Poreč

Vi har förflyttat oss norrut!
torsdag 18 juli 2019 - Poreč, Istrien, Kroatien

Efter 3 nätter i centrala delen av den gamla staden Pula med härliga bad & god dryck och mat så har vi tagit oss norrut till Porec. Boendet här är helt annorlunda än boendet i Pula. Här har vi en lägenhet, eller del av en villa med egen uteplats med grillmöjligheter & vinrankor i

Medelhavet!
tisdag 22 juli 2014 - Poreč, Istrien, Kroatien

Efter en joggingtur tidigt på morgonen plockade vi ihop alla lösa föremål, förtält och annat och lämnade Bovec. Vi åkte söderut nu, så vi slapp de värsta branterna på vägen därifrån, men visst var det lite kuperat en. Så småningom gick vägen helt i dalgången, och vi följde en

dag 7-9
onsdag 11 juli 2012 - Poreč, Istrien, Kroatien

Dag 7-9 Här en summering av dag 7-9, dom har varit sig ganska lika. Frukost å sen vidare till stranden för sol å bad. På fredagen så var vädret lite sämre så då blev det tidig hemgång vid lunch, övriga dagar har det varit perfekt väder. Luchen har vi intagit på stranden där dom hade

Dag 6
fredag 6 juli 2012 - Poreč, Istrien, Kroatien

Dag 6 Idag var det sol å bad på programmet men först skulle vi inta en frukost, å nu var den "hemmagjord" på ingredienser som vi inhandlat lokalt på Konzum, jo det finns här oxå. Efter detta så bar det av till "stranden", ja någon renodlad strand har vi inte i vår närhet men det är

Dag 5
fredag 6 juli 2012 - Poreč, Istrien, Kroatien

Dag 5 Undertecknads mage är bättre idag så nu blev det avresa mot Porec. På vägen dit så skulle vi passera två pass genom alperna och vid det första så sjönk temperaturen ganska rejält, som lägst var det 12 grader. Vägen upp var fin att åka på, vägen var bra och det var ju ett

Lite spring i benen
onsdag 21 september 2011 - Poreč, Istrien, Kroatien

Nu är det sista kvällen i Porec. Vi har nu efter lite knep och knåp kommit fram till att det får bli bussen till Zagreb vid 5 tiden imorgon eftermiddag för att sedan hoppas på att hinna köpa en tågbiljett till nattåget till Budapest som går från Zagrebs station klockan 0400. Om detta

Tidigare uppleveelser från Veronas Camping
tisdag 20 september 2011 - Poreč, Istrien, Kroatien

Har inte berättat om ett toabesök som jag fick vara med om en dag i Verona. Som vi har skrivit tidigare så var toaletterna på Veronas camping inget att ha. Bara ett hål rakt ner i marken. Anne hade bestämt sagt att här går inte jag på toa medan jag som var så berest och hade varit med om

Oväder med tillhörande regn i Kroatien
tisdag 20 september 2011 - Poreč, Istrien, Kroatien

Hej igen. Nu sitter vi på en balkong i Kroatien och har precis blivit lurade av en tant som vi bor hos. Hon försöker få ut mer pengar varje natt och vi går på det varje gång. Men vad skall man göra när man bor i en fantastisk 4 rummare och kök med en stor balkong med havsutsikt för ca

Vad hände egentligen?
lördag 2 juli 2011 - Poreč, Istrien, Kroatien

Vakna upp svart under ögonen, trött och seg i huvudet samt diverse märken, ett värre än det andra! Men för att ta det hela från början, så började kvällen med några glas jäger blandat med cola och cocktail blandat med sprite. Sedan drog vi ner till klubben vid hotellet, tog en shot i

The day after... Venedig
fredag 1 juli 2011 - Poreč, Istrien, Kroatien

Ojoj nya månaden började precis som den skulle, med en låååååååång sovmorgon. Elin vaknad före mig och vart lite små sur när jag efter att hon fixat frukosten, helt sonika vänder mig om och fortsätter sova. Vart en fajt om täcket innan Elin gav upp och satte sig och åt igen, efter

På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

13 juli 2019 - 24 juli 2019

Vi ska se hur det fungerar att bilsemestra med en elbil i Europa under ett par veckor. Resan söderut kommer att gå via Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien. Utvärdering av hur laddinfrastrukturen funkar i de olika länderna. Hur ser det ut med energiförbrukningen på de olika vägarna? Har Hotellen destinationsladdare eller snabbladdare? Det blir också lite tips på trevliga ställen längs med vägen.

Italien och Kroatien

Italien och Kroatien

11 juli 2014 - 13 augusti 2014

Tyskland, Slovenien, Italien och Kroatien blir det i år.

Genom Europa på MC

Genom Europa på MC

30 juni 2012 - 14 juli 2012

Allt från Pizza till Gulaschsoppa

Allt från Pizza till Gulaschsoppa

12 september 2011 - 24 september 2011

En liten luffartripp med start i Italien, genom Kroatien med slutdestination Budapest i Ungern. Italien står för det kulturella medan Kroatien får stå för sol,bad och en massa sportiga aktiviteter:)

En liten tripp till Kroooatien

En liten tripp till Kroooatien

26 juni 2011 - 3 juli 2011

Efter många om och men så är flyg och boende bokat i Kroatien!!! En hel vecka med sol, bad, turistande och ELIN!!! Underbart!!!

Semester 2010

Semester 2010

16 juni 2010 - 18 juli 2010

Husvagnssemester i Europa, Tyskland, Österike, Italien, Kroatien, Slovenien. Rutten planerad men man vet aldrig vart man hamnar.

Kroatien 2002

Kroatien 2002

10 juli 2002 - 24 juli 2002

bezauberndes Istrien

Bröllopsresa

Bröllopsresa

16 september 2009 - 29 oktober 2009

Tar tåget från Köpenhamn till Nürnberg, därifrån cyklar vi genom södra Tyskland ner i Österrike för att svänga in en runda i Schweiz. Därefter cyklar vi över alperna ner i Italien och avslutar i ett soligt Kroatien!

Croatia-Italy,Venezia

Croatia-Italy,Venezia

1 augusti 2009 - 10 augusti 2009

Visiting my croatian freind and a trip to Venezia

kroatien 2009

kroatien 2009