Supetar

Varsågoda och sitt
måndag 2 september 2019 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sista dagarna i Bol gick i samma tempo och takt som alla de andra, och vädret var omväxlande 35 och 33 grader temperaturmässigt alltmedan solen var allestädes närvarande. Men slutligen kom vi till slutet som man alltid gör till slut, och vi sa adjö till familjen Krunic med ömsesidiga

Filosofi
fredag 31 augusti 2018 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

En kort sista anteckning från den här resan. I detta nu sitter/ligger vi på en strand i Supetar och själva byn har vi rakt framför oss. Trots att vi haft den vyn framför oss så många gånger så är det ändå så att vi njuter av den. Kanske också beroende på att det idag är sista dagen

Snacksalig Madame
torsdag 31 augusti 2017 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sedan igår runt lunch är vi i Supetar. Som vanligt tog vi lokalbussen över bergen hit och efter en fika på ett kafé och en kortare promenad så var vi framme hos Madame. Och till vår glädje men ej förvåning,  hon var sig lik. Hon hälsade oss välkomna och gav oss nyckeln till vår

Ingen Madame
torsdag 25 augusti 2016 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Igår var det så dags att lämna Bol och åka över bergen till Supetar. Det har blåst en kraftig nordan de senaste dagarna, så kraftig att vi i måndags inte ens kunde ta oss till stranden. Vi stackare. Men bussfärden över bergen på de svindlande och smala serpentinvägarna gick bra. Och

Alvin i Supetar
tisdag 31 maj 2016 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Då var vi hemma igen, Alvin och jag. Vilka dagar vi har haft! Vi började i onsdags med en vansinnigt tidig tågresa från Varberg till Kastrup. Därefter flyg till Zagreb där vi bytte flygplan mot Split. Buss från flygplatsen till Splits hamn och lyckades precis komma med en färja till

Pepparstek och varjager
fredag 28 augusti 2015 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Nu är det ju inte säkert Resedagboken fungerar när det är dags att trycka på publicera. Det har varit ett jäkla strul under den här redan. Vi får se. VARJAGER (Reste i österled) PLANETEN (Nyllet) LADUSVALA (Uthusflygare) ERSA (Ovän i dikt) Vi blev nog lite övermodiga och kanske lite

Åska
torsdag 29 augusti 2013 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Så sitter vi här på torsdagskvällen i Supetar. 2 nätter har vi varit här, 2 kvar innan flyget hem går på lördag förmiddag. Här är naturligtvis det mesta sig likt. Madame tog emot oss med öppna armar och en flaska Prosek. Den sistnämnda ska med hem likt varje år. Det vi fick att

Madame är tillbaka
fredag 7 september 2012 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Stefan, jag minns inte om det var just den du drack. En lager vill jag minnas, kanske en IPA också. Men du fick mig att längta efter en sådan god öl. Här nere har det inte blivit så många. Hoppas den smakade. *** Det var väl tur att Roger inte behövde läkarvård just nu då… Hoppas ni

Supetar = 1 häftstift
fredag 2 september 2011 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hade inte tänkt att skriva något mer, men så dök det upp internet här i lägenheten vi hyr av Madame (blir hon aldrig äldre?) och dessutom får man ett litet häftstift på kartan över resan man gör när man kommer till ett nytt ställe, så därför blir det en sista anteckning. Har full

Kroatien...

Kroatien...

10 augusti 2019 - 3 september 2019

För bonuspengen åker vi gratis med SAS till Split och sen tar vi drygt tre veckor på ön Brac, och kanske någon mer stans.

Bol och Supetar - igen.

Bol och Supetar - igen.

12 augusti 2018 - 1 september 2018

Söndag till lördag nästan 3 veckor senare. Med SAS (direktflyg från Göteborg). Till Bol. Avsluta med några dagar i Supetar. Samma samma, men alldeles underbart som alltid.

Brac, Kroatien

Brac, Kroatien

16 juni 2016 - 23 juni 2016

kroatien med mamma

Hrvatska

Hrvatska

16 augusti 2017 - 2 september 2017

Till Split och Bol på ön Brac. Precis som vanligt.

Surprise, Kroatien igen

Surprise, Kroatien igen

11 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Kroatien. Bol och Supetar. Som alltid i augusti.

Till Supetar med Alvin

Till Supetar med Alvin

25 maj 2016 - 28 maj 2016

När Alvins storasyster fyllde 11 åkte hon och jag till Wien. Nu när Alvin blivit 11 tar vi oss till Supetar några dagar för att bada och ha allmänt kul.

Jodå, Kroatien i år igen

Jodå, Kroatien i år igen

15 augusti 2015 - 29 augusti 2015

Det blir väl cirka 11 dagar i Bol och 3 dagar i Supetar. Slappa och ha det gott. Som vanligt.

Kroatien - what else

Kroatien - what else

10 augusti 2013 - 31 augusti 2013

Som vanligt på vår sommarsemester - Kroatien.

Dalmatien

Dalmatien

18 augusti 2012 - 8 september 2012

Vi reser till vår "sommarstuga", ön Brac, igen. Tre veckor av total avkoppling.

Sensommar på Brac och en sväng till Omis

Sensommar på Brac och en sväng till Omis

13 augusti 2011 - 3 september 2011

Då var det dags att åka till den kroatiska övärlden igen.

Michael Baggelin
baggelin