Zadars län

-Framme i värmen!
fredag 14 juli 2017 - Starigrad, Zadars län, Kroatien

-Vilken dag! 😳😩😁Dagen före; -Vi läste väderrapport för flera orter längs vägen...till dagsmålet Starigrad i Kroatien, vid kusten. Överallt var det stora solar...endast på em. skulle det komma in regn på vissa orter.Ok, vi planerade klädsel efter detta. Packade ner fliströjor,

Så otroligt skönt med värme
söndag 9 juli 2017 - Drage, Zadars län, Kroatien

Morsning Xning followers!Vi har ett otroligt behagligt väder där vi befinner oss på Oaza Mira camping i Drage, Kroatien, Strålande sol med klarblå himmel, runt 25-28 grader på kvällarna och 32-38 på dagarna. Det blir mycket bad och solande 😎Vi har dock varit lite aktiva och besökt Krka

Fasiken, stoppade igen....kvar i Kroatien
onsdag 5 juli 2017 - Drage, Zadars län, Kroatien

Hej hej hej,Då vi åkt många gånger genom Bosnien för att korsa Kroatien slog det oss inte alls att det skulle vara annorlunda vid en annan gränskontroll Kroatien till Bosnien. Här nära Dubrovnik på vägen mot Mostar. Fasiken vad fel vi hade. Det blev nobben av ännu en gränspolis. Vi hade

Lämnar båten...
lördag 26 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Lördagmorgon blir vi väckta av dykare under båten. De kontrollerar att det inte är några skador på skrovet. Vi packar ihop oss och äter vår sista frukost på båten. Sen var det dags att lämna Vili. Lite vemodigt! Det blir en långpromenad ända till stranden vid Falkensteiner Borik,

Sista dagen med segelbåten
fredag 25 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Torsdag natt låg vi i gästhamn, en lugn och skön natt. Fredag morgon så skiner solen igen. HÄRLIGT! Det blev ett morgondopp på stenstranden vid marinan innan vi gav oss iväg. Sista dagen med segling genom Pasman kanalen tog oss till Zadar vid fyratiden. Där fick vi tanka båten och lägga

Oväder
söndag 20 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Igår fick vi äntligen komma ut med segelbåten. Vädret var underbart, varmt och soligt. Efter att vi puttrat ut från hamnen så hissade vi segel och seglade norrut. Med motvind så tog det längre tid än beräknat så vi fick ta en alternativ vik att ankra i för det blir mörkt fort. Vi hann

Första natten i Zadar
lördag 19 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Efter att vi landat i Rijeka så tog vi hyrbilen till Zadar på serpentinvägar och motorväg. Ganska hungriga efter allt resande åt vi en god middag med grillat kött och gott vin på en mysig restaurang. Hyrde en jättefin lägenhet mitt i gamla stan genom Airbnb. Gulligaste värden firade

Även vatten ovanifrån
tisdag 2 september 2014 - Kukljica, Zadars län, Kroatien

Hej! Efter en dag med regn och rusk så är väl inte humöret på topp i synnerhet inte som prognosen på alla telefoner i folks händer säger att det ska fortsätta så här resten av veckan. Varför tittar vi på dessa appar i våra telefoner och blir deppade, det är väl bättre att inte

sol & bad
onsdag 20 augusti 2014 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Två dagar i Zadar med bara bad och sol. Här är vackert med bergskedjan på ena siDan och det blå havet på andra. Igår började vi med att leta badskor som man bör ha här. En lång promenad senare hittade vi det och bakandet kunde börja! Nellie o Molly är som russin, mer i vattnet än på

Etapp 2
onsdag 24 juli 2013 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Redan vid strax efter 5 på morgonen började våra grannar att röra på sig. Bilar åkte och bussar kom. Vi insåg strax att vi nog stog ivägen och bestämde oss för att röra oss ner i europa. Tyskland och autobahn är inte allt för upphetsande så vi körde på hela dagen. Några små stopp

Anna Sandell Skoggren
Skoggrens i Eurotrip
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

The Balkan Tour Light 2017 (då vi aldrig lämnade Kroatien)

The Balkan Tour Light 2017 (då vi aldrig lämnade Kroatien)

18 juni 2017 - 15 juli 2017

Denna sommar packar vi bilen med campingprylar och drar ner till Balkan.

Segling i Kroatiens ö-värld

Segling i Kroatiens ö-värld

18 september 2015 - 29 september 2015

Nu är det äntligen dax att förverkliga en gammal dröm! Vi har hyrt en segelbåt och ska segla runt i Kroatien. Båten är en ELAN Impression 40 och vi utgår från Zadar. Vi avslutar semestern med tre dagar i Zadar.

På efterlängtade vatten

På efterlängtade vatten

30 augusti 2014 - 6 september 2014

Båtresa i Kroatien

Zadar, Kroatien

Zadar, Kroatien

18 augusti 2014 - 25 augusti 2014

Efter mycket drömmande, letande och planerande bestämde jag mig på studs, bara ett godkännande från Erik och ett från SCA krävdes så efter fyra dagar bokades flygbiljetter till mig och min familj. I stressad situation bokades det för att det verkligen skulle bli av, och det är härligt!!! Detta får bli en försmak om en resa som komma skall ;)

Eurotrip

Eurotrip

20 juli 2013 - 3 augusti 2013

Sex personer,12 kvm, en kille, fem tjejer,sol,bad och massor med äventyr!

Sommaren 2013

Sommaren 2013

23 juni 2013 - 28 juli 2013

Dags för semester 2013. I år har vi båda 5 veckors semester och dessa ska vi till största delen tillbringa i Kroatien. Vi hade planerat att börja med några dagar i Prag, men pga dåligt väder där så har vi bestämt oss för att vänta med Prag. Vi tar det på vägen hem istället och hoppas att det är bättre väder där då. Det här blir första riktiga resan med husbilen som vi köpte i höstas.

Bilresa till Kroatien 2012

Bilresa till Kroatien 2012

10 juli 2012 - 26 juli 2012

Det blev en bilresa till solen även iår :) Zadar var målet denna gång

Kroatien

Kroatien

11 september 2012 - 3 oktober 2012

Resa runt ivid zadar och pula

Höstresa 2012

Höstresa 2012

6 september 2012 - 22 oktober 2012

Resa genom Danmark,Tyskland, Österrike, Slovenien till Kroatien. Tillbaka genom Italien, Österrike, Tyskland och Danmak.

Helsenorna
helsenorna