Lämnar båten...
lördag 26 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Lördagmorgon blir vi väckta av dykare under båten. De kontrollerar att det inte är några skador på skrovet. Vi packar ihop oss och äter vår sista frukost på båten. Sen var det dags att lämna Vili. Lite vemodigt! Det blir en långpromenad ända till stranden vid Falkensteiner Borik,

Sista dagen med segelbåten
fredag 25 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Torsdag natt låg vi i gästhamn, en lugn och skön natt. Fredag morgon så skiner solen igen. HÄRLIGT! Det blev ett morgondopp på stenstranden vid marinan innan vi gav oss iväg. Sista dagen med segling genom Pasman kanalen tog oss till Zadar vid fyratiden. Där fick vi tanka båten och lägga

Oväder
söndag 20 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Igår fick vi äntligen komma ut med segelbåten. Vädret var underbart, varmt och soligt. Efter att vi puttrat ut från hamnen så hissade vi segel och seglade norrut. Med motvind så tog det längre tid än beräknat så vi fick ta en alternativ vik att ankra i för det blir mörkt fort. Vi hann

Första natten i Zadar
lördag 19 september 2015 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Efter att vi landat i Rijeka så tog vi hyrbilen till Zadar på serpentinvägar och motorväg. Ganska hungriga efter allt resande åt vi en god middag med grillat kött och gott vin på en mysig restaurang. Hyrde en jättefin lägenhet mitt i gamla stan genom Airbnb. Gulligaste värden firade

sol & bad
onsdag 20 augusti 2014 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Två dagar i Zadar med bara bad och sol. Här är vackert med bergskedjan på ena siDan och det blå havet på andra. Igår började vi med att leta badskor som man bör ha här. En lång promenad senare hittade vi det och bakandet kunde börja! Nellie o Molly är som russin, mer i vattnet än på

Etapp 2
onsdag 24 juli 2013 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Redan vid strax efter 5 på morgonen började våra grannar att röra på sig. Bilar åkte och bussar kom. Vi insåg strax att vi nog stog ivägen och bestämde oss för att röra oss ner i europa. Tyskland och autobahn är inte allt för upphetsande så vi körde på hela dagen. Några små stopp

Anna Sandell Skoggren
Skoggrens i Eurotrip
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Bilresa 2012, 10-26 juli
torsdag 26 juli 2012 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Bilresa 2012, 10-26 juli Färja Göteborg - Kiel, 10 juli Fussen 1 natt, 11 juli Schwangau, Bei Weirich Spittal 1 natt, 12 juli Var in till sell am zee, fint Tog sen vägen över Grossglockner hochalpenstrasse, var tyvärr för molnigt för att det skulle vara någon vits att åka ända upp,

tisdag 2 oktober 2012 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Nu har vi varit i Zadar ett par dagar och solat och badat. Imorgon åker vi hem. Det har varit en härlig semester med mycket upplevelser och bra boende i privatlägenheter. Det går jättebra att boka på booking.com.

Ingrro i Route 66
torsdag 20 september 2012 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Idag fyllde Diana 40år, som vi firade med champagne och fin middag på kvällen.

Ingrro i Kroatien
tisdag 18 september 2012 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Idag åkte vi över till ön Ugljan med båt till Preko. Där badade vi hela dagen.

Ingrro i Kroatien
Segling i Kroatiens ö-värld

Segling i Kroatiens ö-värld

18 september 2015 - 29 september 2015

Nu är det äntligen dax att förverkliga en gammal dröm! Vi har hyrt en segelbåt och ska segla runt i Kroatien. Båten är en ELAN Impression 40 och vi utgår från Zadar. Vi avslutar semestern med tre dagar i Zadar.

Zadar, Kroatien

Zadar, Kroatien

18 augusti 2014 - 25 augusti 2014

Efter mycket drömmande, letande och planerande bestämde jag mig på studs, bara ett godkännande från Erik och ett från SCA krävdes så efter fyra dagar bokades flygbiljetter till mig och min familj. I stressad situation bokades det för att det verkligen skulle bli av, och det är härligt!!! Detta får bli en försmak om en resa som komma skall ;)

Eurotrip

Eurotrip

20 juli 2013 - 3 augusti 2013

Sex personer,12 kvm, en kille, fem tjejer,sol,bad och massor med äventyr!

Bilresa till Kroatien 2012

Bilresa till Kroatien 2012

10 juli 2012 - 26 juli 2012

Det blev en bilresa till solen även iår :) Zadar var målet denna gång

Kroatien

Kroatien

11 september 2012 - 3 oktober 2012

Resa runt ivid zadar och pula

Sommar i Europa

Sommar i Europa

26 juni 2012 - 10 augusti 2012

Det satt en lapp uppe på universitet där det stod: Res iväg utan någonting och se vad du kommer tillbaka med! Efter att ha suttit och stirrat på denna lapp lite då och då under ett läsår är det nu snart dags! Plus är också att jag blev utan jobb och hittade lite pengar undanstoppade så vad hindrar mig från att åka precis vart jag vill? Här skulle bästa svaret varit, Ingenting. Meen nu känner jag mig lite nojig för infektionsrisk så begränsar mig till Europa ändå. Hur, var och egentligen också när är luddigt, för att inte säga rent ut helt obestämt vilket känns mycket bra i upptäckarlustens vrår i kroppen.

Route 66

Route 66

26 mars 2012 - 26 april 2012

Köra bil längs route 66

Att lära känna sin kontinent

Att lära känna sin kontinent

18 augusti 2011 - 25 september 2011

Vi börjar vår resa med en avslappnande vecka i en strandlägenhet i Zadar, Kroatien för att sedan bege oss utt på europas järnvägar. Vi bestämde oss för att köpa ett Inter Rail Global Pass för att få så stor frihet som möjligt och vårt enda egentliga "måste" är Oktoberfest i München! Vi kommer att fokusera på centraleuropa och Frankrike, kanske känna lite på de gamla öststaterna också - vi har ju faktiskt all frihet i världen!

Tågluff me de beste

Tågluff me de beste

3 augusti 2011 - 2 september 2011

Eurotrip by train med goda vänner. En rutt som startar med flyg till Berlin och sedan fortsätter österut mot Österrike, Tjeckien, Kroatien och även Italien, Frankrike och Spanien. Vi kommer förhoppningsvis uppleva massor av spännande äventyr som vi även ska försöka dela med oss av i denna resdagbok. Häng med oss ut i Europa den 3 Augusti :)

Husbil i Europa 2011

Husbil i Europa 2011

25 juni 2011 - 30 juli 2011

Snart rullar vi äntligen iväg på ny semesterresa. Vi har bara en lös grovplanering med en mängd olika alternativ. Kroatien är givetvis ett av delmålen. Ett annat delmål är vandring/cykling i Alperna, inspirerade från förra årets vandring i Zakopane.

Roger Andersson
ElisoRoger