Omiš

Kaos
tisdag 13 augusti 2019 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det tog sin tid att komma från ett kaosregnande Landvetter till ett värmeindränkt Omis, den lilla staden vid floden och havet några mil söder om Split. De har byggt ut Splits flygplats så nu är den stor, rymlig, fräsch och ljus. Det var några år sen den utbyggnaden påbörjades så det

esmj i Kroatien...
Senast aktiv - från Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Egen-dag med zipline och luffare
måndag 10 september 2018 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Planen för idag var att Malin & Hanna skulle hända på stranden hela dagen och att jag skulle åka iväg på egna äventyr. Sagt och gjort så tog jag bussen till Omiš. Jag var där 1,5 timme innan min bokade tid så jag hann ta en caching-promenad längs efter stranden och ut på piren.

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Chillaxa i Makarska
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
4/10-11/10
lördag 11 oktober 2014 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hej I loviste har vi gått på upptäcktsfärder runt by och ut på landet. På kvällarna ylas det hej vilt i skogen, som ligger bakom campingen. Nu har vi fått reda på att ljuden kommer från schakaler. Måndag morgon packade vi och drog vidare från Peljesac, som är berömt för landets

Gull-Britt Johansson
Henkaochjag i Kroatien 2014
Senast aktiv - från Marco Island, Florida, USA
Mobil
måndag 12 augusti 2013 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Detta skrivs på mobilen. Så ta det som ett hot, eller snarare som ett löfte: detta blir kort. Vi är i Omis. Bor på samma ställe som ifjor, d v s på Apartmani Marta. En liten men funktionell lägenhet. De som förestår den är väldigt generösa. När vi anlände dök ett fat med något

esmj i Kroatien - what else
Fortress
måndag 8 juli 2013 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag har vi inte varit på stranden. Vi har istället spelat 500. Inge och Emilia cyklade till affären för att handla lite och under tiden passade jag på att tvätta lite kläder. Frågan är hur de tänkt att man ska kunna tvätta på ett bra sätt här! Tvätthoarna är väldigt låga och

Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Blåsten fortsätter. Markis in och markis ut
söndag 7 juli 2013 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vid 2-tiden i natt var Inge och jag ute och vevade in markisen. Det såg ut att lugna ner sig och inte bli så illa först så vi gick och lade oss. Men oturligt nog började det blåsa mer igen, så det var bara att klä på sig och gå ut igen. Vi har tillbringat några timmar på stranden med

Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Markistrubbel! Men inte vår som väl var
lördag 6 juli 2013 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det har varit varmt i natt och det har vi inte varit vana vid än så länge på den här semestern. Vi är glada över att ha Melissa, som jag skrev igår. Annars hade det säkert känts ännu varmare. Efter att lyssnat på blåsten och billarm och Inge till slut kommit in och lagt sig så somnade

Omis
fredag 5 juli 2013 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

I morse var vi uppe något tidigare än vi brukar eftersom vi skulle vidare till Omiš. Jag gick till affären och köpte bröd till frukost och en vattenmelon av grönsakstanten vid affären. När jag kom tillbaka till husbilen var jag tvungen att sätta mig ner och vila - ryggen gjorde riktigt

Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
En sedelärande berättelse om alkohol och frukost
torsdag 23 augusti 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Tack till David som körde oss till Landvetter halv 5 på morgonen i lördags. Det kan inte nog betonas. Sen lyfte vi från ett ösregnigt Göteborg strax innan sju och två timmar senare, lite drygt, landade vi i ett Split med värmereglaget satt på max. Vårt första stopp på den här resan

esmj i Dalmatien
Bilder från igår
fredag 29 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Förhoppningsvis kommer här lite bilder från igår.

Annika Lavesson
Vidakatten i Kroatien och Italien 2012
Senast aktiv - från Feuchtwangen, Bayern, Tyskland
Kroatien...

10 augusti 2019 - 3 september 2019

För bonuspengen åker vi gratis med SAS till Split och sen tar vi drygt tre veckor på ön Brac, och kanske någon mer stans.

Chillaxa i Makarska

5 september 2018 - 12 september 2018

Kroatien Slö slapp häng med Malin å Hanna

Kroatien 2014

5 september 2014 - 17 oktober 2014

Denna gång hade vi tänkt oss hela vägen till södra Kroatien. Vilken väg som ska ta oss dit har vi inte bestämt ännu. Hoppas ni vill göra oss sällskap, det uppskattar vi mycket, så häng med!

Sommaren 2013

23 juni 2013 - 28 juli 2013

Dags för semester 2013. I år har vi båda 5 veckors semester och dessa ska vi till största delen tillbringa i Kroatien. Vi hade planerat att börja med några dagar i Prag, men pga dåligt väder där så har vi bestämt oss för att vänta med Prag. Vi tar det på vägen hem istället och hoppas att det är bättre väder där då. Det här blir första riktiga resan med husbilen som vi köpte i höstas.

Kroatien - what else

10 augusti 2013 - 31 augusti 2013

Som vanligt på vår sommarsemester - Kroatien.

Kroatien och Italien 2012

20 juni 2012 - 9 juli 2012

Denna sommar bär det iväg på en liten nostalgitripp. Familjen har utökats med två nya familjemedlemmar; en flickvän som åker med och en katt som får stanna hemma tillsammans med en familj som ska bo i vårt hus när vi är borta. Vi packar bilen och kör genom Tyskland, Österrike och Slovenien för att spendera en vecka i Kroatien och därefter en vecka i Italien. Hit åkte vi när barnen var små och nu är det dags igen!

Dalmatien

18 augusti 2012 - 8 september 2012

Vi reser till vår "sommarstuga", ön Brac, igen. Tre veckor av total avkoppling.

Makarska Rivieran 2011

23 juni 2011 - 24 juli 2011

Sensommar på Brac och en sväng till Omis

13 augusti 2011 - 3 september 2011

Då var det dags att åka till den kroatiska övärlden igen.

Balkan

2 juli 2010 - 19 juli 2010

Happy summer! One more time we are fortunate to have Tina (19) and Marius (17) together with us. Today we fly to Wiesbaden in Germany where we will spend the rest of the weekend. The rest on the tour will be enjoyed in ex-Jugoslavia. Do look forward to get news from us.