Shanghaijade
lördag 11 maj 2019 - Shanghai, Kina

Idag har vi promenerat runt en hel del.Vi började i Yu Garden och gick vidare in j Yu Yuan Garden. Det var jättestortt och fint. Massa terum utkastade lite här och var i hela trädgården som varomsluten av sten och damm där det simmade glada fiskar.Vi tog tunnelbanan vidare till Nangjian Road.

Happy Valley
fredag 10 maj 2019 - Shanghai, Kina

Imorse lämnade vi folkmyllret på the bund och begav oss till utkanten av stan när Nicklas sett att det fanns ett nöjesfält. Happy Valley.Det var ett väldigt stort nöjesfält. Tillenbörjan var jag nöjd med att stå brevid och titta på när Nicklas åkte. Han började men en värsting

Huangpu
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

När solen gick ner igårkväll åkte vi en liten båt på Huangpufloden. Den turen ingick också i våra hop on hop off biljetter. Det var helt klart värt det. Byggnaderna lyser verkligen upp i natthimlen, det blir förövrigt mörkt på 2 sekunder här. Solen går ner strax före 19 och upp igen

Shoppat och promenerat
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

Idag fortsatte vi åka med hop on off off bussarna. Vi åkte igenom alla rutter igår så idag använde vi dem som transportmedel. Smidigt. Idag Stig shopping och stros på schemat. Vi började på Victoria’s secret och fortsatte igenom diverse olika shopping malls. Men vi hittade inte så mycket

Vapiano vapiano
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

Igår åt vi middag på Vapiano.Dock tyckte jag att maten var ganska smaklös, men det var Happy Hour på alkoholen så jag fick dubbelt med prosecco och dubbelt med vin.Vapiano ligger i Pudong som är den nya delen som var en helt vanlig liten fiskeby på 30 år sedan. Det märks i ariktekturen

Hop on hop off
onsdag 8 maj 2019 - Shanghai, Kina

idag har vi åkt hop on hop off hela dagen. Vi hann inte ens äta lunch. Nu har vi sett allt som bör ses i Shanghai men imorgon ska vi stanna och gå runt och titta lite mer.Vi ser att Shanghai är väldigt västerländsk inspirerande. När de började bygga ut Pudong för 20-30 år sedan tittade

Eftermiddagen
tisdag 7 maj 2019 - Shanghai, Kina

efter att vi hade powernapat och freshat till oss gick vi ut på en runda. Vilken stad, vilken skyline och vilka byggnader. Andra kvarter påminner helt och hållet om China Town..vi åt middag på donken..klockan är snart 20 och vi ska sova.Imorgon blir det en dag i sann turistanda, vi ska

Framme
tisdag 7 maj 2019 - Shanghai, Kina

Nu är vi framme.Resan hit gick bra. Vi flög längs med solnedgången/soluppgången, blir det längs med midnattssolen då?vi hade uppgraderat oss till Economy Comfort för att Nicklas skulle få sitta bekvämt, sätena skulle vara något bredare men jag som fick sitta mellan Nicklas och en vit

Shanghai for work
lördag 1 december 2018 - Shanghai, Kina

Ni hao, Årets tredje tjänsteresa utomlands för IKEA bar iväg till Shanghai i Kina. (Tidigare resor i år har "bara" varit till Bryssel i Belgien). Årets totalt sjätte resa inklusive privata resor.Shanghai är inte vilken stad som helst utan en världsmetropol med 24 miljoner invånare. Jag

Stefan Ngo
stefanngo i Shanghai Nov 2018
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
...og hjem igen
söndag 5 augusti 2018 - Shanghai, Kina

Vi spiser morgenmad på hotellet i Shanghai  lidt vemodige, da det er sidste morgenmad på ferien. Efter tjekud tager vi metroen de 1,5 time ud til lufthavnen igen. Vi får tjekket vores bagage ind til Aalborg og kommer igennem diverse security og pas tjek. Det lykkedes at få tjekket passet fire

Maren, Jacob, Hjalte Og Merle

6 maj 2019 - 16 maj 2019

Shanghai Nov 2018

Shanghai Nov 2018

10 november 2018 - 15 november 2018

Årets sista affärsresa blev en resa långt bort till Mittens Rike.

Kina resan

Kina resan

26 april 2018 - 10 maj 2018

Gertie och jag!

13 januari 2018 - 15 februari 2018

Här får ni följa två glada bönor genom vår resa till Kina där vi bland annat gör fältstudier genom vår utbildning till Sjuksköterskor, samt annat smått och gott!

Familjen Sommars äventyr

Familjen Sommars äventyr

3 november 2017 - 26 februari 2018

Familjen Sommar tar sina båda barn och flyr den svenska vintern! Fyra månader är vi borta och vi besöker Thailand, Bali och Shanghai.

Transsibiriska till Japan

Rundresa i Kina.

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

16 mars 2017 - 29 mars 2017

Linda Sörensson