Varaždins län

Kroatien - Wien
torsdag 7 juni 2018 - Ivanec, Varaždins län, Kroatien

Nu börjar man blir trött och mör efter tidiga mornar och långa dagar. Dagens etapp är Kroatien till tåget i Wien. Värmen är inte lika tryckande som igår.

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
dimmigt värre...
tisdag 18 januari 2011 - Varaždin, Varaždins län, Kroatien

...vädret alltså.. inte jag... idag bestämde jag mig för att ta det lungt.. avgång 10:30... men jag tänkte hinna ner i verkstan innan om jag fick det vill säga... som tur var fanns det en engelsktalande tågklarerare.. han ringde ner men ingen svarade.. han sa gå ner.. får jag tag i nån

Daniel Majd
mr majd i vinter i europa 2011
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
helt slut...
måndag 17 januari 2011 - Varaždin, Varaždins län, Kroatien

fast inte för att jag åkt så mycket idag.. utan jag vaknade ca 2 gånger i timmen och kollade klockan så jag inte försov mig inatt... segt... i vilket fall började jag i ett dimmigt Lasko och åkte till ett dimmigt Zidani Most... där hade jag ca 45 minuter innan mitt tåg till Zagreb kom..

Daniel Majd
mr majd i vinter i europa 2011
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
då var Varazdin över...
tisdag 15 juni 2010 - Varaždin, Varaždins län, Kroatien

för den här gången kan vi säga... försten hade jag inte ork och tid att skriva igår.. fick bara 4 timmar sömn inatt.... var nere i lokstallarna och fotade igårkväll ganska sent... och åkte 5:54 imorse.. men kom tillbaka 8:30 och åt frukost.. igår hände det inte så speciellt mycket att

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

vinter i europa 2011

vinter i europa 2011

5 januari 2011 - 29 januari 2011

rundresa i europa och fota i vinterlandskap...

Interrail del 2 - 2010

Interrail del 2 - 2010

4 juni 2010 - 28 juni 2010

Resan blir i huvudsak nere på Balkan och ev avslutas i Danmark eller nord Tyskland.

Resmål

Ivanec Varaždin