Neijiang

Lunch
tisdag 8 oktober 2013 - Neijiang, Sichuan, Kina

Några bilder från dagens lunch

tellas i Kina 2013
Promenad
torsdag 3 oktober 2013 - Neijiang, Sichuan, Kina

Idag har det varit väldigt lungt. Gick ner på nudelresturangen jag går till varje morgon för frukost. När dom ser mig så vet dom exakt vad jag ska ha för jag kan inte beställa något annat för jag kan inte läsa menyn eller prata kineiska, men när jag var där med pappa och hans fru

Nationaldag
tisdag 1 oktober 2013 - Neijiang, Sichuan, Kina

Idag var det nationaldagen i kina. Vi spendera den med att gå lite på det stora torget som går längs floden här i Neijiang. Vi var inne i stadens folkpark också där de har lite karuseller och go-cart och även en djurpark, och djurpark i kina är en ganska bedrövlig upplevelse. Det första

Hotell byte.
måndag 30 september 2013 - Neijiang, Sichuan, Kina

Idag har vi bytt hotell då vi inte var helt nöjd med standarden vi haft i 3 dagar på det föregående hotellet. Nu bor vi på 16:e våningen med en fin översikt av staden från fönstret och för 29.- mer så har vi grymt mycket bättre standard på rummet. Och till maddas lycka så ligger KFC

Utflykt
söndag 29 september 2013 - Neijiang, Sichuan, Kina

Idag har vi bara softat med att promenera lite i Neijiang och sen var vi på marknaden. Köpte två par jeans här och utan extra kostnad tog det ut dom utanför affären där de hade symaskin och sydde upp dem till önskad längd. Sen på kvällen tog vi lite middag, sen hände inte mycket mer

Salong Göteborg
lördag 28 september 2013 - Neijiang, Sichuan, Kina

Idag började vi med att vara hos pappas frus bror på hans hårsalong, den heter Göteborg (fast på kinesiska). Eftersom det var familjen så ville hennes bror inte ta betalt men pappas fru tvingade honom att ta emot 50 yuan av oss per person. En klippning i kina innebär först en dusch av

bilder från Chongqing
lördag 28 september 2013 - Neijiang, Sichuan, Kina

Några bilder på vad man kan hitta i gatumiljön

tellas i Kina 2013
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Sista platsen för Ronny och gänget innan de åker hem
söndag 14 augusti 2011 - Neijiang, Sichuan, Kina

Ronny Rosita Olga och Ilkos sista plats inna hemresan Mattias stannar ytterligare en vecka innan han åker hem

tellas i Kina 2011

21 september 2013 - 26 oktober 2013

Tillbaka i kina efter 2 år.

21 september 2013 - 31 oktober 2013

Åka till Kina för att slappa och få tid med svärföräldrarna som börjar bli gamla

Kina 2011

Kina 2011

1 augusti 2011 - 7 september 2011

Resa till bla Shanghai, Beijing och Chengdu, tillsammans med vänner.

tellas