Korčula

Kristallklart vatten runt hela ön
lördag 15 september 2018 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Vi badar ca 50m från vårt boende i Korcula. Och så har vi hyfsad balkongutsikt. Fina vandringsleder. Imorgon åker vi till Hvar.Vi ses.

Bussutfärd till Vela Luka
fredag 14 september 2018 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej. Igår gjorde vi en busstur till Vela Luka med lokalbuss. Resan tog ca 1 h och gick genom ett imponerande landskap. Byarna Cara och Smokvica var stora vinproducenter. Vi ses.

Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Vacker utsikt från vårt boende i Korcula.
tisdag 11 september 2018 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Idag kom vi med båt till Korcula, efter 5 nätter i Dubrovnik. Vi fick ett väldigt fin boende precis intill Västra Hamnen.

Turistat runt på Korcula
onsdag 10 juli 2013 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej igen, campingen vi bor på heter Vrbovica och ligger 5km från stan Korcula. Imorse gav vi oss iväg med bilen för att turista runt på ön. Vägarna är smala men verkar ganska nyrenoverade. Landskapet är bergigt och mestadels täckt med skog/buskar. Vägarna slingrar sig genom landskapet.

Helsenorna
helsenorna i Camping i Kroatien 2013
Senast aktiv - från Kaprun, Österrike
Lata dagar
tisdag 9 juli 2013 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej alla followers, Nu har vi tagit oss till ön Korcula, som ligger nära Dubrovnik. Campingen är två stjärnig men har alla faciliteter man behöver. Vi har en plats under olivträden och det är 50 meter till vattnet. Vi badar varje dag och slappar så mycket vi kan. Det är soligt fram till

Helsenorna
helsenorna i Camping i Kroatien 2013
Senast aktiv - från Kaprun, Österrike
Kallt vatten....
tisdag 9 juli 2013 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Idag har vi legat på redden och badat i en vik. De flesta tyckte det var kallare i vattnet idag... Trots detta har Kerstin gjort sina livs första dyk från båtens badbrygga, maten på båten är lika fantastisk som vanligt, vinet svalkande gott och ölen en bra törstsläckare. Vi har nu laddat

Varmt vatten o kändisvarning.....
måndag 8 juli 2013 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Sitter i skrivande stund på en liten taverna i byn Liviste. Strålande sol varma bad och dykträning från båten har varit dagens aktiviteter. Som vanligt är maten utsökt, vinet gott och ölen svalkande god....efter en kvällspromenad på strandpromenaden testar vi nu det lokala

Korčula
måndag 4 juni 2012 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Jag vaknade tidigt igår och gick en runda i småbåtshamnen. Hittade en svensk segelbåt från Ven. Bra bit att segla... Efter frukost gick vi en liten tur uppför backen för att titta på utsikten över Korčula. Det var strålande väder och vi bestämde oss för att ta båten över till

Marie Petersson
Marie_reser i Kroatien
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Dubrovnik
lördag 2 juni 2012 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Igår började vi med att promenera uppför berget för att vi en fin utsikt över Dubrovnik. Det var varmt och ganska jobbigt. Kom till slut upp till den stora vägen och sedan fortsatte vi uppför en bit på en liten väg upp till den lilla byn Bosanka. Sen fick vi nedåt igen och passerade Banje

Marie Petersson
Marie_reser i Kroatien
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
lördag 1 september 2012 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Dobar dan! Hurra resdagboken är igång igen. Vi valde att segla till Kroatien i sommar trots att vi alla år hört en del negativt från båtfolk,t.ex att det är dyrt i marinor,det skulle t.o.m kosta att ligga på eget ankare o att folk är otrevliga o bara vill ha pengar. OK det kostar ca

Ö-luffning i Kroatien

Ö-luffning i Kroatien

6 september 2018 - 26 september 2018

Vi flyger till Dubrovnik via Zagreb. Sover i Dubrovnik i 5 nätter. Sen beger vi oss ut på Ö-luffning i Kroatiens arkipilag. Vi avser besöka Korcula, Hvar och Split. Därifrån tar vi bussen tillbaka till Dubrovnik. Kroatien blev självständigt 1991 efter en blodig skilsmässa från Jugoslavien. Landet gränsar till Slovenien, Ungern, Serbien, Bosnien-Hercegovina och Montenegro. Kustlinjen är ca 1778 km och landet har ca 1246 öar. Vattnet i Adriatiska havet är kanske Europas renaste. Jag tänker lägga in bilder och lite text och Ni får gärna skriva texter/inlägg och lägga in bilder. Jag reser med Inger och vi skall vandra åka båt, tanka mycket sol, göra utflykter och lära oss en del om Kroatien. Och framför allt njuta av det goda klimatet. Välkomna att följa oss!

Camping i Kroatien 2013

Camping i Kroatien 2013

29 juni 2013 - 26 juli 2013

Helsenornas bil och camping semester i Kroatien sommaren 2013.

På skuta i Kroatiska övärlden

På skuta i Kroatiska övärlden

3 juli 2013 - 31 juli 2013

Med bil genom Europa ner till Split där vi mönstrar på Gulet Aborda den 6 juli. Vi kommer att berätta om våra bravader på Europas vägar, lite tips och trix som vi vill dela med oss av i forumet till andra resenärer eller bara för skojs skull....

30 maj 2012 - 9 juni 2012

Åker till Split med standby-biljett. Reser runt till Trogir, Dubrovnik, Korcula och Hvar.

En sjökvinnas dagbok

En sjökvinnas dagbok

26 juni 2011 - 4 november 2011

Båtluff på Adriatiska havet

Båtluff på Adriatiska havet

6 september 2010 - 9 november 2010

För tredje gången ger familjen Östblom sig ut på föräldraledighetsresa och denna gången åker vi båt längs Kroatiens kust!

Kroatien, segelsemester på Kati/Sun Odysse 52.2

Kroatien, segelsemester på Kati/Sun Odysse 52.2

19 juni 2010 - 30 juni 2010

Turkost hav, regn, blåst, sol, stiltje tillsammans med härliga vänner på en STOR båt! Kroatien á la carté.

Kroatien & genom europa

Kroatien & genom europa

1 juli 2010 - 1 augusti 2010

Tio dagar med båt i Kroatiens ö-värld, följs av en tre veckor lång busstur genom centraleuropa i sommarvärmen!

Kroatien med Selma

Kroatien med Selma

20 september 2009 - 4 oktober 2009

För att samla krafter inför hösten och vintern vill vi åka iväg och få lite sol och värme. Det blir vår första utlandssemester tillsammans med vårt älskade barnbarn Selma och hennes underbara föräldrar. Första veckan är det bara min älskade make och jag som ska sondera terrängen innan de andra kommer ner. Andra veckan hyr vi bil och åker runt för att hitta alla underbara ställen att mysa på.

Tågluffa i Östeuropa

Tågluffa i Östeuropa

14 augusti 2009 - 27 september 2009

Nu var det dags att resa igen! Denna gången blir det Östeuropa i 6 veckor med min granne Sofia som följeslagare i 4 veckor, min kära vän och arbetskollega Henrik i 2 veckor och min sambo och livskamrat Linda i 1 vecka.

Boat service and help at sea Korcula, Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien
Velika kneževa kula, Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien