Tučepi

Dag 4 - Klätterdag?
tisdag 9 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi hade bokat en taxi för 7 pers till 05:50 för att åka till Brela för att klättra. Jag vaknar dock 03:00 av att himmlen öppnar sig.Jag springer upp och ut på balkongen och hämtar in min sarong och mina badshorts som hängde på balkongräcket. Det var dyng sura. Även våra stolsdynor och

Dag 3 - Båtutflykt - Hvar och Brac
måndag 8 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi gick upp vid halv åtta, handlade lite bullar och käkade frulle på ballen. Sen var det dags att ge sig av mot hamnen.08:45 avgick båten och seglade mot ön Hvar. Vi satt på andra våningen där bak, under tak. Det var fint väder, solen sken och fåglarna kvittrade.Efter ca 2 timmar kom vi

Dag 2
söndag 7 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

På morgonen gick vi till Konzum o handlade brö, smör o pålägg som vi avnjöt på balkongen. Innan lunch så gick vi på informationsmötet på andra sidan stranden.På vägen tillbaka köpte vi en Burek samt stannade o badade med de andra utanför deras hotell.De hade pratat med Emil, en

Dag 1 - Helsingborg - Göteborg - Split - Tučepi
lördag 6 juli 2019 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi körde hemifrån strax efter tio. Det regnade mer eller mindre hela vägen till Landvetter. Vi lämnade bilen på en långtidsparkering. Aningen kaosartat, vi ställde bilen i myllret, lämnade in bilnyckeln, de frågade inte var vi satt bilen. Jaja hoppas att de vet var bilen är när vi

Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
En härlig bad- och slappdag!!
tisdag 18 juli 2017 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag har vi bara slappat och mått bra, så inte så mycket resa att skriva om. Men tänkte att några bilder som visar vårt boende i olivlunden samt några vyer från strandpromenaden kan skapa förståelse för vad som gör att vi söker oss hit ner...Vi har planerat vår utfärd till Ploce

Dagen för hoj- & klädvård 😉
måndag 17 juli 2017 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Nu har både hojarna & kläderna fått uppfräschning!Redo för nya äventyr...(planerar för utflykt på onsdag med buss till Trpnj och hälsa på Monika som bor där på sommaren)På kvällen blev det ett besök i granngården, där restaurang Konoba Ranc finns. En häftig och unik

Framme på vårt mål! Jippiee =)
lördag 15 juli 2017 - Tučepi, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag var det endast slutetappen på ca 25 mil att köra från Starigrad till Tucepi.Starten gick vid 9-tiden från vårt enkla boende (men helt ok.där det även ingick en bra frukost. Till det facila priset av totalt 530 kr för båda)Vi väljer att först köra inlandsvägen fram till Trogir,

Balkan tajm 2

Balkan tajm 2

6 juli 2019 - 13 juli 2019

Kroatien, Tučepi en vecka med Strandqvistarna och Schultzarna.

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.