Omiš

Full fart bakom motorbåt och fotboll!
torsdag 28 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Två lata dagar i solen har det blivit. I går hittade vi en egen strand en liten bit bort där vi tillbringade dagen. Ganska färgglada hade vi hunnit bli till kvällen. Kvällsmat intogs hemma. Det blev pasta med räkor och vitlöksbröd (dinosaurienuggets och korv till de som inte gillar räkor)

Senast aktiv - från Feuchtwangen, Bayern, Tyskland
Sol, bad, shopping, morfar och en hel melon
onsdag 27 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi har funnit oss väl tillrätta och kommit in i semesterlunken. Det har man när tom pappan i familjen säger att han varvar ner och laddar batterierna. Vi har det lugnt och skönt. Vi har hittat våra löprundor (antingen på ena eller andra hållet på huvudvägen och med livet som insats),

Första "riktiga" semesterdagen
söndag 24 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Efter en löprunda i värmen och en god frukost på balkongen väntar nu stranden!!! Idag ska vi bara slappa och njuta av att vi är här och har en massa förhoppningsvis härliga dagar framför oss! Hoppas att det går att få in lite bilder här idag. Kram till alla!

Senast aktiv - från Feuchtwangen, Bayern, Tyskland
Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.......
lördag 23 juni 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Ja, då var vi tillbaks på banan och Resdagboken fungerar igen! Vi lämnade Gera i torsdags och siktade in oss på Radstadt och vårt mysiga hotell där. Utanför Munchen märkte vi att AC:n gick ner för räkning.... Med 29 grader utanför blev det näst intill olidligt i bilen och vi började

Senast aktiv - från Feuchtwangen, Bayern, Tyskland
I kväll: Malmö FF (samt en flodtur)
onsdag 17 augusti 2011 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Dagbok för tredje dagen i rad. Så här ofta blir det inte framöver med största säkerhet. Ta det som ett löfte. Det är sista eftermiddagen och kvällen här i Omis. I morgon bitti tar vi bussen till Split och därifrån färjan över till ön Brac och byn Bol. Där blir vi sen i 2 veckor. I

Kineser, kineser, överallt kineser
tisdag 16 augusti 2011 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi har läst om skyfallen hemma. Vet inte hur mycket som kom i Varberg, men vi har förstått att Västkusten blev hårt överfallet av regngudarna. Men nog om väder nu, för inte vill väl någon läsa att vi i kontrast till detta har runt 30 grader varmt i luften, 24 i vattnet, att vi ännu

Sånär vi kom ifrån varandra
söndag 14 augusti 2011 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Omis ligger 25 kilometer söder om Split och består av en nyare del och en äldre del. Den lilla staden delas av floden Cetina som här har sitt utlopp i Adriatiska havet. Det är ett helt fantastiskt vackert ställe vi kommit till, som vi av en ren tillfällighet såg ett pausprogram om på

VARMT!
onsdag 13 juli 2011 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Lika varmt idag med. Efter frukosten hasade vi till stranden, badade och badade. Ulf snorklade och fick ihop en rejäl snäcksamling. Kaffe, bad, lunch, bad… ja så har den här dagen sett ut. På eftermiddagen tog vi en cykeltur till ett café i närheten. Efter kaffet fortsatte vi en bit längs

Carina Dahlenlund
Adria680st i Makarska Rivieran 2011
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Camp Galeb
tisdag 12 juli 2011 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag åkte vi till Omis. En liten stad som vi tidigare passerat. Vi parkerade och gick runt lite grann. Det är väldigt mysigt här med smala gränder där man kan strosa och titta på folk. Vi bestämde oss för att stanna här ett par dagar, så vi letade upp en camping alldeles utanför staden.

Carina Dahlenlund
Adria680st i Makarska Rivieran 2011
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Omis i Kroatien - okänd liten pärla
tisdag 5 oktober 2010 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Den pittoreska staden Omis kom vi till av en slump. Men jag blev så förtjust i denna illa stad, (bara en halvtimmes bilfärd från Split). Här finns tom fina sandstränder som är ovanligt i Kroatien. Staden omsluts av höga berg o ligger vackert vid Cetinaflodens mynning, vi gjorde en 2 timmars

Berit Wahlström
Desires i Skopelos