Vrsar

Resans andra del vid Medelhavets strand
måndag 5 juni 2017 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Nu styr vi mot Medelhavet. Det vi hittills har sett och upplevt av Kroatien är mycket positivt. Trevliga vänliga människor otroligt rent överallt. Landskapet vi färdades igenom magiskt vackert.Framme vid campingen , en stor nyrenoverad, får vi en super platsade havsutsikt åt båda håll. Vi

GunLei i Utforska nya länder
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Första delen av resan bland berg och vattenfall
söndag 4 juni 2017 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Första övernattningen i Malmö.Sen styrde vi genom Danmark  mot Gedser och färjan till Rostock. Hamnade på en naturcamp vid Malchow. Där träffade vi Björklingebor med gemensamma bekanta till oss.Tredje dagen blev en kortis. Kom till campingen tidigt och fick plats alldeles vid flodkanten av

GunLei i Utforska nya länder
Tillbaka på dagboken
måndag 31 augusti 2015 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Verkar som dagboken vaknat till, hoppas det går att publicera detta. Vi solar, badar, slappar och promenerar. I morgon ska vi dra vidare till Krk. Vädret är och har varit perfekt, lagom varma dagar (från kl 11-15 sitter vi vid bilen i skuggan) kvällarna är behagligt varma ca 24 gr inne i

Ove Gustafson
Ovegeson i Kroatien 2015
Senast aktiv - från Krk, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien
Framme
onsdag 26 augusti 2015 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Nu har vi anlänt till Kroatien. Kom hit på tisdag 25. Stannade till på första campingen vi kom till men hamnade i vad som mera var ett "martenstivoli" än en camping, musik och karuseller blinkande neonljus. Vi somnade till slut av ren utmattning. Vi körde från Tfors till Helsingborg och

Ove Gustafson
Ovegeson i Kroatien 2015
Senast aktiv - från Krk, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien
Istrien, Kroatiens Toscana
lördag 4 maj 2013 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Vi har det underbart i Vrsar och njuter av livet! Alvin ålar för det mesta men kryper när underlaget är svårt att ta sig fram på eller när det känns kallt på magen! Han ställer sig så fort han får chansen och klättrar så fort det finns möjlighet. Allt han får tag i (och det är

Sköna dagar i Vodnjan och Vrsar
onsdag 1 maj 2013 - Vrsar, Istrien, Kroatien

I går vinkade vi adjö till Vodjnan för att bege oss till kustsamhället Vrsar, en mysig medeltida by beläget på en kulle vid havet. Vi har hyrt en lägenhet i ett av de gamla husen alldeles nedanför kyrkan och skall bo här en vecka. Nyckeln fick vi hämta hos Tomaslav på det trevliga

Orsera
onsdag 26 september 2012 - Vrsar, Istrien, Kroatien

Idag hyrde vi en bil. Vi åkte kustvägen hela sträckan genom Kroatien upp till gränsen till Slovenien. Det var bara 3,5 mil till italienska gränsen. Vi stannade i Rovinj som var en mysig liten stad med många gamla gränder och en lång uppförsbacke genom gränderna till katedralen på toppen.

Ingrid Roos
Ingrro i Kroatien
Senast aktiv - från Nybro, Kalmar län, Sverige
Utforska nya länder

Utforska nya länder

19 maj 2017 - 18 juni 2017

Naturupplevelser, lata dagar, god mat och mycket vin

Kroatien 2015

Kroatien 2015

18 augusti 2015 - 19 augusti 2015

Håller på att städa och kolla allt i husbilen. Har servat med oljefilter och byte motorolja. Bytt luftfilter, bytt växellådsolja, möbelpolish på alla träytor inne, tvättat solpanelen och stora takluckan (svalorna har skitit på taket). I morgon eftermiddag ska vi börja lasta in kläder, mat och allt annat som behövs. På torsdag efter frukost och hundpromenad åker vi. Vi kommer att ta färjan mellan Helsingborg-Helsingör på fredag morgon rakt genom Danmark och färja Rödby-Puttgarden under fredagen om det går som vi tänkt, annars så ändrar vi planerna efterhand. Har tänkt försöka komma genom Tyskland utan att köra för mycket motorväg. Tar lite längre tid men det finns många små vackra städer och byar att stanna i eller bara köra sakta och titta. Vi har tänkt att använda ca en vecka på resan ner till Kroatien, lessnar vi småvägarna blir det autobahn.

Italien & Kroatien

Italien & Kroatien

6 april 2013 - 10 maj 2013

En trebarnsfamilj på bilresa i norra Italien & Kroatien.

Kroatien

Kroatien

11 september 2012 - 3 oktober 2012

Resa runt ivid zadar och pula

GunLei