Peking

På plats
tisdag 23 oktober 2018 - Peking, Kina

Nu är vi på plats i Beijing. Efter 8,5 tim flygresa från Köpenhamn och ytterst få timmars sömn är vi rätt sega nu. En sen lunch och lite promenerande för att hålla oss vakna är vi nu åter på hotellet. Barnen har badat i det gigantiska badkaret i badrummet, nu blir det lite mys innan

Jeanette Bråting
jeelch i Återresa till Kina
Senast aktiv - från Yulin, Guangxi, Kina
Sidste dag i Beijing / nattog til Xian
tisdag 10 juli 2018 - Peking, Kina

Hjalte havde ikke sovet så godt om natten og havde været oppe og kaste op. Efter noget morgenmad (og mavepiller til Hjalte) fik vi et bad, pakkede vores ting og tjekkede ud af vores værelser. Hotellet gav os som afskedsgave nogle metaldåser med kinesisk the. Rygsækkene fik vi opbevaret på

Senast aktiv - från Klokkerholm, Danmark
Marens fødseldag og den kinesiske mur
måndag 9 juli 2018 - Peking, Kina

Kl. 7.10 om morgenen er der afgang fra hotellet. Det giver os lige tid til at gribe lidt morgenmad i restauranten som åbner kl. 7.Trætte sidder vi lidt efter i en stor bus på opsamlingstur gennem Beijing. Det varer ikke længe inden vi sover ligesom de fleste andre passagerer. Omkring kl. 11 er

sommerpaladset
lördag 7 juli 2018 - Peking, Kina

Lørdag er udflugtsdag også i Kina.I Beijing tjekker der ca 5 millioner personer ind i undergrundsbanen hver dag. Det lader til at en hel del af dem har tænkt sig at køre samtidigt med os og er på vej til Sommerpaladset.Sommerpaladset byder på sejlture, varme og smukke haver. Specielt de Lange

Den Himmelske Fredsplads og den Forbudte by
fredag 6 juli 2018 - Peking, Kina

Vi vågnede til endnu en dag med temperaturer op mod 40 grader, og solskin. Værkeuret var sat til kl. otte, men det føltes hårdt at komme op. På grund af tidsforskellen og eftermiddagsluren dagen før, så blev Merle ved med at føle at dette var vores tredje dag i Kina. Morgenmaden består af

Søndag i Beijing Zoo
söndag 8 juli 2018 - Peking, Kina

Søndag sov vi lidt længere, spiste sen morgenmad og tog os god tid inden vi satte kursen mod Beijing Zoo.På en af trapperne ved undergrundsbanen ser vi nogen som sælger hundehvalpe og killinger ud af en kasse. De ser søde, men også lidt sølle ud som de ligger der ganske små uden deres

En varm første dag...
torsdag 5 juli 2018 - Peking, Kina

I morges ankom vi til Beijing. En varm dag, med temperaturer op mod de 40 grader.Allerede før vi forlod lufthavnen blev vi spurgt om vi ville lade os fotografere med en lille pige. Vi sagde lidt trætte ja, og vi blev fotograferet. Det bliver næppe sidste gang.Heldigvis fungerer Subwayen godt og

Peking
söndag 27 maj 2018 - Peking, Kina

Peking är en jättestad. Jag hade föreställt mig att det skulle vara smutsigt och fattigt, men den del vi har sett är väldigt modern med höghus och shoppinggator. Tyvärr är luften förorenad och smoggen hänger tung över staden. Den blå himlen ser grå ut och husen längre bort på gatan

Gobiöknen
lördag 26 maj 2018 - Peking, Kina

Vi lämnade Ulan Bator tidigt på morgonen den 24 maj. Tåget slingrade sig över steppmark och gjorde flera u-svängsliknande svängar för att ta sig högre upp. Så småningom byttes stepp till sandöken. Fortfarande kunde man av och till se små jurtor utspridda i ödemarken och flockar av

Egendag med kontraster
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Sista dagen... Som alltid undrar man hur tusan det är möjligt att tiden har gått så fort. Fast med tanke på allt vi hunnit med så är det kanske inte så konstigt egentligen... Man är alldeles vimmelkantig av intryck och upplevelser och tidsförvirring (även om det är något bättre nu sen

Sofia Henriksson
Bubbelfian i (j)Ebay Piteå
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Återresa till Kina

Återresa till Kina

22 oktober 2018 - 10 november 2018

Återresa till Kina för att besöka barnens provinser.

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Moskva till Peking till vägs ände?

Moskva till Peking till vägs ände?

10 mars 2018 - 27 april 2018

En beskrivning av min tågresa mellan Moskva till Peking till vad framtiden har att utvisa.

Kina

Kina

13 januari 2018 - 15 februari 2018

Här får ni följa två glada bönor genom vår resa till Kina där vi bland annat gör fältstudier genom vår utbildning till Sjuksköterskor, samt annat smått och gott!

Per

Per