Lika-Senjs län

Grillad fisk a la Kocijan, det är godaste fisken det!
tisdag 4 augusti 2015 - Lun, Lika-Senjs län, Kroatien

Tisdag Efter frukosten blev det dags att gå ner till turistbyrån och fråga Sanjas syster om hjälp med bussbiljetter. Jag och Adam ska åka buss från Zadar till Trogir, för att ta flyget från Split till Kastrup på fredag kväll. Jag fick själv placera mig framför datorn på

Första turen med båten!
måndag 3 augusti 2015 - Lun, Lika-Senjs län, Kroatien

Måndag Ännu en löpartur för mamma och mig. Puh, det var tufft idag! Träningsvärken har känts av hela dagen! Idag skulle motorn på båten. Det var inte lätt! Emil och pappa hjälptes åt och till slut, efter att Emil använt lite av sina verktyg, fick de motorn på plats. Jag och mamma

Novalja, inget för mig.
söndag 2 augusti 2015 - Lun, Lika-Senjs län, Kroatien

Söndag Dagen startade med en 2km löprunda längs med havet. Himla skönt och det kändes väldigt lätt att springa! Väl tillbaka köpte jag och mamma, som också sprang med, bullar och sen blev det frukost på balkongen. Efter det bar det av till Novalja för att fixa papper till båten och

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Det finns Super Mario och Marijo..
lördag 1 augusti 2015 - Lun, Lika-Senjs län, Kroatien

Lördag Idag har varit "stora-hämta-båtmotorn-dagen". Båtmotorn har förvarats hos en man vid namn Marijo i staden Novalja. Han är inte lätt att få tag på, men snälla Marina (dottern till de som har huset vi bor i), fick till slut tag på honom. Vi skulle vara på plats vid hans ställe,

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
På plats i det lilla paradiset!
fredag 31 juli 2015 - Lun, Lika-Senjs län, Kroatien

Fredag Adam var ute på äventyr igår, så han kom till oss mitt i natten. Skönt att han var på plats iaf. Steg upp och drag iväg mot Riviera, för att hämta upp Emil. Körde till stationen och Emil tog med bilen hem. Tåget gick 6:20 söderut och det kändes något sövande, men de medtagna

10-12/9
fredag 12 september 2014 - Novalja, Lika-Senjs län, Kroatien

Här har vädret varit lite tråkigt med mycket regn, torsdagsförmiddag var ok, då tog vi en promenad i omgivningarna och inhandlade lite gott bröd som vi sen fick avnjuta inomhus. Kvällen blev bättre, då gick vi till hamnen, tittade på folk och båtar, en glass slank minsann också ner.

Gull-Britt Johansson
Henkaochjag i Kroatien 2014
Senast aktiv - från Marco Island, Florida, USA
4-10/9
onsdag 10 september 2014 - Novalja, Lika-Senjs län, Kroatien

Hej! Vår resa började med ändrade planer. Från att ha tänkt starta tidigt fredag morgon , beslöt vi istället åka torsdagkväll vid, 23:30, efter bridgen, för att slippa morgontrafiken. Efter några timmars sömn i Trelleborg körde vi på färgan till Sassnitz. Överfarten var mycket

Gull-Britt Johansson
Henkaochjag i Kroatien 2014
Senast aktiv - från Marco Island, Florida, USA
Vandring i Plitvicka nationalpark
söndag 21 juli 2013 - Plitvička Jezera, Lika-Senjs län, Kroatien

Det tog 4 timmar bilresa från campingen i Baska Polje till nationalparken Plitvicka och hotellet Jazero vi bor på. Ligger endat 5 min gångväg från np. Kom fram vid lunch och gick sedan en 2 timmars walking trail i np. Soligt och 30 grader, men mycket av vandringen var i skog och skugga. En

Helsenorna
helsenorna i Camping i Kroatien 2013
Senast aktiv - från Kaprun, Österrike
2013-07-09 - Till planeten Pandora och tillbaka
tisdag 9 juli 2013 - Plitvica Selo, Lika-Senjs län, Kroatien

Att laga kyl i Österrike visar sig vara löjligt enkelt. Vi googlar och lyckas hitta en reparatör i Villach. I bilen på vägen dit ringer vi till Mr J som sålde husbilen till oss. Mr J är mycket trevlig men allt som oftast usel på att svara i telefon. Den här gången svarar han faktiskt –

Christer Perslöv
ChristerHelena i Roadtrip i Europa
Senast aktiv - från Stäket, Stockholms län, Sverige
onsdag 20 juli 2011 - Novalja, Lika-Senjs län, Kroatien

Ja nu verkar det som om de fått fart på resedagboken igen. Vi har nu hamnat på ön Pag och Novalje. En camping som rymmer 5000 campare. Här är kargt och stenigt. Östra sidan har ingen växtlighet, men här är fint. Vi färjade över, men det går att åka ner mot Zadar och sen vägen upp

Berith Mentell
Beme i Detination Ungern
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige

31 juli 2015 - 7 augusti 2015

Åker till Kroatien med min bror Adam och möter upp våra föräldrar. Tid att återse den lilla orten Lun, på ön Pag.

Kroatien 2014

Kroatien 2014

5 september 2014 - 17 oktober 2014

Denna gång hade vi tänkt oss hela vägen till södra Kroatien. Vilken väg som ska ta oss dit har vi inte bestämt ännu. Hoppas ni vill göra oss sällskap, det uppskattar vi mycket, så häng med!

Camping i Kroatien 2013

Camping i Kroatien 2013

29 juni 2013 - 26 juli 2013

Helsenornas bil och camping semester i Kroatien sommaren 2013.

Roadtrip i Europa

Roadtrip i Europa

29 juni 2013 - 31 juli 2013

Med husbil i Europa - Kroatien tur och retur.

Detination Ungern

Detination Ungern

3 juli 2011 - 6 augusti 2011

I år har vi inte planerat resvägen får se hur vi åker. Vi ska i alla fall beöka Auswitsch i södra Polen. Vad vi besöker under resan visar sig.

Kroatien nästa

Kroatien nästa

19 maj 2011 - 26 maj 2011

Det här är en bonusresa. Man kan helt enkelt inte låta bli att åka när det är så billigt och man blir erbjuden att följa med tre tonåstjejer. Mannen avstod av något oförklarligt skäl. Vi har hyrt en bil som vi kommer att hämta redan på flygplatsen. Sen får vi se vad vi har lust att göra.

Balkans

Balkans

5 juli 2010 - 25 juli 2010

A 3-week journey visiting Italy, Slovenia, Croatia, Bosnia & Hercegovina, and finally Hungary midsummer 2010. With my travelbuddy Kenth. Here are some of my favourite photos from the various places. Good memories :)

Interrailing 2010

Interrailing 2010

16 augusti 2010 - 4 september 2010

Tågluff express med Adrian.

Eurotrippin2010

Eurotrippin2010

4 juli 2010 - 22 augusti 2010

Becka och Millan drar pa sig ryggan, f¨r att se sig om i Europa

Balkan express

Balkan express

25 juni 2010 - 14 juli 2010

Dags för en efterlängtad semester. I år bär det av till släkten och sen blir det en lugn och harmonisk semester vid adriatiska kusten. Häng på!