Primorje-Gorski kotars län

Apartamenti
torsdag 2 augusti 2018 - Punat, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

Prövar på att bo i lägenhet i Punat för att bo närmare vår favoritstrand "stenstranden". Tyvärr fick man bara bo 2 personer i drömhuset Val's nature. PS notera hinkarna på fönsterbrädan. Det är eremitkräftor från campingens strand. Tror dom är döda nu. De har inte rört sig på

Här bor vi
torsdag 2 augusti 2018 - Punat, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

Tittar man noga så ser man tältet bland alla husbilar och husvagnar.

En dag på stranden

Pebbled beach! Äntligen!Vi har badat och snorklat i timmar.Och så såg vi får.

"Strand"

Åkte för att kolla på stranden på Krk. Det var ingen sandstrand utan en Rörstrand med ett lerbadshål.Åt matsäck. Åkte tillbaka...

San Marino camping
torsdag 26 juli 2018 - Lopar, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

Från stillhet i Selce till full aktivitet... Camping San Marino myllrar av liv och rörelse ocj får mig att minnas dagar vi tillbringat på Böda sand. Det är full fart och människor överallt hela tiden.här finns en mataffär,restauranger, fiskaffär, bageri och mer ändå, campingen har

Medelhavet
torsdag 26 juli 2018 - Rijeka, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

Medelhavet!! 🇭🇷

Resans sista soldag tro?
söndag 23 juli 2017 - Opatija, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

Idag förbereder vi oss för att verkligen njuta av dagen med så mycket sol och bad som är möjligt före avresan imorgon....Vi kan se på alla håll....regn & åska! Vilken väg vi än väljer så är det regn som utlovas, Därmed inte mycket att be för. Bara gilla läget och anpassa vägen

Dagen för resan norrut igen....(snyft)
lördag 22 juli 2017 - Opatija, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

Idag började vi vår resa redan kl.7 från Tucepi, precis som planerat. Vi påbörjade packningen redan kvällen före, så det gick ganska snabbt och smidigt på morgonen....när det ännu var någorlunda svalt. Rätt kvavt var det ändå och vi anade att det var åska i luften.Precis när vi

Trevlig Midsommar!

Idag är det midsommar och vi önskar alla en trevlig en! Vi har firat med små grodorna i vattnet och gjort en mini midsommarstång. Dessvärre verkar potatis och sill utebli. Men vi har det fantastiskt här på Camping Skrila på ön Krk i Kroatien. Den ligger vid vattnet och är i etage, så vi

Ändrade resplaner
lördag 19 september 2015 - Krk, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

När vi skulle betala idag för att åka tidigt imorgon visade det sig att vi har ett rabattkort som gör att 7 dagar ger en gratisdag, 14 dagar ger två gratisdagar. Vi har stått här 13 dagar imorgon, därför är söndagen gratis. Allt som är gratis är ju att ta vara på så nu ändrade vi

Ove Gustafson
Ovegeson i Kroatien 2015
Senast aktiv - från Krk, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien
Med Pilote husbil genom Europa

19 juli 2018 - 7 augusti 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

The Balkan Tour Light 2017 (då vi aldrig lämnade Kroatien)

18 juni 2017 - 15 juli 2017

Denna sommar packar vi bilen med campingprylar och drar ner till Balkan.

Kroatien 2015

18 augusti 2015 - 19 augusti 2015

Håller på att städa och kolla allt i husbilen. Har servat med oljefilter och byte motorolja. Bytt luftfilter, bytt växellådsolja, möbelpolish på alla träytor inne, tvättat solpanelen och stora takluckan (svalorna har skitit på taket). I morgon eftermiddag ska vi börja lasta in kläder, mat och allt annat som behövs. På torsdag efter frukost och hundpromenad åker vi. Vi kommer att ta färjan mellan Helsingborg-Helsingör på fredag morgon rakt genom Danmark och färja Rödby-Puttgarden under fredagen om det går som vi tänkt, annars så ändrar vi planerna efterhand. Har tänkt försöka komma genom Tyskland utan att köra för mycket motorväg. Tar lite längre tid men det finns många små vackra städer och byar att stanna i eller bara köra sakta och titta. Vi har tänkt att använda ca en vecka på resan ner till Kroatien, lessnar vi småvägarna blir det autobahn.

Sol och hav 2015

16 juli 2015 - 12 augusti 2015

Grovplanen är att åka med husbilen först några dagar till Eva och Micky i Kalmar med några kulturevent, sedan via Trelleborg - Sassnitz, Berlin, Dresden, Wien m.m. till öar i Kroatien. Men ser vi i god tid att det blir "tokvarmt" där styr vi nog över mot Italienska/Franska medelhavskusten eller kanske den Franska Atlantkusten. Husbil = inga förbokningar = flexibelt semestermål/frihet. Bengt o Bettan

På efterlängtade vatten

30 augusti 2014 - 6 september 2014

Båtresa i Kroatien

Sommaren 2013

23 juni 2013 - 28 juli 2013

Dags för semester 2013. I år har vi båda 5 veckors semester och dessa ska vi till största delen tillbringa i Kroatien. Vi hade planerat att börja med några dagar i Prag, men pga dåligt väder där så har vi bestämt oss för att vänta med Prag. Vi tar det på vägen hem istället och hoppas att det är bättre väder där då. Det här blir första riktiga resan med husbilen som vi köpte i höstas.

Husbil i Europa sommaren 2013

13 juni 2013 - 21 juli 2013

Vi kommer att ha Kroatien som vårt första stora resmål. Där kommer vi att "semestra" en vecka eller två och fira midsommar :) Planen är sedan att åka västerut till Italien och bland annat se Venedig. Vart vi åker sedan är inte bestämt. Det enda vi vet är att vi ska stanna till i Danmark hos min morbror på vägen hem. Längtar!! :)

Kroatien

22 september 2012 - 13 oktober 2012

Nu har vi för oss att förlänga sommaren med att åka till Kroatien, Där har vi aldrig varit så det ska bli spännande. En praktförkylning har jag dragit på mig, men hoppas den ska ge med sig innan lördag. Henka är så snäll och hjälper mig med kureringen, han dricker whisky. Nu vill vi ha mycket kommentarer, tack.