Makarska

Bara bad
onsdag 19 juni 2019 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Precis så, "bara" bad för tyskarna på klipporna runt halvön. Vi deltog inte i det fria livet utan valde först klipporna innan och sedan beachen. Det är så att säga sommar även i Kroatien...varmt som i en bakugn. De sköna pinjeträdens skugga gav skyddet vi behövde. Merry (med lite

Sixtensvassaklor i Balkan i Princip
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Kroatiska kusten, Rammstein i Taxin!!! och roaming på!
tisdag 18 juni 2019 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Efter frukost i Mostar mötte Mili upp oss med sin van.  Vi har bokat shuffle till kusten på 2h.Vilken start, sätter sig i bilen å då går låten Puppe igång från senaste Rammsteinplattan. Mili å Gandalf grå fann varandra genom musikens språk och resan gick blixtsnabbt genom passkontroll

Sixtensvassaklor i Balkan i Princip
Avslappnande avslut
tisdag 11 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sista heldagen, som alltid har veckan gått rasande snabbt, snabbare än man hinner med i huvudet. Men vi är överens om att en vecka är ganska lagom och att det känns okej att åka hem imorgon,  även om vi har haft det himla bra.Sista dagen har föga förvånande spenderats i närheten av

Dag 2
fredag 7 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Förmiddagen ägnades åt bad och strandhäng. Slappt och slött och varmt,  typ 28 grader. Lek med Hanna och stenar,  läsning och allmänt  slöande, helt enkelt.När det blev dags för lunch vandrade vi åt lite mer centrala hållet och därefter hamnade vi på nästa strand. Efter att jag

Ankomst å första- dag
torsdag 6 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det här är ju en chillaxigare lugnare resa än jag brukar göra,  men vill ändå skriva några rader,  om inte annat för mig själv å ha kvar det sen (å så mamma å pappa vet att man fortfarande lever. Malin, lilla Hanna å jag anlände efter en del förseningar till slut till vårt lilla

När 00-talet kom till Makarska, Hvala och Balkanreggaeton
lördag 8 augusti 2015 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Nu har jag lämnat familjelivet bakom mig och har sedan några dagar tilllbaka slutit upp med Bojan, Veronica och Cinthya. Vi befinner oss i Makarska som ligger en 2 timmars bussresa från Dubrovnik. Enligt herren i receptionen på hotellet i Dubrovnik i alla fall. I verkligheten tog det 3.5 timmar

Daniel Linares
Daffny i En 3 delad resa
Senast aktiv - från Viña del Mar, Región de Valparaíso, Chile
Dubrovnik. Ösregn. Split.
tisdag 16 september 2014 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Blev inte så mycket uppdaterat här dom sista dagarna i Kroatien, mycket på grund av långsamt internet....och så hade vi inte alltid tid heller, det är så mycket annat man också vill göra. Onsdagen hade vi bestämt oss för att köra söderut till Dubrovnik. Det skulle ta ca 3 timmar och

Rehabdag
tisdag 9 september 2014 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag var det en sol och bad dag. Stranden här (och över hela Makarska Rivieran) består av väldigt vassa stenar i olika storlekar, det är väldigt smärtsamt att vara utan badskor. Fördelen är ju att man inte drar med sig sand in och vattnet är kristallklart och härligt varmt, ca 25 grader

Vilodag i Makarska o rundtur till Imotski
måndag 8 september 2014 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Igår hade vi en riktig slappedag i Makarska. Vi tog efter frukosten en promenad till själva centrum. Gick runt och tittade i marknadsstånden, var och lyssnade på en improviserad sångföreställning på en bar....jättefint. Vi hittade en liten restaurang där vi kunde äta vid torget inne i

Makarska Rivieran
lördag 6 september 2014 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi körde igår från Skradin där vi besökt Krka nationalpark. Vår värdinna Marija var väldigt hjälpsam och berättade hur vi skulle köra för att vi så snabbt och enkelt som möjligt skulle ta oss till Makarska Rivieran. En väldigt trevlig tjej som har helt klart för sig när det gäller

Balkan i Princip

Balkan i Princip

14 juni 2019 - 23 juni 2019

På turne i forna Jugoslavien med flyg, tåg, fots, kajak, minibuss & båt.

Chillaxa i Makarska

Chillaxa i Makarska

5 september 2018 - 12 september 2018

Kroatien Slö slapp häng med Malin å Hanna

En 3 delad resa

En 3 delad resa

1 augusti 2015 - 21 augusti 2015

Blir en liten tripp med start i södra Kroatien och slut i Österrike. Resan reses först med familjen sedan med vänner och avslutningsvis själv. Hoppas jag träffar en Habsburgare eller en hamburgare. Davor Suker hade varit kul att springa på med.

Kroatien september 2014

Kroatien september 2014

3 september 2014 - 14 september 2014

En semesterresa tillsammans Pia o Sven-Erik till Kroatioen. Vi flyger till Split och tänker bo 2 nätter i Trogir, därefter tänker vi köra omkring bl a till Krka en nationalpark med många vattenfall. Därefter är vår tanke att åka söderut längs Makarska rivieran och stanna till där vi känner för det. Vi tänker åka ner till Dubrovnik och därefter ställa färden norrut igen.

Bilsemester till Kroatien

Bilsemester till Kroatien

28 juli 2013 - 10 augusti 2013

Via Österrike och Italien körde vi ner till Bratus på Makarska Rivieran. En helt underbar bilsemester som gav mersmak.

8 augusti 2012 - 16 augusti 2012

Dyk och solresa till Kroatien. 8 välbehövliga och helt försvarbara semesterdagar:)

16 juli 2011 - 23 juli 2011

En reseupplevelse som länge hängt i luften där sambon tagit initiativet. Resan är vår första resa tillsammans och den ska föra oss ännu närmare varandra. Trevlig läsning.

31 juli 2010 - 7 augusti 2010

Nu är det dax igen för en sista minuten resa. Det en vecka i Split nu på Lördag 31/7.

Fyra brudar i Kroatien!

Fyra brudar i Kroatien!

24 juli 2010 - 31 juli 2010

Det blev en sista minuten, ospecificerad, till Makarska rivieran med Emma, Elin och Kirre! Ska bli så roligt, längtar även om det inte var så längesen man var iväg.....Vattnet ska vara superfint så snorkel och simfötter ska med! Makarska rivieran ligger ca 10 mil söder om Split och vi vet ju som sagt inte hur boendet ser ut men garanterat mindre än 600m till strand och centrum!

Kroatien och Italien, sommar 2010

Kroatien och Italien, sommar 2010

21 juli 2010 - 7 augusti 2010

Jag och Älsklingen flyger till Zadar i Kroatien. Till vilka orter i Kroatien det sedan bär av får vi se... Flyger hem gör vi sedan från Venedig. Och vem vet, kanske hinner vi med en tur till Slovenien däremellan också... =)

Bubbelfian
Sixtensvassaklor