av

Egendag med kontraster
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Sista dagen... Som alltid undrar man hur tusan det är möjligt att tiden har gått så fort. Fast med tanke på allt vi hunnit med så är det kanske inte så konstigt egentligen... Man är alldeles vimmelkantig av intryck och upplevelser och tidsförvirring (även om det är något bättre nu sen

Sofia Henriksson
Bubbelfian i (j)Ebay Piteå
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
I kejsarens fotspår till hem och sommarstuga
fredag 18 maj 2018 - Peking, Kina

Efter en mycket god natts sömn (minns inte att jag ens la mig på huvudkudden tills jag blev väckt av klockan) så blev det igen en halvtidig frukost och bussavfärd. Idag skulle vi till "den förbjudna staden" med kejsarpalatset (vinterpalatset) och kejsarens sommarpalats. Fortsatt bra väder

Anna-Maria Sjölund
annamsj i Geocaching och upplevelse i Kina
Senast aktiv - från Åland
Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

24 augusti 2019 - 30 september 2019

Ytterligare en resa med Rosa bussarna, dock utan buss. Istället så blir det färja till Helsingfors, tåg till Moskva, Transsibiriska järnvägen (med stopp i Mongoliet) till Beijing. Vidare till Nord- och Sydkorea samt slutligen Japan. Häng med!

Transmongoliska järnvägen

Transmongoliska järnvägen

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Som vanligt börjar vi vår resa på Mikkellerbaren på Kastrup. Eftersom Martin och jag gillar att turista österut tar vi det ett steg till och tar tåget till Orienten. Ryssland, Mongoliet, Kina - here we Come.. !!

Shanghai och Peking

Shanghai och Peking

6 maj 2019 - 16 maj 2019

Återresa till Kina

Återresa till Kina

22 oktober 2018 - 10 november 2018

Återresa till Kina för att besöka barnens provinser.

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Kina

Kina

13 januari 2018 - 15 februari 2018

Här får ni följa två glada bönor genom vår resa till Kina där vi bland annat gör fältstudier genom vår utbildning till Sjuksköterskor, samt annat smått och gott!

Per

Per