Koprivnica-Križevcis län

Känslan att pröva något nytt och den nakna sanningen bakom Makarska
måndag 10 augusti 2015 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

Detta inlägg skrivs på ett tåg någonstans mellan Knin och oändligheten. Vi kan eventuellt vara i Bosnien då Bojans mobil välkomnade honom dit alldeles nyss. Resans första delmål är i alla fall Ogulin (vart det nu ligger) och slutmålet är Rijeka i norra Kroatien. Detta är banbrytande

Daniel Linares
Daffny i En 3 delad resa
Senast aktiv - från Viña del Mar, Región de Valparaíso, Chile
Rijeka
söndag 23 september 2012 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

På förmiddagen gick vi en runda och vandrade högt upp med många trappor till en kyrka. Efter lunch såg vi en borg högt upp som vi tänkte se. Det var bara 561 trappsteg upp till toppen. Där låg borgen som varit kloster och en fantastisk kyrka Vår fru av Trsat. Den innehöll ett altare

Ingrid Roos
Ingrro i Kroatien
Senast aktiv - från Nybro, Kalmar län, Sverige
Rijeka
lördag 22 september 2012 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

Idag åkte vi från zadar till Rijeka och det tog 4,5 timmar med buss. Bussen körde kustvägen så vi fick se alla fina orter längs vägen. Vägen går precis vid kusten så man ser en del öar av Kornati-reservatet som är precis kala. Vi checkade in på hotel Continental och sen har vi

Ingrid Roos
Ingrro i Kroatien
Senast aktiv - från Nybro, Kalmar län, Sverige
Dag 11 - riejka
lördag 21 juli 2012 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

God kväll Sverige!! Idag har det varit en ostadig dag, vi visste ju om att det skulle vara lite sämre väder idag. Men vi åkte till stranden en då. Vi fick ihop några timmar sol och bad. Samtidigt som vi låg där kom ett par killar från Sverige. Så vi började tjuvlyssna på dem.

Dag 11 - Rijeka
lördag 21 juli 2012 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

Hallå allihopa!! Idag åkte vi till en annan strand som låg åt andra hållet, fin strand med mycket sten! Det är fortfarande jättevarmt men idag blåste det lite mer men det var bara skönt !! Solade några timmar, läste lite bok och tjuvlyssnat på tre svenska killar! Roande, men tyvärr

Dag 10 - Pula till Rijeka
fredag 20 juli 2012 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

Hallå allihopa!! Idag har det varit en händelserik dag! Den började med att vi gick upp halv 8 käkade frukost på hostelet sedan tog vi våra väskor och promenerade dem 3 km till tågstationen, gick såklart en omväg och det är kanske inte var det bästa när det är ca 25-30 grader och

Forsta dagen...
onsdag 11 juli 2012 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

Jaha nu vet jag inte var datorn har placerat mig men jag ar i Rijeka, Kroatien och det ar alldeles for varmt for att bara runt pa ryggsacken.. Motte en trevlig slovenier pa vag fran tagstationen och vi tog salle ett tag. Han tipsade om vart jag skulle aka, han kopte sin biljett och jag min.. Sitter

Madelene Fridell
Fridlina i Sommar i Europa
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Tunapeople

Hej! Just nu sitter vi på en restaurang vid hamnen i staden Stari Grad på den kroatiska ön Hvar! Vi tog färjan hit från fastlandet vid 11 i förmiddags och har sedan vi kom fram legat på stranden. Både bad och sol har hunnits med! =) Imorgon blir det stranden igen innan vi sätter oss på

Emmi Anderberg
emmi-johan i Tågluff i Europa
Senast aktiv - från Wien, Österrike
Dag 14
måndag 19 juli 2010 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

Da var snart den 14 dagen slut, som har spenderats i staden. Vi hittade Rijekas enda vegetariska restaurang. Maten har ar faktiskt ganska billig, och kulglassen ar annu billigare. Vi traffade tre svenska tjejer som akt fran Sverige samma dag som oss och var i Amsterdam samtidigt. Sa vi pratade med

LinneaNo i Tagluff 2010
Lyx
söndag 18 juli 2010 - Reka, Koprivnica-Križevcis län, Kroatien

Idag vaknade jag till aska. Moa var redan borta sa jag och Fanny slangde in alla vaskor i taltet nar vi sag de morka molnen komma. Vi satte oss vid stranden Vch at frukost, under askan som var precis over oss. Igar tg vi oss in till stan efter en laaang dag. Som jag tyckte det. Att ligga och gora

LinneaNo i Tagluff 2010
En 3 delad resa

En 3 delad resa

1 augusti 2015 - 21 augusti 2015

Blir en liten tripp med start i södra Kroatien och slut i Österrike. Resan reses först med familjen sedan med vänner och avslutningsvis själv. Hoppas jag träffar en Habsburgare eller en hamburgare. Davor Suker hade varit kul att springa på med.

Kroatien

Kroatien

11 september 2012 - 3 oktober 2012

Resa runt ivid zadar och pula

TÅGLUFFA I EUROPA

TÅGLUFFA I EUROPA

11 juli 2012 - 27 juli 2012

2 tjejer, 6 länder på 17 dagar och som kommer bli den häftigaste resan och vi hoppas att du hänger med..

Sommar i Europa

Sommar i Europa

26 juni 2012 - 10 augusti 2012

Det satt en lapp uppe på universitet där det stod: Res iväg utan någonting och se vad du kommer tillbaka med! Efter att ha suttit och stirrat på denna lapp lite då och då under ett läsår är det nu snart dags! Plus är också att jag blev utan jobb och hittade lite pengar undanstoppade så vad hindrar mig från att åka precis vart jag vill? Här skulle bästa svaret varit, Ingenting. Meen nu känner jag mig lite nojig för infektionsrisk så begränsar mig till Europa ändå. Hur, var och egentligen också när är luddigt, för att inte säga rent ut helt obestämt vilket känns mycket bra i upptäckarlustens vrår i kroppen.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

12 juli 2010 - 3 augusti 2010

Vi tar vårt pick och pack och ger oss ut på äventyr i Europa under 22 dagar. De länder som vi tycker är värda ett besök är följande: Tyskland, Italien, Kroatien, Ungern, Tjeckien samt Österrike. Självklart med reservation för ändringar! ;)

Tagluff 2010

Tagluff 2010

5 juli 2010 - 4 augusti 2010

Semester :D

Semester :D

22 juni 2010 - 16 juli 2010

Det var en gång två väldigt pigmentsfria varelser som ville upptäcka den södra delen av kontineneten. Att de dessutom råkade tycka om varandra var ett trevligt sammanträffande.

LinneaNo
Bosse Emma