Zagreb

Thermalbad och sightseeing
fredag 11 juli 2014 - Zagreb, Kroatien

Kära dagbok, I onsdags när vi vaknade var det ca 17 grader och mulet. En ganska normal sommardag i Sverige med andra ord. Nu har vi ju hört att Sverige drabbats av en värmebölja med typ 30 grader varmt och sol så det kändes ju lite snopet… MEN, Sverige har ju inga värmekällor som Ungern

Hejsan!
måndag 14 april 2014 - Zagreb, Kroatien

Här kommer en kortare sammanfattning av dagen. Idag tog vi sovmorgon, klockan ringde 7:15 och vi åt frukost 8. Efter frukosten så gick vi ut för att fota. Frukosten bestod av pizzabröds bitar med smör, ost, salami, saltgurka, oliver och lite skinkor. Vi fick även kaffe och juice. Vi hade

Åter i Zagreb
söndag 13 april 2014 - Zagreb, Kroatien

Hej på er! Idag var det den sista dagen på charterresan. Vi började med frukost runt 7:00 i Banja Luka. Vi åkte sedan till Novi Grad där vi bytte lok innan färden vidare till Martin Brod. Den banan saknar persontrafik sedan några år. Banan är otroligt vacker och följer en dalgång. Vi

slut på del 1
lördag 5 april 2014 - Zagreb, Kroatien

Hej på er! Idag startade vi med frukost klockan 7, därefter gick vi ner till stationen i Novi Sad för att ta tåget till Stara Pazova. I Stara Pazova hade vi 30 minuters väntan innan nästa tåg tog oss till Ruma. Där hoppades vi på att få lite tåg att fota. Men de två timmarna passerade

Dag 13 - Zagreb
måndag 23 juli 2012 - Zagreb, Kroatien

Hallå! Vi stannade ju som sagt en natt till! Drog på Pub Crawl igår vilket var väldigt kul! Alla samlades först i baren på hostelet och shottade och drack drinkar ! Vi hängde med dem finska pojkarna hela kvällen! Vi drog först till en pub där vi fick en shott och köpte redbull vodka!

Dag 12 - Update
söndag 22 juli 2012 - Zagreb, Kroatien

Hallå! En snabb uppdatering!! Planen var att dra till Budapest imorgon! Men en tjej lyckades övertala oss att stanna och vara med på Pub Crawl och sedan imorgon besöka en nationalpark ! Finnarna i rimmet är schyssta och bjuder på vodka! Tyvärr luktar det fotsvett men vi vädrar!! Vi

Dag 12 - Rijeka till Zagreb
söndag 22 juli 2012 - Zagreb, Kroatien

Hej hopp!! Igår efter vi hördes gick vi ut och åt, handlade frukost och sedan hängde på vårt hostel! Vi bokade ju även ett hostel på ön Krk för två dagar framöver!! Men idag så gick vi upp och packade våra väskor och gick till busstationen där bussen till Krk gick ! Vi köpte

Zagreb på 60 minuter!
onsdag 4 juli 2012 - Zagreb, Kroatien

Hallå! Igår släpptes jag av i Belgrad medan farsgubben arbetade. Jag måste erkänna att jag fegade och höll mig till de största turiststråken, eftersom jag var rädd att gå vilse. Hittade dock en mysig park bredvid en vacker borg, där jag satt i skuggan och njöt.(Bredvid en tant som

Groths bilsemester i Europa

Groths bilsemester i Europa

5 juli 2014 - 26 juli 2014

Kroatien är huvudmålet. 1 vecka där med familjen Holm. Semester på vägen dit och hem. Stannar där vi får lust :) Får se vad slutdatumet blir

Balkan 2014

Balkan 2014

29 mars 2014 - 15 april 2014

Flyger till Belgrad för en vecka med en kompis runt i Serbien för att fortsätta en vecka med chartertåg i Kroatien och Bosnien. Efter det så avslutar vi med två dagar i Slovenien.

TÅGLUFFA I EUROPA

TÅGLUFFA I EUROPA

11 juli 2012 - 27 juli 2012

2 tjejer, 6 länder på 17 dagar och som kommer bli den häftigaste resan och vi hoppas att du hänger med..

East Europe

East Europe

25 juni 2012 - 18 juli 2012

Följer med i bilen runt Östeuropa

Summer 2011

Summer 2011

4 juli 2011 - 25 juli 2011

Don't really know where it will go, but there is a Hash Run in Bamberg that I will attend 22-24th.

Tågluff 2011

Tågluff 2011

2 juni 2011 - 1 juli 2011

Tågluff för att en gång för alla avsluta gymnasiet! Ska bli sjukt kul! Kanske till och med lyckas skriva nånting här då och då... Klara, Angelica, Oscar.. NU KÖR VI!:D

Eurotrip 2011

Eurotrip 2011

7 mars 2011 - 22 maj 2011

"Have crazy, awesome fun!!!"

Joyce Brabner
Joyce_Brabner