Hvar

Om Du vill betala ca 1,3 milj för en vecka.
tisdag 18 september 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi är i jetsetparadiset Hvar. Vi har sett flera stiliga båtar, ca 48m långa. De tar 10 gäster och har 9 mans besättning. Riktigt lyxigt. Man kan åka omkring med dessa båtar en vecka till olika jetsetplatser i Medelhavet, men det kostar. I dag har i vandrat till Borgen Spanjola. Möjligen är

Malte i Ö-luffning i Kroatien
Vi kom med färjan till Hvar, Kroatien
måndag 17 september 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Resan tog ca 2 h från Korcula-Hvar och kostade ca 200skr. Väl framme tog vi vårt motionspass genom att dra våra väskor upp till Villa Fio. Den ligger högt och har fin utsikt. När vi i kvarterat oss gick vi ner till en badstrand en och en bra restaurang. Där tillbringade vi eftermiddagen. En

Malte i Ö-luffning i Kroatien
Besök i Hvar stad
söndag 5 augusti 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Igår tog vi bussen till Hvar stad efter mera löpning 🏃‍♀️ och en god frukost.Bussresan tog närmare en timme och väl i staden så gassade solen ☀️ Vi svalkade oss med glass och bad, såg St Stephens Cathedral och åkte tillbaka till Jelsa efter lunch bestående av två toast. Bara

betyouare i Hvar, Kroatien
Paradiset
onsdag 1 augusti 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Så har vi då kommit till ön Hvar, Kroatien. Efter drygt 3 timmar med flyg, 1 timme med buss och 2 timmar med båt så kom vi så till detta underbara lilla hotell; Mladina Apartments. Vilket ställe, vilken gästvänlighet och vilken miljö att få vara i. Jag är så tacksam som får uppleva

betyouare i Hvar, Kroatien
Vira Camping, Hvar
lördag 13 juli 2013 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Morsning korsning, det är svårt med uttalet och stavandet av det lokala språket. Hvala, som vi avslutade ett tidigare inlägg med betyder tack eller varsågod, så passar inte riktigt in. Så nu håller vi oss till svennebanan. Nu är vi på ön Hvar och på campingen Vira i staden Hvar. Vi har

Helsenorna
helsenorna i Camping i Kroatien 2013
Senast aktiv - från Kaprun, Österrike
Bad och segling
onsdag 6 juni 2012 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag var vädret strålande igen. Vi åt frukost på terrassen och packade en väska för bad och hoppades att det även skulle bli någon båttur i någon form. Det första stället vi frågade på var fullbokat och även olika resebyråer kollade, det var bara en som sa att vi kunde få en stor

Marie Petersson
Marie_reser i Kroatien
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Makalöst vackra Hvar
tisdag 5 juni 2012 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det var grått och regnigt då vi lämnade Korčula med Krilo-katamaranen klockan sex på morgonen och när vi ankommit till Hvar ca 1,5 timme senare hade det precis slutat regna, men var fortfarande grått och trist. Jag visste ungefär var vår lägenhet låg och vi gick uppför ett antal

Marie Petersson
Marie_reser i Kroatien
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Sista dagen på ön
torsdag 5 augusti 2010 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Våran vistelse här på Hvar är vi riktigt nöjda med! Hunnit med följande bland mycket annat: Sett otroligt mycket norska bratz som verkar steka dygnet runt. Blä! Träffat en diarrehund som gjorde oss ganska äcklade. Dubbel-blä! Insett att det finns engelska stekare. Rätt så många

Hvar är vi?
tisdag 3 augusti 2010 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Jo, vi är på en fantastisk liten ö som heter Hvar utanför Split. Båtresan hit tog längre tid än beräknat men väl framme var det väl värt mödan! Här är det varmt och väldigt vackert. Nu ska vi strax gå ner till den mysiga hamnen där det finns flera restauranger och vattnet glittrar

Hvar, Kroatien

Hvar, Kroatien

1 augusti 2018 - 8 augusti 2018

Mor och dotter resa till Kroatien ❤️

Ö-luffning i Kroatien

Ö-luffning i Kroatien

6 september 2018 - 26 september 2018

Vi flyger till Dubrovnik via Zagreb. Sover i Dubrovnik i 5 nätter. Sen beger vi oss ut på Ö-luffning i Kroatiens arkipilag. Vi avser besöka Korcula, Hvar och Split. Därifrån tar vi bussen tillbaka till Dubrovnik. Kroatien blev självständigt 1991 efter en blodig skilsmässa från Jugoslavien. Landet gränsar till Slovenien, Ungern, Serbien, Bosnien-Hercegovina och Montenegro. Kustlinjen är ca 1778 km och landet har ca 1246 öar. Vattnet i Adriatiska havet är kanske Europas renaste. Jag tänker lägga in bilder och lite text och Ni får gärna skriva texter/inlägg och lägga in bilder. Jag reser med Inger och vi skall vandra åka båt, tanka mycket sol, göra utflykter och lära oss en del om Kroatien. Och framför allt njuta av det goda klimatet. Välkomna att följa oss!

Camping i Kroatien 2013

Camping i Kroatien 2013

29 juni 2013 - 26 juli 2013

Helsenornas bil och camping semester i Kroatien sommaren 2013.

Kroatien

Kroatien

30 maj 2012 - 9 juni 2012

Åker till Split med standby-biljett. Reser runt till Trogir, Dubrovnik, Korcula och Hvar.

Sällskapsresan 2010 - Det bästa ur det mesta

Sällskapsresan 2010 - Det bästa ur det mesta